Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja måste bara se vad som hände med kylen för den här krånglat lite.. dessutom behöver bilen nya bromsar i olika varianter på alla fyra. Men tro mig häromdagen hade jag erbjudande på fjolårets hjälmarekräfs för 200 kr kg...... need i say no more?
Å andra sidan vi är 3 personer och ett högskåp och stor box. Borde kunna klara sig. Men ridskolan skulle bli lyckliga...
 
Villys har erbjudande på 1.5 kg räkor för 89 kr. Jag har fullt i frysen. Verkligen fullt...😭😭😭😭

Hmm! Och jag har 0,24 kr på mitt lönekonto efter att ha säkerställt matförråden till hästar, höns och katt. Och har redan flyttat över tillräckligt från sparkontot till absurda räkningar för vinterns hö m m denna månad, så har nu belagt mig med totalt köpstopp till måndag. Kanske kan testa byteshandel med Willys också? En burk nyslungad honung och några prima färska ägg mot tre påsar räkor, det är bra betalt ju! Jag kan langa med en citron till dem också om det kniper.
 
Filmer föräldrar lägger ut på fb. Denna gång: barn badar i pool. pappan tar fram vattenslangen och sprutar på barnen. Barnen visar tydligt att det inte uppskattas. Pappa sprutar i ansiktet på ett av barnen och skrattar. Sen klarade jag inte av att se mer
 
Hmm! Och jag har 0,24 kr på mitt lönekonto efter att ha säkerställt matförråden till hästar, höns och katt. Och har redan flyttat över tillräckligt från sparkontot till absurda räkningar för vinterns hö m m denna månad, så har nu belagt mig med totalt köpstopp till måndag. Kanske kan testa byteshandel med Willys också? En burk nyslungad honung och några prima färska ägg mot tre påsar räkor, det är bra betalt ju! Jag kan langa med en citron till dem också om det kniper.
Du kanske har mer plats i frysen än mig..
 
Konceptet "bakad gröt", typ "baked oatmeal with...". Provade precis att göra en, och känner att det inte alls var värt att smutsa ned en skål för att blanda alla ingredienser, hälla upp i formar, grädda i 30 min för att få det att smaka exakt som om jag kokat gröten på spisen? :confused:
 
På att jag hittade en så sjukt god yoghurt i Grekland och tyckte ändå att jag kände igen den. Trodde därför att den fanns här med och la därför ingen energi på att reda ut vad det var som var i. Lyckas inte googla mig till nåt vettigt heller.
Så skulle nån ha bättre koll på mig vilket sädesslag man kan tänkas stoppa i hela korn av i en yoghurt, får den gärna hojta :D
 
Stör mig dessutom på grannen som putsade åkern intill. Han putsade en halvmeter in på min gräsmatta också. Ge blanka den i att vara på min tomt!
Jag har rensat ett dike mellan oss och när han kör betesputsen över så fylls diket med bös och kommer att fyllas igen. Jag orkar inte kratta ur hela de långa sträckan med min skröppelkropp. Morr. Nästa gång får han betala grävmaskinen som rensar lilla diket.
 
Vädret..

20220721_090357.webp

Var är den gassande solen, den utlovade extravärmen :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 285
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
572
· Visningar
28 788
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 722
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 355
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp