Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är stopp i tvättstället och det är fullt av vatten. Jag behöver handtvätta i veckan så måste tömma tvättstället med en plastbytta, spola vatten i en skål och tömma den i toan eller badkaret tills det blir varmt, så jag kan göra rent tvättstället och tappa upp varmt tvättvatten.

Vattenlåset går inte att öppna och jag orkar inte felanmäla än.

Måste sätta upp nya draperistången, hitta ringarna till draperiet och hänga upp draperiet.

Måste slipa :arghh: diskbänken och olja in den.

Har fem sticklingar att plantera. Vilket betyder jord på golvet som jag behöver dammsuga upp men inte när det är fuktigt så måste vänta tills jorden torkar. :wtf:

Stör mig på att jag fastnar när det är saker som måste göras i flera led. Svårt att få nåt gjort.
Nej, vill inte ha några goda råd om det. Tack!
 
En släkting som börjar med att fundera något om en eller om något man gjort, men att det är alltid en bro över till att hen ska få prata om sig själv.

"Ja, jag såg att du bakat bröd i helgen. Ja, jag brukar ju inte baka så mycket själv, men jag minns på 80-talet när jag brukade (=en gång) köra mjöl från en kvarn nere i landet och så var det...."

Alla vet ju hur hen är så man stänger ju lite öronen, men vissa gånger så är det knappt så att hen ens försöker dölja övergången, utan typ direkt på andra meningen så handlar det om något som hen "brukar" göra. Ganska ofta så saknar även historierna någon riktig poäng.
 
En släkting som börjar med att fundera något om en eller om något man gjort, men att det är alltid en bro över till att hen ska få prata om sig själv.

"Ja, jag såg att du bakat bröd i helgen. Ja, jag brukar ju inte baka så mycket själv, men jag minns på 80-talet när jag brukade (=en gång) köra mjöl från en kvarn nere i landet och så var det...."

Alla vet ju hur hen är så man stänger ju lite öronen, men vissa gånger så är det knappt så att hen ens försöker dölja övergången, utan typ direkt på andra meningen så handlar det om något som hen "brukar" göra. Ganska ofta så saknar även historierna någon riktig poäng.
Jag har en liknande släkting. :p Om jag skriver/säger att jag haft migrän hela dan (tar bara ett exempel nu) så börjar h*n mala på om sin huvudvärk och att h*n nog ska gå till sjukgymnast osv.
Vänder allt till att handla om h*n själv. Spelar ingen roll vad jag tar upp.
 
Fick just en inbjudan till en nära väns bröllop. Det ska hållas på ett femstjärnigt lyxhotell på Sicilien där billigaste hotellrummet kostar 11 000 kr per natt (och det dyraste 32 000).

Jag kan inte låta bli att störa mig lite på det, faktiskt. Dels att det finns ställen som överhuvudtaget kan ta så mycket betalt för ett rum, och dels att man bjuder in till ett så pass exkluderande bröllop. Det sista är kanske lite orättvist av mig, det finns inga krav från något håll och det finns gott om billigare hotell precis i närheten, men det skaver ändå lite hos mig. Samtidigt som det får mig att känna mig... otacksam? Framförallt visar det vilka nästan osannolikt skilda världar vi lever i, hon och jag, samtidigt som hon någonstans fortfarande är den där blyga tjejen som jag lärde känna på ett ridläger för 15 år sen.

Äsch, jag vet inte, jag har nog lite "soul searching" att göra här känner jag.
 
Alltså det där är ju verkligen fantasipriser.... :eek::nailbiting:
Ja, jag får erkänna att jag skrattade rakt ut när jag såg det. Tvivlar på att det är tänkt att alla gäster ska bo där - vi kommer garanterat inte att göra det i alla fall! Jag kan inte överhuvudtaget komma på någonting som skulle göra att jag tyckte att det var värt att lägga så mycket pengar, knappt ens hälften, på en natt.
 
Det är stopp i tvättstället och det är fullt av vatten. Jag behöver handtvätta i veckan så måste tömma tvättstället med en plastbytta, spola vatten i en skål och tömma den i toan eller badkaret tills det blir varmt, så jag kan göra rent tvättstället och tappa upp varmt tvättvatten.

Vattenlåset går inte att öppna och jag orkar inte felanmäla än.

Måste sätta upp nya draperistången, hitta ringarna till draperiet och hänga upp draperiet.

Måste slipa :arghh: diskbänken och olja in den.

Har fem sticklingar att plantera. Vilket betyder jord på golvet som jag behöver dammsuga upp men inte när det är fuktigt så måste vänta tills jorden torkar. :wtf:

Stör mig på att jag fastnar när det är saker som måste göras i flera led. Svårt att få nåt gjort.
Nej, vill inte ha några goda råd om det. Tack!

Tips är att ha en ugnsplåt under när du planterar, blir mindre spill på golvet!
 
Det har varit helt stopp i tvättstället i flera dagar, vatten upp t avrinningshålet. Idag tömde jag det med en plastbytta och fyllde vatten o handtvättade. Tänkte att nu kommer det ju bli stående igen men efter några timmar hade det mesta runnit ner.
:confused:
Hur kan det ha varit tvärstopp i flera dagar och plötsligt inte?
Störigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 225
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 675
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 333
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp