Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, paketen går nog med en egen bil, och den går dit den behövs varje dag. Men om det kommer som brev kanske det är brevbäraren?
Hm, ja brev och paket är ju skillnad på. Men jag har helt ärligt aldrig sett mer än postbilen (inte lantbrevbärare) och hen lägger i postlådan om det får plats och annars hamnar det hos ombudet. Är ju hemma mycket och det har aldrig gått mer än en bil och aldrig på "fel dag"... Men jag kanske blir överraskad denna gång :D
 
Hm, ja brev och paket är ju skillnad på. Men jag har helt ärligt aldrig sett mer än postbilen (inte lantbrevbärare) och hen lägger i postlådan om det får plats och annars hamnar det hos ombudet. Är ju hemma mycket och det har aldrig gått mer än en bil och aldrig på "fel dag"... Men jag kanske blir överraskad denna gång :D
Det ska levereras även om det inte går plats om det är varubrev a. Då läggs det i en påse och hängs på lådan.
 
Hm, ja brev och paket är ju skillnad på. Men jag har helt ärligt aldrig sett mer än postbilen (inte lantbrevbärare) och hen lägger i postlådan om det får plats och annars hamnar det hos ombudet. Är ju hemma mycket och det har aldrig gått mer än en bil och aldrig på "fel dag"... Men jag kanske blir överraskad denna gång :D
Jag backar, paketet kom nyss! Har nu lärt mig något nytt + blivit av med min störning. :D
 
Stör mej på att mitt ben/rygg inte är riktigt bra än och jag har inte råd att gå till kiropraktorn på ett tag för det har redan tagit hårt på ekonomin och jag har inte kommit ikapp mej än. Lär inte göra på ett bra tag heller. Och värst av allt, jag hade inte möjlighet att köpa biljett till Maiden ikväll tack vare det 😭
 
Begreppsförvirring i privatekonomiska diskussioner. Flera Facebookgrupper jag är med i är fulla av helt obegripliga inlägg för att folk använder ord på fel sätt.

- Har ni en buffert?
- Ja, jag har en frisörbuffert som jag tömmer en gång i kvartalet.
(Okej, det låter mera som ett målsparande då.)
- Nej, det är onödigt. Men jag har alltid lite extra pengar liggande för nödlägen.
(Så... Ja?)

- Har ni en nöjesbudget?
- Absolut! Det är viktigt. Men det varierar jättemycket, olika varje månad och vi vill inte begränsa oss till något särskilt belopp.
(Så... Nej?)

- Vad har ni för boendekostnader?
- Astronomiskt höga den här månaden, vi lät riva ut badrummet och bygga ett helt nytt.
(Slog ni sönder det sedan eller varför är det förbrukat?)
 
På att jag verkar ha dragit i vänster armbåge i något, gör ju svinont :eek:
Har noll och intet minne av när detta skulle ha skett..
I stallet? Alla mina mystiska blåmärken och skrap härleder jag till stallet alternativt träning. Enda gångerna jag är tillräckligt fokuserad och fysiskt aktiv för att inte märka att jag gör mig illa. Eller så märker jag det men måste tvinga mig själv att hålla lugnet och glömmer det igen snabbt, tills jag ser det där massiva blåmärket eller vad det nu blev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 919
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 732
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp