Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu går det inte att prata me honom. Han är sur å anklagar mig för både det ena å andra att inte hjälpa till. Men ja tvättade potatisen å hittade kastrull, att ja diskade innan å kryddade köttet spelar visst ingen roll längre… just nu vill jag åka hem men det går inte…
Å tar ja upp det med att känna sig utanför då kommer det att han är pappa till grabbarna osv ja jag fattar det men…..
Kanske det är lättare om du är hemma medan barnen är där? Så behöver de inte känna att det är jobbigt och du/han behöver inte bli stressad och osams?
 
Kanske det är lättare om du är hemma medan barnen är där? Så behöver de inte känna att det är jobbigt och du/han behöver inte bli stressad och osams?
Då kommer det aldrig bli bra och kommer definitivt aldrig bli en del av familjen. Just nu kan jag inte ens åka hem då vi inte är hemma utan på semester.

Nu är han sur för han får göra allt själv, vilket inte stämmer för ja fick panik innan när spisen höll på att brinna upp å mitt i panikförvirringen råkar göra ett fel som jag direkt fick anklagelser för, men ursäkta mig om jag var förvirrad. Fick trauma och flashbacks från när mamma höll på att elda ner huset me spisen. Inte så kul…
 
Då kommer det aldrig bli bra och kommer definitivt aldrig bli en del av familjen. Just nu kan jag inte ens åka hem då vi inte är hemma utan på semester.

Nu är han sur för han får göra allt själv, vilket inte stämmer för ja fick panik innan när spisen höll på att brinna upp å mitt i panikförvirringen råkar göra ett fel som jag direkt fick anklagelser för, men ursäkta mig om jag var förvirrad. Fick trauma och flashbacks från när mamma höll på att elda ner huset me spisen. Inte så kul…
Men vad är det för en snubbe du är tillsammans med? Varför anklagar han dig för massa saker? Låter inte som en trevlig typ..
 
Men vad är det för en snubbe du är tillsammans med? Varför anklagar han dig för massa saker? Låter inte som en trevlig typ..
Jag vet inte, när vi har varit hemma har alltid fungerar bra inte varit några bekymmer och även funkat bra när grabbarna vart hemma.

Nu är vi i svärfars hem på semester, svärfar ligger på sjukhuset. Stugan liten och svärfar städar inte så bra. Spisen under all kritik i år.

Vet inte varför han blev så sur idag. Hade jag inte vart här hade han definitivt fått göra allt själv. Så vet inte om han ens är medveten om va han sa.

Nu bär vi åt mat allihopa var det knäpptyst vis bordet. Ingen sa nått. Kändes väldigt konstigt.
 
I grupp på facebook
Ord överflödiga 🤦‍♀️
Screenshot_20220719-115233_Samsung Internet.webp
 
Jag vet inte, när vi har varit hemma har alltid fungerar bra inte varit några bekymmer och även funkat bra när grabbarna vart hemma.

Nu är vi i svärfars hem på semester, svärfar ligger på sjukhuset. Stugan liten och svärfar städar inte så bra. Spisen under all kritik i år.

Vet inte varför han blev så sur idag. Hade jag inte vart här hade han definitivt fått göra allt själv. Så vet inte om han ens är medveten om va han sa.

Nu bär vi åt mat allihopa var det knäpptyst vis bordet. Ingen sa nått. Kändes väldigt konstigt.
Att semestra ihop är ett bra sätt att verkligen lära känna varandra. På gott och ont..
 
Nu är vi i svärfars hem på semester, svärfar ligger på sjukhuset. Stugan liten och svärfar städar inte så bra. Spisen under all kritik i år.

Vet inte varför han blev så sur idag. .

Kombo av stress över att ha faderskapet på sjukan och ytterligare stress/annan jobbig känsla över stök och kass spis känns väl som en trolig gissning.

Prata med karlen isf att spekulera här, är mitt råd och med prata menar jag inte anklaga/klaga på hur du uppfattar saker och ting utan mer vänligt fråga hur det är/hur han mår.
 
Jag vet inte, när vi har varit hemma har alltid fungerar bra inte varit några bekymmer och även funkat bra när grabbarna vart hemma.

Nu är vi i svärfars hem på semester, svärfar ligger på sjukhuset. Stugan liten och svärfar städar inte så bra. Spisen under all kritik i år.

Vet inte varför han blev så sur idag. Hade jag inte vart här hade han definitivt fått göra allt själv. Så vet inte om han ens är medveten om va han sa.

Nu bär vi åt mat allihopa var det knäpptyst vis bordet. Ingen sa nått. Kändes väldigt konstigt.
Chilla.

Det kan vara så enkelt att han mår dåligt över nåt och då går det ut över dig. Har han nån förklaring till varför det blir sådär? Hur mår han? Är han berörd av sin pappas sukhusvistelse?
 
Det bidrar säkert såklart.. hoppas ni får en fortsatt trevligare semester ihop ♥️

Chilla.

Det kan vara så enkelt att han mår dåligt över nåt och då går det ut över dig. Har han nån förklaring till varför det blir sådär? Hur mår han? Är han berörd av sin pappas sukhusvistelse?
Vi pratade om det, han säger att det inte bidrar, sen sa han imorse att han inte hade sovit så bra.

Vi har dragit ett streck över händelsen med maten i alla fall och tar nya tag imorrn. Han får sköta spisen så får jag ta grillen i och med att spisen är så konstig och nog behöver byta.

Nu har vi åtminstone vart på stranden så grabbarna kunde bada. Jag köpte en glass och det enda störiga var att det var något strul med betalningsmaskinen, annars var det ok och som vanligt.
 
Nu kommer ett par verkliga störningar :-)
1) En serie jag ser, där det ska finnas en leopardunge. När leopardungen presenteras är det en serval! :crazy: För er som inte är exotiska djurnördar ser de djuren inte lika ut förutom en viss fläckighet. Om man får tag på en serval som man inte brukar hitta i varje buske borde man kunna hitta en leopard... Eller varför inte låta djuret vara en serval, det påverkar inte storyn... Afrikansk katt som katt.

2) Ja, jag ser mycket på serier... :D I två serier som jag ser parallellt förekommer korpar som ett ödesmättat inslag. Tror ni att de har lagt på korpljud? Nej, istället hör man kraxande kråkor varje gång korparna finns i bild. Hur svårt kan det vara?!

Nu är jag färdigventilerad på ett tag :-)
 
Nu kommer ett par verkliga störningar :-)
1) En serie jag ser, där det ska finnas en leopardunge. När leopardungen presenteras är det en serval! :crazy: För er som inte är exotiska djurnördar ser de djuren inte lika ut förutom en viss fläckighet. Om man får tag på en serval som man inte brukar hitta i varje buske borde man kunna hitta en leopard... Eller varför inte låta djuret vara en serval, det påverkar inte storyn... Afrikansk katt som katt.

2) Ja, jag ser mycket på serier... :D I två serier som jag ser parallellt förekommer korpar som ett ödesmättat inslag. Tror ni att de har lagt på korpljud? Nej, istället hör man kraxande kråkor varje gång korparna finns i bild. Hur svårt kan det vara?!

Nu är jag färdigventilerad på ett tag :-)

Ungefär som hästar med uppenbart fejkat pålagt gnägg i tid och otid... hästar gnäggar inte sådär! :arghh:
 
Ungefär som hästar med uppenbart fejkat pålagt gnägg i tid och otid... hästar gnäggar inte sådär! :arghh:
Det stör jag mig på också och speciellt när man ser att munnen på hästen inte ens rör sig.
Eller varför inte det där hästljudet som inte är ett gnägg utan mer det här frustande murrande ljudet (kommer inte på vad det heter egentligen), det har jag setts läggas till bär det inte ens passar och man ser att hästen egentligen bara står å vilar t ex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 276
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
565
· Visningar
28 371
Senast: Catsu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 708
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp