Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig ofantligt på att någon RÅTTA till granne snodde min tvättid. Ville kasta ut hennes kläder genom fönstret, men jag sansade mig och nöjde mig med att bara stänga av hennes tvättprogram och gå därifrån. Jag får gå upp tidigare och tvätta innan jobbet imorgon istället, orkar inte ta någon konflikt nu ikväll
Jag hade hämtat en flaska rapsolja och gnuggat in lite här och där på alla hennes kläder :devil:
 
De menar ju att de tar mig till närmsta stad/samhälle, där jag sedan kan åka vidare med kollektivtrafiken, och det gör de ju. Och hur jag skulle ta mig hem med mina 5-10 matkassar sen, och innan allt fryst smälter... Nej, jag tror inte närtrafiken någonstans går att storhandla med?
Låter onekligen som att bil är vettigaste alternativet.

Själv har jag svårt att begripa hur jag skulle klara mig utan bilen. Allt skulle ta så oändligt lång tid. Som igår kväll när jag behövde lämna affischer till en granne. det tar typ 5-6 minuter med bilen. Hade tagit runt 40 minuter att gå dit. Och jag hade behövt ta med skottkärra.
 
@Nahar har du någon granne med bil som du kan lifta med? Min moster som bor ute i spenaten har en granne med bil. När hon behöver (stor)handla så åker hon med honom, betalar bensinen + en extra slant. Han tjänar på det eftersom han ändå ska in till där affären ligger. Enda nackdelen är väl att man får anpassa sig till när grannen har tid.

Fö stör jag mig på att jag behövt köpa en ny ssd samma månad som det blir två rotfyllningar och vaccination och eventuell borttagning av TR. Och att när jag poppar popcorn i micron så är hälften brända och hälften har inte poppat. Och att jag köpt mediciner som gör att jag i princip kommer upp i högkostnad. Och att boräntorna gått upp. Inte en rolig månad precis.
 
Jag är döende.
Drog upp min gamla skada, riktigt jävla ordentligt. Kunde knappt ta duschtvål på området. Gör ont vid någon form av beröring överhuvudtaget, sen gör rörelser och sånt ont med. Så luta sig tillbaka ger omedelbar kontaktsmärta och sen tar den andra smärtan över. (Lever på värktabletter ungefär).
Sen har jag blivit förkyld med och min mens började idag.
 
Instagram.
Den visar saker för att "du redan tittat på X".
Nä, det har jag inte. Det visades som förslag och jag scrollade förbi.

Massor av totalt ointressant saker dyker upp. De som möjligen är intressanta är mest oväsentligheter.
(har dessutom 38 följare trots att jag aldrig lagt upp nåt.... ;) )

Mest stör jag mig på att jag ändå inte kan låta bli att kolla insta ibland :meh:
 
Instagram.
Den visar saker för att "du redan tittat på X".
Nä, det har jag inte. Det visades som förslag och jag scrollade förbi.

Massor av totalt ointressant saker dyker upp. De som möjligen är intressanta är mest oväsentligheter.
(har dessutom 38 följare trots att jag aldrig lagt upp nåt.... ;) )

Mest stör jag mig på att jag ändå inte kan låta bli att kolla insta ibland :meh:

Insta är verkligen åt helvete nu
 
Jag stör mig på frannens son som tror att att alla giller hård rock på högsta volym (helst dygnet runt). Föräldrarna är på ferie så det är fritt fram (tror han). :devil:

Ja, jag och två till har klagat men det hjälpte bara i en timma. Och vaktis har också ferie.

Polisen nästa?!
 
Folk som går på fel sida av vägen. Igår mötte jag 4 personer som gick på min sida, jag flyttar mig inte, vilket resulterar i en halvkrock.
Jag vill bara skrika åt dom! Ja jag hade kunnat väja men det är en principsak :D
Ja men ja!
Jag var i en park och gick med barnvagn idag, mötte ett sällskap på 4-5 pers som går på fel sida och får väja lite för mig. Precis när de passerat mig muttrar en i sällskapet lagom högt så jag ska höra "det är ju bättre för alla om man går till HÖGER". Så jag stör mig både på dem, och mig själv som inte svarade att det faktiskt är bättre för alla om man följer det som står i trafikförordningens 7 kap och går till vänster som man ska :mad: 🙈 (Och även lite störning på mig själv för att jag vet var detta regleras :laugh:)
 
Ja men ja!
Jag var i en park och gick med barnvagn idag, mötte ett sällskap på 4-5 pers som går på fel sida och får väja lite för mig. Precis när de passerat mig muttrar en i sällskapet lagom högt så jag ska höra "det är ju bättre för alla om man går till HÖGER". Så jag stör mig både på dem, och mig själv som inte svarade att det faktiskt är bättre för alla om man följer det som står i trafikförordningens 7 kap och går till vänster som man ska :mad: 🙈 (Och även lite störning på mig själv för att jag vet var detta regleras :laugh:)
Ska man gå till vänster?! Jahapp. Lärt mig nåt nytt. Men… tycker kanske ändå att om de flesta runtomkring mig verkar hålla till höger är det bäst att göra det. Även om vi alla har fel tillsammans blir det ju rättare så 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 689
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 334
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp