Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyssnat klart på alla Harry Potter böckerna 😳 det har varit ett gott sällskap i många månader, så nu känner jag mig… lite ensam?
Jag hade HP-böckerna som insomningshjälp i många år, började helt enkelt om varje gång jag var klar 😁 Efter fyra varv började det bli lite mycket dock, så nu kör jag Agats Christie 😅
 
Jag fick faktiskt svar från SVT redan nu, och det är tydligt att de läst vad jag skrivit (och inte bara skickat ett massvar), så passa på att skicka ni som också stör er 😃Visa bifogad fil 95326
Skickade ett mail till svtsport.se inför küren där jag lite fint förde fram att kommentatorerna skulle försöka vara så tysta som möjligt under själva ritterna så att vi tittare kan höra musiken. Det är ju grejen med kür för mig att se hästen röra sig till musiken och inte till kommentatorens pladder...
 
Skickade ett mail till svtsport.se inför küren där jag lite fint förde fram att kommentatorerna skulle försöka vara så tysta som möjligt under själva ritterna så att vi tittare kan höra musiken. Det är ju grejen med kür för mig att se hästen röra sig till musiken och inte till kommentatorens pladder...
Oj så olika det kan vara. Jag vill gärna att kommentatorerna pratar. För min del får de gärna kommentera ritter ännu mera. Jag stör mig mest på att de är så okritiska och tycker allt är fantastiskt.
 
Oj så olika det kan vara. Jag vill gärna att kommentatorerna pratar. För min del får de gärna kommentera ritter ännu mera. Jag stör mig mest på att de är så okritiska och tycker allt är fantastiskt.
Ja sakkunniga kommentarer under tiden tycker jag är halva nöjet. Men de måste vara bra på flera saker samtidigt, både ha kunskapen och kunna prata om den på ett bra sätt som funkar på TV.
 
Men du implicerar att det skulle vara något problematiskt med ämnet trots att det används i en koncentration där de frätande egenskaperna inte är relevanta. Visst får du välja själv hur du gör, men du behöver inte vilseleda andra på det sättet.

Vatten är också dödligt om det intas i fel mängder eller i fel kombinationer med andra ämnen. Så då är det kanske ett skäl att aldrig dricka vatten? Det finns ingen hållbar logik i argumentet du använder.
De som arbetar med sanering är iallafall väldigt kritiska, så varför får inte jag vara det, när jag dessutom upplevt problemen själv?

https://www.lfs-web.se/saneringsvatska-nasspray.htm
 
De som arbetar med sanering är iallafall väldigt kritiska, så varför får inte jag vara det, när jag dessutom upplevt problemen själv?

https://www.lfs-web.se/saneringsvatska-nasspray.htm
Det där handlar inte om natriumhydroxid, vilket var det som jag kommenterade. I det fallet vet jag att jag har nog på fötterna för att säga att det är missledande att framställa det som att koncentrationen i en lösning skulle vara oväsentlig för i vilken grad den är frätande.
Eftersom någon oinsatt kan uppfatta det du skrev som att innehållet av ämnet i ögondropparna skulle innebära att dropparna skulle ha frätande verkan, så anser jag det vara av vikt att kommentera den saken.

Jag bryr mig inte om du är kritisk mot användningen eller inte,
jag bryr mig om informationen du framför har substantiell grund eller inte.
 
De som arbetar med sanering är iallafall väldigt kritiska, så varför får inte jag vara det, när jag dessutom upplevt problemen själv?

https://www.lfs-web.se/saneringsvatska-nasspray.htm

Det går absolut att problematisera användningen av just den här kemikalien i nässpray, precis som många andra ämnen vi stoppar i oss.

Din ovanstående källa är INTE kvalitetssäkrad samt har inga relevanta referenser och jag utgår ifrån att Läkemedelsverket har högre kompetens än ett random saneringsbolag vad gäller mediciner. Har en problem med någon medicin ska en rapportera det.

I övrigt, what @MiaMia said.
 
Stör mig på att killens yngsta barn tyckte det var en bra idé att öppna en wunderbaum på sitt rum.
Om doften ändå hade stannat på rummet, men det är inte tätt och nu stinker hela huset så jag får huvudvärk. Vi hade policy på jobbet att man inte fick ha doftsaker i bilarna och jag har märkt att när doften blir för intensiv då kommer huvudvärken som ett brev på posten. :(
 
Funderar på om 2-4 åriga kille generellt har såpass stor snopp att det är rimligt att kläderna från killavdelningen är flera centimeter bredare i midjan? Kan inte komma på annan förklaring till att underkläder i samma storlek, från samma butik skiljer sig så åt?! :confused::banghead::meh::arghh:
IMG_20220717_162748265.webp
 
Jag ska tvinga mig genom resterande Falsterbosändningar med ljud på så jag får en samlad och aktuell bas av felaktiga och allmänt meningslösa kommentarer att underbygga mina argument med. Samt så retar det mig ännu att en så usel nivå hade aldrig fått eller kunnat pågå så här länge, om det varit en sport med flest män som tittare. Men vi "ska" liksom vara nöjda med att få se hästsport överhuvudtaget misstänker jag. Inte ok!
vem pratar ni om? låter...intressant....
 
Stör mig på att jag går å vattnar lite för att växterna ska klara värmen som kommer, då vi ska åka bort.
Då hör ja granntanten ropa och jag orkar verkligen inte me, jag är på andra sidan tomten på väg till regntunnan för å hämta vatten.

Jag fixar inte henne längre. Det är så mycket som samlats på hög så att säga. Det var även en gång när jag skulle på ridlektion, var iklädd ridkläder och strax innan jag ska bege mig pratar jag lite med killen som rensar ogräs.
Då kommer hon ut å börjar prata lite och när jag berättar att jag ska på ridlektion då kommer massor av nedvärderande saker om hästar.
Tydligen har hennes dotter hästar och det var visst inte bra, de var mest bara jobbiga… men att jag inte har egen häst å bara rider på ridskola verkade inte spela någon roll.

Det å allt som hänt på sistone plus hennes kommentaren om att vi bygger ”Berlinmuren” får mig att störa extra mycket på henne. Försöker ignorera och låtsas som ingenting men det ligger där å gnager likväl.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 261
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 099
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 346
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp