27 grader inomhus och 34 ute, Jag vill inte meeeerAgreed. Jag har 31 grader på mitt kontor. Jag är döende.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
27 grader inomhus och 34 ute, Jag vill inte meeeerAgreed. Jag har 31 grader på mitt kontor. Jag är döende.
"Bara" 27 här inne, men 35 i skuggan ute. Känns som en vägg av eld varje gång jag måste gå ut.Agreed. Jag har 31 grader på mitt kontor. Jag är döende.
Tämligen överdrivet hett i Dalarna också (valsverket var INTE kul idag...).
Håller med ! Jag har för övrigt det vidrigt bra som har tillgång till AC och dessutom har sommarlov fortfarande. Vi har haft ca 23 grader inne hela dagen..... Ute har det varit lite drygt 30 grader som mest här.Jag kände på den lilla stund som jag gick ut och hämtade posten att alla som måste jobba utomhus idag skulle ha en guldstjärna, men även jobba på valsverk eller motsvarande kan få omfattas av den utmärkelsen. Håll tillgodo, alla som känner sig träffade:
Avund!
Jag märker att du inte bor i västsverige för här är extremtorrt i år igen. Börjar se allt fler gula löv på träden, kantarellerna har torkat bort, blåbärsriset får höstfärger. Och grundvattnet är extremlågt, brunnar torkar ut och det är varning för skogsbrand. Skogens djur har svårt att hitta något att dricka. Nej, jag saknar de regniga somrarna från min barndom. Det ser allt mera ut som om de torra medelhavssomrarna tagit sig norrut.
Inte många regnfria dagar i juli hittills
Sååå avundsjuk!
Säger som andra så avis. I Vingåker 125 mm från 1 maj till 1 juli efter det några mm.. Du kan få våran värme vi kan ta regnet....
Ge inte upp, jag går på semester vecka 31Att smhi återigen har tagit bort det regn som var utlovat i helgen. Hoppet står till måndag men det dras ner för varje uppdatering.
SMHI borde ge fan i att gå ut med regn i prognosen förrän de är säkraAtt smhi återigen har tagit bort det regn som var utlovat i helgen. Hoppet står till måndag men det dras ner för varje uppdatering.
Det är något jag sett i flera år nu. Under sommaren när det är de här långa torrperioderna så ser SMHI alltid massor av regn några dagar eller en vecka fram i sina tiodygnsprognoser men så fort det börjar närma sig så stryker dom det. Det händer om och om igen och de verkar aldrig själva se tendensen och reagera på det. Uppenbarligen finns det något i deras system för att tolka väder som inte stämmer med dessa situationer, något som de skulle behöva justera, men det händer aldrig. I stället går man och slappnar av och tror att snart kommer regnet och allt löser sig, men det händer inte.SMHI borde ge fan i att gå ut med regn i prognosen förrän de är säkra
Här säger de 8 mm på söndag det tror jag på när jag ser det
Jotack deras jävla prognoser vad gäller regn är ju helt värdelösa härDet är något jag sett i flera år nu. Under sommaren när det är de här långa torrperioderna så ser SMHI alltid massor av regn några dagar eller en vecka fram i sina tiodygnsprognoser men så fort det börjar närma sig så stryker dom det. Det händer om och om igen och de verkar aldrig själva se tendensen och reagera på det. Uppenbarligen finns det något i deras system för att tolka väder som inte stämmer med dessa situationer, något som de skulle behöva justera, men det händer aldrig. I stället går man och slappnar av och tror att snart kommer regnet och allt löser sig, men det händer inte.
Här sa SMHI för två dagar sedan att vi skulle få över 50mm idag men sedan ändrade de sig under gårdagen och justerade ner det till 0mm. Det är en ganska markant skillnad.
Du kan få sitta i min trädgård om du vill!!! Eller varför inte dela ligghall med hästarna, de är rätt trevliga...typ...Ge inte upp, jag går på semester vecka 31