Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har färre sommarhagar* än boxplatser i stallet. 16 hästar, 12 sommarhagar**. Detta orsakar en del... um... tulmult när det är dags att "välja" sommarhagar. Åsikter hit och dit och "min häst måste faktiskt!"

Och varje år slutar det med att folk släpper tillbaka i vinterhagarna efter några veckor ändå.

"långt att gå" (ja, 300m istället för 100)
"Min häst trivs inte!"
"Min häst är fet"
"Jag fick inte hagen jag ville"
"Det är varmt!"
"Blablabla"

Idag används 6 av 12 hagar. Trots att de var så hett eftertraktade i slutet av våren.

*Med sommarhagar menas för oss i stort sett andra hagar än våra vanliga. De är i samma storlek, ungefär och båda är gräs.

** Notera att några hästar går 2 och 2 i sommarhage men inte i vinterhage. Samt att några är bortresta. Så tekniskt sett räcker hagarna till alla, det handlar mest om att vilja ha en specifik sådan.
 
Stör mig på att jag sitter på jobbet, ett normalt år hade jag suttit på akterdäck på båten med en kopp kaffe och sett fram emot fyra veckors ledighet.
I år blir det två veckor och troligtvis inget båtåkande. Trodde väl aldrig i hela mitt liv att 2022 kunde bli ett värre skitår än de två tidigare åren var.
 
Detta är inte bara en störig sak jag stör mig på, det är en sak jag blir både förbannad och uppgiven på.

I en av de "slaskgrupper" på facebook som jag nu som då kollar i, så skrivs det och upprörs om det mesta, från hundskit till kriget i ukraina. Under värsta coronan så var det otroligt mycket skriverier, bl.a. riktiga foliehattsteorier o.s.v.
mycket om hur staten vill kontrollera bla bla bla.

Nu med Roe vs. Wade, ingenting... alla dessa skrivbordskrigare som ropat så högt om (delvis fiktiva) problem och teorier är nu knäpptysta.
Och då finns det hur mycket skrämmande historier som helst där ute, om hur det redan påverkat massor av människor, både direkt och indirekt.

Någon kanske tänker att jag själv kan ta upp ämnet, men helt ärligt så vill/vågar jag inte det. Diskussioner av sådana slag kryper mig alltför mycket under skinnet och påverkar mig alltför mycket.
 
Trodde du menade trimmer till häst först och tänkte fan du måste ju ha de pälsigaste hästarna om de pajar batteridriven och behöver bensindriven :eek: Nyvaken här...
nä, klipper jag hästar nån mer gång i livet vill jag ha en riktigt klippmaskin, ingen trimmer :D

Min skruttkropp fixar inte att dra igång en bensinare längre. Därav batteridriven. Men jag antar att jag använt den så mycket att den helt enkelt dött utmattningsdöden.
 
Detta är inte bara en störig sak jag stör mig på, det är en sak jag blir både förbannad och uppgiven på.

I en av de "slaskgrupper" på facebook som jag nu som då kollar i, så skrivs det och upprörs om det mesta, från hundskit till kriget i ukraina. Under värsta coronan så var det otroligt mycket skriverier, bl.a. riktiga foliehattsteorier o.s.v.
mycket om hur staten vill kontrollera bla bla bla.

Nu med Roe vs. Wade, ingenting... alla dessa skrivbordskrigare som ropat så högt om (delvis fiktiva) problem och teorier är nu knäpptysta.
Och då finns det hur mycket skrämmande historier som helst där ute, om hur det redan påverkat massor av människor, både direkt och indirekt.

Någon kanske tänker att jag själv kan ta upp ämnet, men helt ärligt så vill/vågar jag inte det. Diskussioner av sådana slag kryper mig alltför mycket under skinnet och påverkar mig alltför mycket.
En del skrivs tyclet jag. Men kanske mest i kommentarsfält under nyheter. Mest religiöst dravel om hur allt liv är värdefullt. Väldigt få trevliga kommentarer. Som med pride. Nu är folk upprörda för att en lokal pridegrupp ska åka runt till skolor och undervisa personal och tala med barnen. Religiösa är så fulla av hat och skriver saker som "hur kan nån få gå in i en skola och sprida sån fiktiv dynga?!" och då är det ju just församlingen som är expert på exakt just det. Men det ser de ju inte. Ibland blir jag så rädd för folk.
 
En del skrivs tyclet jag. Men kanske mest i kommentarsfält under nyheter. Mest religiöst dravel om hur allt liv är värdefullt. Väldigt få trevliga kommentarer. Som med pride. Nu är folk upprörda för att en lokal pridegrupp ska åka runt till skolor och undervisa personal och tala med barnen. Religiösa är så fulla av hat och skriver saker som "hur kan nån få gå in i en skola och sprida sån fiktiv dynga?!" och då är det ju just församlingen som är expert på exakt just det. Men det ser de ju inte. Ibland blir jag så rädd för folk.

Jo, det skrivs nog en del på andra ställen, men i just den grupp jag tänker på så har det inte yttrats ett ord om saken.
En gång tidigare så var ämnet abort upp i den gruppen, och många hade vettig syn på det, men skrämmande många (män) hade också en skrämmande syn på det, trots att de inte ens var religiösa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp