Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vilken tur att just du svarade på det för jag har försökt förstå vilken av dem som är evidensbaserad? Har i alla fall förstått det som att den ena är det men inte den andra?

Jag har ingen djupare kunskap om skillnaderna men mina senaste behandlare här hemma har varit naprapater och jag har varit nöjd.

Senare gången jag var till en kiropraktor var i Östersund för några år sedan när jag var där på jobb och var nöjd med honom också (jag valde honom pga omdömen på nätet).

För mig är det viktigt att jag får en connection med personen också, jag har lite bagage vad gäller att lita på någon relaterat till min kropp.
 
Åh vilken tur att just du svarade på det för jag har försökt förstå vilken av dem som är evidensbaserad? Har i alla fall förstått det som att den ena är det men inte den andra?
Utbildningen till naprapat är tre år och kiro fem år. Båda behandlingsformerna går att få finansierat genom landstinget så någon form av evidens borde de ju bygga på? vilken evidens det är har jag ingen aning om 😉
 
Min trimmer har dött :arghh:

Behöver en med batteridrift eftersom jag inte längre klarar att dra igång en bensinare.
Jag har använt den massor och nu när jag behöver den är den stendöd.
Viss stod du på lista för transplantation?
Gör det så fort du kan. Syster dog imorse, hennes kropp stängde ner efter ca 5 år på dialys. Irriterande för hon hade gärna fått en av mina, hon vägrade. Vår far levde i 50+ år med 1 njure (tbc tog den andra).
Kämpa på, men ta det lugnt. :heart
 
Överraskningsmens(fem dagar tidig!!!) på jobbet, fem timmar hemifrån... nog för att mina kollegor är omtänksamma men jag tror inte ett gäng män i femtioårsåldern bär omkring på nödtamponger :laugh: och jag bytte såklart väska idag så mina egna nödlösningar(och koppen) ligger såklart hemma :arghh:
 
Gillar att plastsugrör försvunnit för allmänheten, men på min mors jobb är det ett helsike då de gamla inte hinner dricka upp innan sugrören är alldeles mojsiga... Tyvärr går det inte med diskbara då det är för krångligt att diska :(
Halva Afrika svälter p.g.a kriget i Ukraina och deras Ryska embargo på vete, så jag tycker det verkar helt vansinnigt. Sorry.
 
Viss stod du på lista för transplantation?
Gör det så fort du kan. Syster dog imorse, hennes kropp stängde ner efter ca 5 år på dialys. Irriterande för hon hade gärna fått en av mina, hon vägrade. Vår far levde i 50+ år med 1 njure (tbc tog den andra).
Kämpa på, men ta det lugnt. :heart
Det funkar inte så att man "gör det så fort man kan".
Jag okejad för transplantation och så fort det finns en matchande njure kallas jag till sjukhuset.
 
Viss stod du på lista för transplantation?
Gör det så fort du kan. Syster dog imorse, hennes kropp stängde ner efter ca 5 år på dialys. Irriterande för hon hade gärna fått en av mina, hon vägrade. Vår far levde i 50+ år med 1 njure (tbc tog den andra).
Kämpa på, men ta det lugnt. :heart

Så okänsligt skrivet. Det är organbrist, det går inte att få nya organ genom att "göra det så fort man kan".
 

Fast det betyder inte att de inte får resultat. Jag hade inte kunnat jobba (eller ens röra mig) om jag inte går på behandling någorlunda regelbundet och samma för särbon. Han är i riktigt dåligt skick (ett långt liv som grovarbetare har kostat). Han går numera varje vecka men det är lite special för han får behandling av sin moster :D dvs bra pris och inga problem att få tider. När han gör det så känner han mindre smärta tills nästa behandling samt att han har bättre rörlighet (smärtfri blir han aldrig utan piller). Dvs det gör en signifikant skillnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp