Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag har ångest vilket gör att jag mått fett illa hela dagen idag. Är utomlands för första gången på länge och hälsar på lite släktingar med mina föräldrar och jag har bara haft ångest? Saknar min pojkvän väldigt mycket och ska vara borta från honom i två veckor nu. Känner mig så löjlig som känner att jag typ har hemlängtanångest?! Hoppas det släpper snart :meh:
 
Stör mig mer och mer på killens märkliga granne. Förra året när vi byggde staketet mot gatan för att slippa sån insyn från bilarna som åkte förbi, hade denna granne synpunkter på det och tyckte det var fult (alla andra grannar tyckte det var fint), misstänker att grannen tyckte det var fult för nu går det inte att se in i trädgården likadant som tidigare.

Killen berättade även när han köpt huset så fanns det ett stort fult pilträd som var halvdött på baksidan. Han ville såga ner detta, men den här grannen hade åsikter om det och tyckte inte killen skulle göra det förrän grannen gått bort…

Den här grannen ger mig även lite stalker vibbar, när killen och jag suttit vid köksbordet och spelat spel eller bara pratat, har hans telefon börjat ringa med ett okänt nummer. När vi googlat visar det sig att det är grannen. Killen har inte gett grannen numret.

Är så glad att jag inte står skriven på killens adress och att grannen inte vet mitt efternamn.
Det stör mig mer å mer.
 
Att jag är så dålig på att sätta gränser om jag blir överraskad med något. Typ folk som knackar på och avbryter mig i jobbet, då går jag med på vad som helst bara för att hjärnan är kvar i jobbet, och sen efteråt kommer jag på att nä, det vill jag inte alls. Kan inte alla bara skriva mejl istället så att jag kan tänka efter?:banghead:
 
Att jag är så dålig på att sätta gränser om jag blir överraskad med något. Typ folk som knackar på och avbryter mig i jobbet, då går jag med på vad som helst bara för att hjärnan är kvar i jobbet, och sen efteråt kommer jag på att nä, det vill jag inte alls. Kan inte alla bara skriva mejl istället så att jag kan tänka efter?:banghead:
Åh jag känner igen mig! Jag har numera ett par standardfraser på lager som ger mig utrymme att tänka på saken & återkomma när det passar mig.
 
Att jag är så dålig på att sätta gränser om jag blir överraskad med något. Typ folk som knackar på och avbryter mig i jobbet, då går jag med på vad som helst bara för att hjärnan är kvar i jobbet, och sen efteråt kommer jag på att nä, det vill jag inte alls. Kan inte alla bara skriva mejl istället så att jag kan tänka efter?:banghead:
Du får lägga in ett autosvar på dig själv och be dom mejla dig så du kan återkomma.
 
Att min katt tvättar sig så ljudligt O_o
Bestämt mig för att skippa incheckat bagage på min resa till Edinburgh nästa vecka. Nu slänger min hjärna fram förslag på massor av saker och kläder jag behöver ha med mig. Nej jag behöver inte 4 par byxor eller 2 käppar för 3 nätter :arghh::D
 
Hur kan ett sådant autosvar se ut? Jag vill ju absolut inte vara otrevlig heller.
Konversation något i stil med ”Kan jag fundera på det och återkomma lite senare?” och beroende på relationen ge mer kontext, specifik tidsram och/eller trevlighet typ ”det låter spännande, vilket roligt projekt! Jag måste kika närmre på min kalender innan jag tackar ja. Kan jag återkomma med besked imorgon?”
 
Konversation något i stil med ”Kan jag fundera på det och återkomma lite senare?” och beroende på relationen ge mer kontext, specifik tidsram och/eller trevlighet typ ”det låter spännande, vilket roligt projekt! Jag måste kika närmre på min kalender innan jag tackar ja. Kan jag återkomma med besked imorgon?”
Ber ofta personen att lägga detaljerna i ett kort mejl, så återkommer jag där.
 
Konversation något i stil med ”Kan jag fundera på det och återkomma lite senare?” och beroende på relationen ge mer kontext, specifik tidsram och/eller trevlighet typ ”det låter spännande, vilket roligt projekt! Jag måste kika närmre på min kalender innan jag tackar ja. Kan jag återkomma med besked imorgon?”
Det ser så enkelt ut när du skriver det sådär:laugh: Men ja, bara att börja öva antar jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 233
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 698
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 694
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 337
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp