Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
We smile when you scream!Bokstavligen exakt när jag läste detta drog Spotify igång Chasing The Sun av Zebrahead, wtf
Och ändå propsar dom på apoteket att ska använda den för den är snäll och bra mitt förtroende för apoteket här i byhåla blev om möjligt just nu ännu mindreDen är inte snäll mot slemhinnorna …
Ur fass.se
”Bensalkoniumklorid kan orsaka irritation eller svullnad inuti näsan, särskilt vid längre tids användning av läkemedlet.
Bensalkoniumklorid används i saneringsvätskor för husfasader och -tak.
Ungefär som jag då. Ta nu inte på dörren här som du har målat när du ska stänga. Vad gör jag? Tar i dörren som jag stod och målade för 5 sek senMen alltså!!! Jag klev på vår nymålade badrumströskel Livet är hårt och orättvist
Tomheten blir ett faktum man blir lite lätt vilse när man är klar med en serie. Film som bokHar lyssnat klart på alla Harry Potter böckerna det har varit ett gott sällskap i många månader, så nu känner jag mig… lite ensam?
Apoteken kan nog inte så mycket egentligen, inte om receptfritt iaf. Jag hade använt en sorts ögondroppar länge men blev irriterad i ögonen av dem (provade 2-3 olika av samma tillverkare) så lusläste till slut innehållsförteckningen. De innehåller Borax(!). Det är ju ett rengöringsmedel som irriterar ögonen.Och ändå propsar dom på apoteket att ska använda den för den är snäll och bra mitt förtroende för apoteket här i byhåla blev om möjligt just nu ännu mindre
Kan verkligen relatera!Har lyssnat klart på alla Harry Potter böckerna det har varit ett gott sällskap i många månader, så nu känner jag mig… lite ensam?
Ja det förklarar ju varför jag fick tjafsa om mina ögondroppar. Dom tyckte jag skulle ta receptfria för "det är samma" men alla receptfria svider och lindrar inte ens kliandet. Dom jag brukar ha på recept är dom enda som hjälper. Vi var lite lätt osams en stundApoteken kan nog inte så mycket egentligen, inte om receptfritt iaf. Jag hade använt en sorts ögondroppar länge men blev irriterad i ögonen av dem (provade 2-3 olika av samma tillverkare) så lusläste till slut innehållsförteckningen. De innehåller Borax(!). Det är ju ett rengöringsmedel som irriterar ögonen.
När jag sa det till en personal på apoteket som jag frågade om råd angående ögondroppar, så sa hon att ”det är kanske det som irriterar”.
Har även tidigare använt Nasoferm nässpray men tyckte jag fick spraya så ofta, kollade innehållsförteckningen och googlade allt, det var så jag upptäckte det här med bensalkoniumklorid. Bytte till en nässpray utan det ämnet och näsan blev mycket bättre plus att huvudvärken minskade.
Har använt Viscotears ögondroppar länge och brukar få sveda t.o.m. av dem. Kollar innehållet. De innehåller natriumhydroxid, mer känt som kaustiksoda … som är frätande.
Alltså jag vill bara säga att jag verkligen ser en räkmacka. Jag får en känsla av att det kunde tolkas lite… felJag ser mest en annons med en stor räkmacka
Apoteken kan nog inte så mycket egentligen, inte om receptfritt iaf. Jag hade använt en sorts ögondroppar länge men blev irriterad i ögonen av dem (provade 2-3 olika av samma tillverkare) så lusläste till slut innehållsförteckningen. De innehåller Borax(!). Det är ju ett rengöringsmedel som irriterar ögonen.
När jag sa det till en personal på apoteket som jag frågade om råd angående ögondroppar, så sa hon att ”det är kanske det som irriterar”.
Har även tidigare använt Nasoferm nässpray men tyckte jag fick spraya så ofta, kollade innehållsförteckningen och googlade allt, det var så jag upptäckte det här med bensalkoniumklorid. Bytte till en nässpray utan det ämnet och näsan blev mycket bättre plus att huvudvärken minskade.
Har använt Viscotears ögondroppar länge och brukar få sveda t.o.m. av dem. Kollar innehållet. De innehåller natriumhydroxid, mer känt som kaustiksoda … som är frätande.
Fast det finns ju produkter (ögondroppar och nässpray) utan de ämnena jag tog upp så uppenbarligen är de inte nödvändiga.Nu är det ju så att de ämnena ofta används antingen som konserveringsmedel eller som pH-reglerande. Klart att vissa kan reagera på dem (jag är extremkänslig så jag reagerar på det mesta) men försök inte få dem att låta värre än vad de är. Jag förstår om de kan upplevas skrämmande om en inte har så djup kunskap om kemi men det är tack vare den typen av ämnen vi har bättre hälsa och hygien idag. Konserveringsmedel är inte bara av ondo. Vad gäller pH-reglerande ämnen så krävs de i vissa fall för att ens kunna tillverka en del produkter.
Fast det finns ju produkter (ögondroppar och nässpray) utan de ämnena jag tog upp så uppenbarligen är de inte nödvändiga.
Men du implicerar att det skulle vara något problematiskt med ämnet trots att det används i en koncentration där de frätande egenskaperna inte är relevanta. Visst får du välja själv hur du gör, men du behöver inte vilseleda andra på det sättet.Fast det finns ju produkter (ögondroppar och nässpray) utan de ämnena jag tog upp så uppenbarligen är de inte nödvändiga.