Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastighetsmäklare som inte kan stava:

'Precis intill husknuten kan du höra bäcken påla.'
Mäklare kan verkligen ha egna sätt att skriva saker. Hittade ett hus på Hemnet, som jag vet har förbud på avloppet, där det var formulerat ”enskilt avlopp, godkänt till [datum nästa år]” 🤨 Att avloppet är godkänt känns verkligen att ta i när förbudet börjar gälla det datumet de angett..
 
Alltså SVTs kommentatorer :banghead:

Ibland önskar jag att de kunde vara litte hårdare, faktiskt säga när saker inte ser bra ut!

Jag önskar de vore tystare :cautious:
Helst helt tysta ;)

Jag har bara haft igång sändningen några minuter och känner redan stark irritation över att tvingas lyssna på mitt hatobjekt, den vanliga beskäftiga kommentatorn.

Trots att hon inte hunnit säga en massa formella fel som på dressyren (i alla fall inte på de minuter jag hann höra innan pausen) så står jag ändå inte ut med hennes röst och tonfall. Måtte hon ha en lång och mycket avlägsen semester när det är VM (men gissar att det tyvärr inte blir så).

”Hon har polisuniform och det är inte för att hon tycker att det är roligt utan det är för att hon faktiskt är polis” :banghead:

Men NEEEEJ, jag orkar inte!!!! :arghh::banghead::rage::wtf: "jomen nu är det maskeradhoppning kombinerat med nationshoppning! Undrar om jag ska välja att vara clown eller polis, nej jag tar polisuniformen, det blir verkligen roligt".

Hon borde åtminstone få ett rejält löneavdrag för varje idiotisk kommentar.

Jag kommer ICKE titta på ridsport VM om denna kommentator är inblandad :banghead:
Jag fick nog nu och mailade SVT. Vill någon ta del av mailet och skicka något liknande så skicka pm 😁
 
Jag skrev bland annat i mailet att de kan gå in på buke och läsa, då det kommenteras om kommenteringen efter varje sändning 😁

Hoppas fler mailar, så de fattar omfattningen!

Jag ska tvinga mig genom resterande Falsterbosändningar med ljud på så jag får en samlad och aktuell bas av felaktiga och allmänt meningslösa kommentarer att underbygga mina argument med. Samt så retar det mig ännu att en så usel nivå hade aldrig fått eller kunnat pågå så här länge, om det varit en sport med flest män som tittare. Men vi "ska" liksom vara nöjda med att få se hästsport överhuvudtaget misstänker jag. Inte ok!
 
Jag ska tvinga mig genom resterande Falsterbosändningar med ljud på så jag får en samlad och aktuell bas av felaktiga och allmänt meningslösa kommentarer att underbygga mina argument med. Samt så retar det mig ännu att en så usel nivå hade aldrig fått eller kunnat pågå så här länge, om det varit en sport med flest män som tittare. Men vi "ska" liksom vara nöjda med att få se hästsport överhuvudtaget misstänker jag. Inte ok!
Bra där! Jag försöker förtränga allt tokigt hon säger, men nämnde just att det är mycket felaktigheter, och att det aldrig hade godtagits i sändningar av fotboll eller hockey tex.
 
Superpresentkort.
Finns det något krångligare? Hatar det.

(Med reservation för att jag kan ha blandat ihop stegen nedan).

Får mail med en länk.
Klickar på länk i mail.
Kommer till en sida med annan länk, en låååång kod och en sifferrad.
Skriver ner den lååånga koden och siffrorna på ett papper.
Klickar på länken, kommer till en sida där den låååånga koden och siffrorna ska skrivas in. (Kan inte kopiera och klistra in på telefonen).
Klickar på knapp registrera (eller liknande)
Saldot kommer upp.
Letar efter något presentkort jag vill ha. Letar, letar, letar, letar … hittar inte det jag vill ha så väljer Ikea.
Väljer summa.
Väljer att få presentkortet via mail.
Fyller i namn, adress, telnr, mailadress.
Läser villkoren och godkänner dem.
Genomför köpet.
Får en länk via mail …
Klickar på länk
Fyller i mailadress igen. (Man måste verifiera att man är den som ska ha presentkortet. Har jag inte gjort det flera gånger redan eftersom jag fyllt i koder, adress, namn, telnr, mailadress i ett tidigare steg?)
Klickar på bekräfta mail (eller liknande)
NU får jag presentkortet som pdf till min mail!
Det här påminner mig om att jag fick något slags upplevelsepresentkort av jobbet i julklapp som jag inte löst in ännu. Borde försöka ta tag i det där.
 
Har ni varmt? Skicka hit lite värme!
Stör mig på att det var 10 grader o blåst när jag skulle ta hand om hästarna imorse.
Solen lyser med sin frånvaro.
Jag byter med glädje, vi har haft över 25 grader den här veckan och ska få igen nästa vecka. Jag tål inte sol och värme så jag avskyr det innerligt. Framförallt är gräset gult och brunnarna börjar sina.
 
Jag byter med glädje, vi har haft över 25 grader den här veckan och ska få igen nästa vecka. Jag tål inte sol och värme så jag avskyr det innerligt. Framförallt är gräset gult och brunnarna börjar sina.
Vi hade knappt en vecka över midsommar. Och i måndags, annars vette tusan vad de varit för väder. Ganska lagomt för hästarna iallafall 🙏🏻 vi har dödligt mycket broms iår så kan ju tänka mig hur det varit om det dessutom varit värme.

Meeeeeen nu börjar jag jobba på måndag så 18 grader och moln är helt ok. Gärna resten av sommaren.
 
Jag mailade SVT under en kurtävling då jag blev så trött på kommenteringen. Om de nu ska ha kommentatorer kan de åtminstone hålla truten under ritten så man hör musiken!
Fick du något svar?
Hon har ju jobbat i många år nu men det blir ju inte bättre så SVT verkar ju tycka det fungerar bra :meh:
Jag har mailat en gång för tre fyra år sedan men jag fick aldrig något svar
Edit var nog efter VM 2018
 
Senast ändrad:
Vi hade knappt en vecka över midsommar. Och i måndags, annars vette tusan vad de varit för väder. Ganska lagomt för hästarna iallafall 🙏🏻 vi har dödligt mycket broms iår så kan ju tänka mig hur det varit om det dessutom varit värme.

Meeeeeen nu börjar jag jobba på måndag så 18 grader och moln är helt ok. Gärna resten av sommaren.
Jag håller helt med dig, här får det gärna vara någon grad eller tre kallare dock. ;) :D
 
Hormoner. Eller nåt :meh:

Märkt att ungefär en vecka varje månad känner jag hyfsat tillfreds med livet, kan tänka mig att kanske dejta någon igen, kan känna mig lite pirrig, längta efter kärlek och sådär. Kan tycka att jag är en rätt bra person! Inte alltid den veckan infinner sig - men den här veckan har varit en sån vecka!

Däremellan är det en härligt blandning av ilska, ångest, stress, katastroftankar osv. Jag kommer leva ensam hela mitt liv, mitt barn tycker inte om mig, jag är en hemsk förälder osv, osv. Alltså cirka två veckor innan mens och veckan under mens, visst är det härligt 🙃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp