Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och glöm inte alla katter och hundar som jamar och spinner och skäller och gnyr hela tiden
Riktigt roligt blir det när man börjar känna igen samma ljudspår som läggs på i olika filmer 🙃

Gäller inte bara djurläten. Kommer på rak arm på ett superdramatiskt skrik och en ljudeffekt för dörr som stängs utöver 1 st. glada valpar på grönbete. Första filmen jag känner igen det där skriket ifrån är dessutom en komedi, så alla andra genrer det används i blir automatiskt också komedier.
 
Mensvärk (antar jag att det är) från helvetet. Tog 2 alvedon som inte hjälpt ett dugg, önskar jag hade en värmekudde men det har jag ingen. Får lägga mig under en filt eller nåt i soffan.
Jag brukat ta en flaska och fylla med lagom varmt vatten och ha mot magen. Det lindrar för mig när det är som värst.

Hoppas du mår bättre snart.
 
Killar på Tinder som i sin profil gör narr av vegetarianer/veganer på olika sätt. Det rör inte mig men kan de inte skriva något vettigare än något som inte ens är roligt.
Det där är bara så märkligt. En bekants partner (numera ex.) sa vid något tillfälle att min partner behövde rensa upp i våran damm för annars skulle vi bli överfallna av vegetarianer och sedan skrattade han för oj så rolig han var. Eller inte. Alla bara stirrade på honom och undrade vad han pysslade med. Sedan gick vi in och åt och han insåg då att jag är vegetarian. Ridå...
 
Mensvärk (antar jag att det är) från helvetet. Tog 2 alvedon som inte hjälpt ett dugg, önskar jag hade en värmekudde men det har jag ingen. Får lägga mig under en filt eller nåt i soffan.

Det är såklart individuellt, men jag tycker det funkar bättre med ibumetin vid mensvärk än Alvedon, det kan vara värt att prova😊
 
Stör mig på att min kropp nog tycker att det är dags för vilodag imorgon.
Nåja, ska försöka sova 8timmar minst och se om bara squats kan vara en idé.

Annars blir det vila imorgon istället för torsdag :sleep: Men med torsdagens väderprognos vet jag inte om jag vill röra mig alls då, annat än till vattnet :rofl:
 
Då kommer det aldrig bli bra och kommer definitivt aldrig bli en del av familjen. Just nu kan jag inte ens åka hem då vi inte är hemma utan på semester.

Nu är han sur för han får göra allt själv, vilket inte stämmer för ja fick panik innan när spisen höll på att brinna upp å mitt i panikförvirringen råkar göra ett fel som jag direkt fick anklagelser för, men ursäkta mig om jag var förvirrad. Fick trauma och flashbacks från när mamma höll på att elda ner huset me spisen. Inte så kul…
Jag skulle bli galen och säga .....
 
Sugrör gjorda av vete. Vete exporteras till stor del från Ukraina och Ryssland till 3je världen/ Afrika.
D.v.s vetet behövs alltså ätas där och inte göras sugrör av.

Tror du att de äter stråna :confused:

Det är ju inte så att det skickas vetekärvar, kornen är såklart separerade och stråna är enbart en restprodukt..
 
Riktigt roligt blir det när man börjar känna igen samma ljudspår som läggs på i olika filmer 🙃

Gäller inte bara djurläten. Kommer på rak arm på ett superdramatiskt skrik och en ljudeffekt för dörr som stängs utöver 1 st. glada valpar på grönbete. Första filmen jag känner igen det där skriket ifrån är dessutom en komedi, så alla andra genrer det används i blir automatiskt också komedier.

Vet inte om det är just det skriket du menar, men såg en dokumentär om film, och det finns ett visst skrik som används lite som ett insideskämt bland filmproducenter. Tror det var något namn-skriket, typ james-skriket :)
(Efter originalskrikaren då)

Edit: wilhem scream var det tydligen, berättar google
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 284
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
28 653
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 716
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 352
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp