Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som släpper viktstänger i golvet på gymmet 50 m bort. Dörrarna står öppna så jag kan se att de släpper stången redan i axelhöjd.
Haha, jag kan ärligt talat ansluta mig något till klagokören när det gäller vissa besökare på gymmet ^^ Först och främst; ja jag vet att det låter på gymmet, och ja, jag är väldigt ljudkänslig överlag, men när folk börjar drämma tyngdbollar (vet inte riktigt vad de heter egentligen, typ medicinbollar?) i marken två meter från huvudet när man stretchar börjar jag tappa det O_o liksom häva upp en boll och med all sin kraft och drämma ned den i golvet. Bara väntade på att få den i skallen :o:D
 
Jag ska ansöka om nytt bostadsbidrag. Det är störigt eftersom det var 6 månader sedan. INGET har förändrats, men det är alltid lika jobbigt att fylla i inkomstuppgifter och allt, för jag hinner glömma allt mellan gångerna.... Jag har skjutit på det en vecka nu, så dags att ta tag i det. Varför kan de inte bara ha en ruta "se förra ansökan"?!?!?!?!?!?!?!
 
Jag ska ansöka om nytt bostadsbidrag. Det är störigt eftersom det var 6 månader sedan. INGET har förändrats, men det är alltid lika jobbigt att fylla i inkomstuppgifter och allt, för jag hinner glömma allt mellan gångerna.... Jag har skjutit på det en vecka nu, så dags att ta tag i det. Varför kan de inte bara ha en ruta "se förra ansökan"?!?!?!?!?!?!?!
Kan du inte fota av det du har fyllt i så du har det tillgängligt nästa gång du behöver göra det?
 
Kan du inte fota av det du har fyllt i så du har det tillgängligt nästa gång du behöver göra det?
Det var ju smart! Jag brukar kika på godkännandet av bostadsbidraget från förra gången, men hittade inte det nu. Så går det när man placerat saker på olika platser (jag som var ordentlig...). Men fyllde i så ska sonen godkänna sin del bara eftersom han är över 18 så är det klart. Är det fel brukar de vara snabba med att ringa, just eftersom det är så lite som förändras från år till år så är det lättutrett. bara jobbig tröskel mentalt....
 
Jag stör mej på folk som inte kan ta ett nej. Har en medryttare till min ena häst och nu vill en till bli medryttare och trots att jag sagt nej, jag vill inte ha en medryttare till så fortsätter personen. Hästen är känslig, personen är omyndig och jag får snart panik så jag flyttar hästen istället. Trots att hästen gått i ridskoleverksamhet så är hon känslig för hjälper och vikter men saknar utbildning. Jag tycker det är ett stort stresspåslag och det sista jag behöver är mer ansvar för någon annan 🙈
 
Jag stör mej på folk som inte kan ta ett nej. Har en medryttare till min ena häst och nu vill en till bli medryttare och trots att jag sagt nej, jag vill inte ha en medryttare till så fortsätter personen. Hästen är känslig, personen är omyndig och jag får snart panik så jag flyttar hästen istället. Trots att hästen gått i ridskoleverksamhet så är hon känslig för hjälper och vikter men saknar utbildning. Jag tycker det är ett stort stresspåslag och det sista jag behöver är mer ansvar för någon annan 🙈
Jag har haft samma problem. Gav upp till slut och lät tjejen bli medryttare, det fungerade dock inte så så upp henne. Insåg att 14-åringar kan bli sjukt ledsna, vilket också var jobbigt.
 
"Min" mataffär har två pantstationer. Jag har de senaste tillfällena kommit dit samtidigt som folk med två miljarder burkar :banghead: Inte kan de heller pausa så jag kan panta mina tre burkar utan de står där i hundra evigheter.
Varför är inte en av stationerna en snabb-pantstation för folk med max tio burkar?
 
"Min" mataffär har två pantstationer. Jag har de senaste tillfällena kommit dit samtidigt som folk med två miljarder burkar :banghead: Inte kan de heller pausa så jag kan panta mina tre burkar utan de står där i hundra evigheter.
Varför är inte en av stationerna en snabb-pantstation för folk med max tio burkar?
Eller snabbpantstation för de med mycket. Här kan man slänga ner en hel sopsäck nästan i taget sjukt skönt för oss som sparar ihop 2-3 säckar åt gången..
 
Begreppsförvirring i privatekonomiska diskussioner. Flera Facebookgrupper jag är med i är fulla av helt obegripliga inlägg för att folk använder ord på fel sätt.

- Har ni en buffert?
- Ja, jag har en frisörbuffert som jag tömmer en gång i kvartalet.
(Okej, det låter mera som ett målsparande då.)
- Nej, det är onödigt. Men jag har alltid lite extra pengar liggande för nödlägen.
(Så... Ja?)

- Har ni en nöjesbudget?
- Absolut! Det är viktigt. Men det varierar jättemycket, olika varje månad och vi vill inte begränsa oss till något särskilt belopp.
(Så... Nej?)

- Vad har ni för boendekostnader?
- Astronomiskt höga den här månaden, vi lät riva ut badrummet och bygga ett helt nytt.
(Slog ni sönder det sedan eller varför är det förbrukat?)
Eller alla som blandar ihop vad det egentligen betyder att ha delad ekonomi, och hälften av personerna i diskussionen använder det om att var och en har sitt, medan de andra använder det om att man har allt gemensamt.
 
Jag ska ansöka om nytt bostadsbidrag. Det är störigt eftersom det var 6 månader sedan. INGET har förändrats, men det är alltid lika jobbigt att fylla i inkomstuppgifter och allt, för jag hinner glömma allt mellan gångerna.... Jag har skjutit på det en vecka nu, så dags att ta tag i det. Varför kan de inte bara ha en ruta "se förra ansökan"?!?!?!?!?!?!?!
Men, varför måste du ansöka så ofta? En gång per år sökte jag när jag hade BB. Bostadstillägg behöver man konstigt nog bara söka en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 931
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 733
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp