Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag skulle till urolog remitterade vc mig till en mottagning med kvinnlig urolog. Men det är kanske svårt på mindre orter. Iofs får man ju söka vård var som helst så det borde ju gå att få komma till en kvinnlig.
Det är klart det går att söka sig till en kvinnlig urolog någon annanstans, men då får man ju ta att det blir längre väntetider än där man fått tid först.
 
Att jag inte kan sluta äta tabbouleh. Jag gjorde en rejäl skål så jag kunde ha tillräckligt för imorgon men nu sitter jag här och äter och kan inte sluta.

Dessutom stör jag mig på att nu när jag äntligen byggt upp kartonger runt datorn så slutar tre av hdd att fungera. Måste mixa runt dem. Jag vet att alla fyra fungerar bara något som blivit fel eftersom jag måste dra två hdd genom två andra - finns bara två usb uttag på datorn. Kan inte vänta tills datorn är byggd och jag kan koppla alla fyra direkt till datorn.
 
Att jag inte kan sluta äta tabbouleh. Jag gjorde en rejäl skål så jag kunde ha tillräckligt för imorgon men nu sitter jag här och äter och kan inte sluta.

Dessutom stör jag mig på att nu när jag äntligen byggt upp kartonger runt datorn så slutar tre av hdd att fungera. Måste mixa runt dem. Jag vet att alla fyra fungerar bara något som blivit fel eftersom jag måste dra två hdd genom två andra - finns bara två usb uttag på datorn. Kan inte vänta tills datorn är byggd och jag kan koppla alla fyra direkt till datorn.
Du kan aldrig göra tillräckligt med tabbouleh. Det bara går inte.
 
Att jag inte kan sluta äta tabbouleh. Jag gjorde en rejäl skål så jag kunde ha tillräckligt för imorgon men nu sitter jag här och äter och kan inte sluta.

Dessutom stör jag mig på att nu när jag äntligen byggt upp kartonger runt datorn så slutar tre av hdd att fungera. Måste mixa runt dem. Jag vet att alla fyra fungerar bara något som blivit fel eftersom jag måste dra två hdd genom två andra - finns bara två usb uttag på datorn. Kan inte vänta tills datorn är byggd och jag kan koppla alla fyra direkt till datorn.
tabbouleh :d:love::d
 
Allergi :arghh: jag är täppt i näsan, svullen och även lite snorig nu. Jag får konstant huvudvärk om jag inte använder nässpray. Jag kommer bli beroende av nässpray igen och min stackars näsa är sårig och gör ont. Och som grädde på moset så blir slemhinnorna bak i näsan torra så jag snyter blod. Spelar ingen roll vilken nässpray jag använder. Försöker lindra med nosoil men det gör ingen större nytta. Fan vad jag hatar sommaren. Nämnde jag att jag hatar alla satans insekter som plågar hästarna i hagen och när vi rider. Jag hatar verkligen sommar :rage:
 
Allergi :arghh: jag är täppt i näsan, svullen och även lite snorig nu. Jag får konstant huvudvärk om jag inte använder nässpray. Jag kommer bli beroende av nässpray igen och min stackars näsa är sårig och gör ont. Och som grädde på moset så blir slemhinnorna bak i näsan torra så jag snyter blod. Spelar ingen roll vilken nässpray jag använder. Försöker lindra med nosoil men det gör ingen större nytta. Fan vad jag hatar sommaren. Nämnde jag att jag hatar alla satans insekter som plågar hästarna i hagen och när vi rider. Jag hatar verkligen sommar :rage:
Hjälper inte antihistaminer?
 
Allergi :arghh: jag är täppt i näsan, svullen och även lite snorig nu. Jag får konstant huvudvärk om jag inte använder nässpray. Jag kommer bli beroende av nässpray igen och min stackars näsa är sårig och gör ont. Och som grädde på moset så blir slemhinnorna bak i näsan torra så jag snyter blod. Spelar ingen roll vilken nässpray jag använder. Försöker lindra med nosoil men det gör ingen större nytta. Fan vad jag hatar sommaren. Nämnde jag att jag hatar alla satans insekter som plågar hästarna i hagen och när vi rider. Jag hatar verkligen sommar :rage:
Har du testat nasonex? Det brukar hjälpa mot allergi bättre än andra nässpray och snäll mot slemhinnorna.
 
Stör mig på rullskidåkarna jag åkte förbi med bilen igår. De verkade tro att de ägde hela vägen. Var nog en hel klubb som var ute och övade.
Det jag störde och reagerade på var att de inte hade någon t ex. Följebil för att skydda dom från trafiken, sen hängde de inte i en klunga utan var utspridda på 1 km och var riktigt svårt att köra om pga kurvor och backar när man vill visa lite hänsyn och så körde de två i bredd varav den som var längst ut var ute å körde på mittlinjen och över mellanåt, inte ens cyklisterna är så långt ut å kör när de kör i sina klungor.
Efter mycket om och men skulle jag köra om de sista då är det en idiot som korsar vägen framför mig och börjar åka på andra hållet… alltså wtf, nu kan ja inte visa någon hänsyn mot den får då åker jag på de andra.
Då blev jag riktigt sur å drog en lång ramsa 🤬🤬🤬.
Försökte ändå göra det bästa.
Hade nog inte ens brytt eller lyft på ögonbrynet om det bara hade varit några, men när det var så många och noll hänsyn mot övrig trafik då började jag faktiskt fundera på vilka regler de egentligen bör följa, om de räknas som gående eller cyklister. De är oskyddade trafikanter oavsett och borde man inte va mer rädd om sitt liv då?

De kunde haft reflexvästar så de synts bättre. Störigt var det och tur att inget hände - den här gången va jag vet.
 
Allergi :arghh: jag är täppt i näsan, svullen och även lite snorig nu. Jag får konstant huvudvärk om jag inte använder nässpray. Jag kommer bli beroende av nässpray igen och min stackars näsa är sårig och gör ont. Och som grädde på moset så blir slemhinnorna bak i näsan torra så jag snyter blod. Spelar ingen roll vilken nässpray jag använder. Försöker lindra med nosoil men det gör ingen större nytta. Fan vad jag hatar sommaren. Nämnde jag att jag hatar alla satans insekter som plågar hästarna i hagen och när vi rider. Jag hatar verkligen sommar :rage:
Har du testat orimox? Har både allergi och känsliga slemhinnor i näsan och orimox funkar jättebra för mig 🙏 Överlägset bästa allerginässprayen jag testat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 021
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp