Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt Wi-Fi räcker ut till carporten men inte till växthuset som ligger några meter närmare huset fast på andra sidan :cautious:
Antar de två murstockarna i huset gör sitt bästa för att hindra min täckning på den sidan
 
Mitt Wi-Fi räcker ut till carporten men inte till växthuset som ligger några meter närmare huset fast på andra sidan :cautious:
Antar de två murstockarna i huset gör sitt bästa för att hindra min täckning på den sidan
Det finns någon typ av förstärkare att köpa, för att öka räckvidden! Vet inte mycket mer än så men kanske värt att kolla upp om du ofta vill sitta där med wi-fi 😊
 
Stör mig på att PostNord gått ner till varannan dags postutdelning/vecka, och att jag lyckas glömma det hela tiden. :meh:

Beställde en grej som jag skulle behöva innan måndag, men valde (varför?!) PostNord istället för instabox. Paketet är ankommet min stad men delas ut först på tisdag :banghead: och med instabox hade jag haft det i eftermiddag...
 
Stör mig på att PostNord gått ner till varannan dags postutdelning/vecka, och att jag lyckas glömma det hela tiden. :meh:

Beställde en grej som jag skulle behöva innan måndag, men valde (varför?!) PostNord istället för instabox. Paketet är ankommet min stad men delas ut först på tisdag :banghead: och med instabox hade jag haft det i eftermiddag...
Här verkar de köra ut paket ändå. Beställde från zooplus och det kom de ut med en fm en dag när det inte var postutdelning. Jag bor dock ute på landet så det kanske är därför.
 
Det är något jag sett i flera år nu. Under sommaren när det är de här långa torrperioderna så ser SMHI alltid massor av regn några dagar eller en vecka fram i sina tiodygnsprognoser men så fort det börjar närma sig så stryker dom det. Det händer om och om igen och de verkar aldrig själva se tendensen och reagera på det. Uppenbarligen finns det något i deras system för att tolka väder som inte stämmer med dessa situationer, något som de skulle behöva justera, men det händer aldrig. I stället går man och slappnar av och tror att snart kommer regnet och allt löser sig, men det händer inte.

Här sa SMHI för två dagar sedan att vi skulle få över 50mm idag men sedan ändrade de sig under gårdagen och justerade ner det till 0mm. Det är en ganska markant skillnad.
SMHI borde ge fan i att gå ut med regn i prognosen förrän de är säkra
Här säger de 8 mm på söndag det tror jag på när jag ser det
Är man bonde och ska slå gräs är det väldigt bra att få veta om det finns risk för regn. Att det ändrar sig har inte med SMHIs förmåga att läsa väder att göra utan det ändrar sig helt enkelt. Det finns inget som heter säkert när det handlar om väder. Vare sig om man spår eller använder komplicerade tekniska metoder. Något man dock kan göra själv är att jämföra olika vädertjänster och se vilken som oftast stämmer bäst för ens område. Här stämmer pent.no bäst. (Nej jag bor inte i Norge.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 292
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
28 919
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 732
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp