Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick faktiskt svar från SVT redan nu, och det är tydligt att de läst vad jag skrivit (och inte bara skickat ett massvar), så passa på att skicka ni som också stör er 😃
07EA9A36-2657-4110-902E-DB3BA541B4BB.webp
 
Jag fick nog nu och mailade SVT. Vill någon ta del av mailet och skicka något liknande så skicka pm 😁
Jag tar gärna del av mejlet!
Har inga som helst problem med att man försöker göra det tillgängligt, här kan exempelvis fotbollen ta efter tycker jag som aldrig kan förklara en regel eller hur något funderar för "alla ska bara kunna det". När det dock bara blir puttinuttigt blir det snarare bara löjligt och sänker trovärdigheten.
 
Jag har fått en tid hos en man på min vc. I remissen som skickades stod det att jag ville träffa en kvinna. Det stör mig att det inte togs hänsyn till, även om jag borde vara nöjd med att alls få en tid kanske. Men jag vill inte att andra bestämmer om jag ska träffa en man eller en kvinna, det finns anledning till varför jag valde kvinna och inte tyckte att det kvittar liksom.

Det stör mig ännu mer att jag har en tid där på fredag som jag inte kan komma loss till och måste avboka, och tiden jag nu fått är på torsdag, även den på arbetstid och ledigt lär inte vara riktigt lätt att få denna veckan som kommer. Blir knäpp!
 
Jag har fått en tid hos en man på min vc. I remissen som skickades stod det att jag ville träffa en kvinna. Det stör mig att det inte togs hänsyn till, även om jag borde vara nöjd med att alls få en tid kanske. Men jag vill inte att andra bestämmer om jag ska träffa en man eller en kvinna, det finns anledning till varför jag valde kvinna och inte tyckte att det kvittar liksom.

Det stör mig ännu mer att jag har en tid där på fredag som jag inte kan komma loss till och måste avboka, och tiden jag nu fått är på torsdag, även den på arbetstid och ledigt lär inte vara riktigt lätt att få denna veckan som kommer. Blir knäpp!
Det är trist, borde ju funka på en vårdcentral. På urologmottagningen där jag jobbade innan var det ibland patienter som önskade kvinnlig läkare, men vi hade bara män som jobbade där.
 
Det är trist, borde ju funka på en vårdcentral. På urologmottagningen där jag jobbade innan var det ibland patienter som önskade kvinnlig läkare, men vi hade bara män som jobbade där.
Är det så här också lovar jag att inte störa mig alls faktiskt och ta tillbaka min störning helt och hållet! Men där jag jobbar finns både kvinnor och män också så det känns konstigt att det skulle vara annorlunda just där, det är en vc.

Och jag vet att det är ofint att störa mig med tanke på dagens situation i vården, men jag har svårt för män. Går det att välja så är det ju bra.
 
Är det så här också lovar jag att inte störa mig alls faktiskt och ta tillbaka min störning helt och hållet! Men där jag jobbar finns både kvinnor och män också så det känns konstigt att det skulle vara annorlunda just där, det är en vc.

Och jag vet att det är ofint att störa mig med tanke på dagens situation i vården, men jag har svårt för män. Går det att välja så är det ju bra.
Man kan ju alltid önska, det är inte fel :)
Jag brukade ofta skriva på kallelsen att vi tyvärr inte har några kvinnliga läkare så patienten förstod varför.
 
Hormoner. Eller nåt :meh:

Märkt att ungefär en vecka varje månad känner jag hyfsat tillfreds med livet, kan tänka mig att kanske dejta någon igen, kan känna mig lite pirrig, längta efter kärlek och sådär. Kan tycka att jag är en rätt bra person! Inte alltid den veckan infinner sig - men den här veckan har varit en sån vecka!

Däremellan är det en härligt blandning av ilska, ångest, stress, katastroftankar osv. Jag kommer leva ensam hela mitt liv, mitt barn tycker inte om mig, jag är en hemsk förälder osv, osv. Alltså cirka två veckor innan mens och veckan under mens, visst är det härligt 🙃
Sök hjälp! Jag hade likadant. Helt fruktansvärt vidrigt är det :( Ingen ska behöva leva så.
 
Var ute och hade det trevligt, men antagligen var det något i pizzan som inte min kropp klarade av så nu är jag på väg hem sjukt illamående! Har aldrig blivit dålig på det stället förr, så antagligen är det bara min kropp som är 100% för jag är så äckligt trött...
Stackare! Hoppas att det går över fort!
 
Det är trist, borde ju funka på en vårdcentral. På urologmottagningen där jag jobbade innan var det ibland patienter som önskade kvinnlig läkare, men vi hade bara män som jobbade där.
När jag skulle till urolog remitterade vc mig till en mottagning med kvinnlig urolog. Men det är kanske svårt på mindre orter. Iofs får man ju söka vård var som helst så det borde ju gå att få komma till en kvinnlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 021
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp