Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att ägaren till mitt jobb gnäller på andra företags personalbrist som något som enbart beror på dålig planering och hade kunnat avhjälpas lätt, medan vi går på knäna och konstant påpekar att vi saknar personal, men det går tydligen inte att göra något åt för de har ingen personal plocka in… att hen dessutom totalt nedvärderade vårt arbete också i samma gnäll gjorde inte det hela bättre.
 
Ja exakt så.

Jag funderade över hur jag själv gör när jag inte ser min katt. På kvällen till exempel när jag ska gå och lägga mig och går runt överallt och släcker så ser jag honom inte alltid (och han har en förmåga att plötsligt springa rakt framför fötterna) men då går jag bara försiktigt, tar inga monsterkliv utan mjuka steg.
Samma sak när jag till exempel jobbar i köket mitt på blanka dagen. Jag rör mig försiktigt, fullt medveten om att han plötsligt kan sitta bakom/framför mig och anpassar mig därefter.
Hade mitt enda alternativ för att kunna lokalisera honom varit en bjällra (som låter så fort han vänder sig i kattbädden, som låter extremt när han ruschar genom rummen, som låter när han äter och liknande), ja, då hade jag hellre varit utan katt.
Jag är en sådan där som aldrig tänder när jag går upp på natten eller när det mörknar på kvällarna. Jag har trots det aldrig ens varit i närheten av att trampa på vare sig hund eller katt i det läget. Enda gången det har hänt är när de har snurrat runt mina ben när vi ska gå ut och både jag och de har missbedömt var den andre är.

Hade jag haft svårt att se katten i dagsljus/lampljus hade jag hellre satt på katten ett halsband som jag ser färgen på. Typ illrosa, orange eller någon annan neonfärg som jag kan se. För, utan katt kan jag inte vara.
 
Stör mig på att jag fick mindre än halva månadslönen pga jag sa upp mig.
Inte ens semesterveckan som
Jag fortfarande är anställd har jag fått utbetald. Brutit ihop totalt, då jag inte överlever ekonomiskt en månad tills slutlönen kommer.
Mamma sa att jag skulle begära förskott på slutlönen, men det störiga är att jag inte vet med vem jag ska prata med… speciellt inte nu mitt uppe i semestern. Fan fan fan. :cry::cry::cry:
 
Kan du idntelåna pengarna av din mamma/partner?
Vill helst undvika det. Har redan lånat pengar av pappa förra månaden och skulle eg betalat tillbaka honom denna, men nu kan ja inte ens göra det så vill inte låna pengar av någon just nu om jag kan undvika det.

Ska ringa om en timme å höra. Borde gå att lösa tycker jag. Lönen kommer inte förrän den 25:e. Fram tills dess är det inga problem.
 
Heja heja! Ta på dig din prison persona och kör!
Å nu stör jag mig på att ingen svarar. Bär jag ringde och tryckte för att hamna på ekonomin möts jag av ett automatsvar ”personen nu söker är tillfälligt ute, åter 19:05…”
Ringde på huvudnumret men det bara ringer å ringer å ringer, inget svar. Älskar semestern. 🙄

Blir till att åka dit så fort jag ätit upp. Ska ändå hem för å hämta lite saker så kan svänga förbi också, men hade hoppats slippa. Gaaah mår pyton.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 727
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 698
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 339
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp