Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Böjde mig ner för att plocka upp en grej från gräsmattan. Värden snurrade till och jag föll handlöst. De förbaskade kristallerna igen :banghead:

Landade med armen under mig och har knäckt till ett revben med armbågsleden. Finns det överhuvud taget nåt sätt att lindra smärtan? Eller är det (som så många gånger tidigare. ) bara att härda ut
 
Att det numer inte finns en enda matbutik i närheten som har hemleverans, så det lutar mot att jag får skaffa bil ändå:( Alternativt mycket trafiksäker och uthållig körhäst och damma av den gamla vagnen som står i ladan.
Taxi? När jag har räknat på det så får jag det till ganska många taxiresor innan man når upp till samma kostnad som bilägandet/nyttjandet. Känns också bättre att taxibilen som redan är tillverkad får rulla på, istället för att jag har en bil som i hög utsträckning skulle stå parkerad.
 
Här skulle det kosta mig ca 1000 kr ToR om jag tog taxi för att handla mat, jag kan köra måååååååååånga mil för samma summa. Försäkring på bilen inräknat.
Ja det finns så klart olika brytpunkter beroende på avstånd, taxibolag och bil. (Men visst räknar du med värdeminskningen också?)
 
Taxi? När jag har räknat på det så får jag det till ganska många taxiresor innan man når upp till samma kostnad som bilägandet/nyttjandet. Känns också bättre att taxibilen som redan är tillverkad får rulla på, istället för att jag har en bil som i hög utsträckning skulle stå parkerad.
Jo, jag har funderat på det, men det känns för mig socialt jobbigt/omständigt så att det snuddar mot gränsen till vad jag orkar i min vardag. Skulle även kosta mig ca 1500 per gång. Men jag kollar på olika alternativ. Hade det funnits cykelvägar in till stan hade en lådcykel med elmotor varit ett alternativ, även om det hade tagit en hel dag. Och jag tror nog det hade varit billigare för mig med en häst till och rusta upp vagnen, men som sagt, vägarna.

Oavsett hur jag löser det är det störigt. Gör mig vardag mycket dyrare och jobbigare hur jag än gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 333
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp