Har ingen ugn och ingen ugnsplåtTips är att ha en ugnsplåt under när du planterar, blir mindre spill på golvet!
Brukar sätta tidningar på badrumsgolvet och hålla till där. Lätt att bara vika ihop tidningarna sen och slänga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen ugn och ingen ugnsplåtTips är att ha en ugnsplåt under när du planterar, blir mindre spill på golvet!
Så gör jag också.Har ingen ugn och ingen ugnsplåt
Brukar sätta tidningar på badrumsgolvet och hålla till där. Lätt att bara vika ihop tidningarna sen och slänga.
Fråga @athena_arabiansTänker inte räkna hur många veckor jag är jag vill inte ens räkna åren
Det väl 2012 fortfarande
Är det inte 2021 nu?Tänker inte räkna hur många veckor jag är jag vill inte ens räkna åren
Det väl 2012 fortfarande
Nej det är det inteÄr det inte 2021 nu?
Taxi? När jag har räknat på det så får jag det till ganska många taxiresor innan man når upp till samma kostnad som bilägandet/nyttjandet. Känns också bättre att taxibilen som redan är tillverkad får rulla på, istället för att jag har en bil som i hög utsträckning skulle stå parkerad.Att det numer inte finns en enda matbutik i närheten som har hemleverans, så det lutar mot att jag får skaffa bil ändå Alternativt mycket trafiksäker och uthållig körhäst och damma av den gamla vagnen som står i ladan.
Nej det är det inte
Här skulle det kosta mig ca 1000 kr ToR om jag tog taxi för att handla mat, jag kan köra måååååååååånga mil för samma summa. Försäkring på bilen inräknat.Taxi? När jag har räknat på det så får jag det till ganska många taxiresor innan man når upp till samma kostnad som bilägandet/nyttjandet..
Ja det finns så klart olika brytpunkter beroende på avstånd, taxibolag och bil. (Men visst räknar du med värdeminskningen också?)Här skulle det kosta mig ca 1000 kr ToR om jag tog taxi för att handla mat, jag kan köra måååååååååånga mil för samma summa. Försäkring på bilen inräknat.
Jo, jag har funderat på det, men det känns för mig socialt jobbigt/omständigt så att det snuddar mot gränsen till vad jag orkar i min vardag. Skulle även kosta mig ca 1500 per gång. Men jag kollar på olika alternativ. Hade det funnits cykelvägar in till stan hade en lådcykel med elmotor varit ett alternativ, även om det hade tagit en hel dag. Och jag tror nog det hade varit billigare för mig med en häst till och rusta upp vagnen, men som sagt, vägarna.Taxi? När jag har räknat på det så får jag det till ganska många taxiresor innan man når upp till samma kostnad som bilägandet/nyttjandet. Känns också bättre att taxibilen som redan är tillverkad får rulla på, istället för att jag har en bil som i hög utsträckning skulle stå parkerad.