Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig ofantligt på att någon RÅTTA till granne snodde min tvättid. Ville kasta ut hennes kläder genom fönstret, men jag sansade mig och nöjde mig med att bara stänga av hennes tvättprogram och gå därifrån. Jag får gå upp tidigare och tvätta innan jobbet imorgon istället, orkar inte ta någon konflikt nu ikväll
 
Jo, jag har funderat på det, men det känns för mig socialt jobbigt/omständigt så att det snuddar mot gränsen till vad jag orkar i min vardag. Skulle även kosta mig ca 1500 per gång. Men jag kollar på olika alternativ. Hade det funnits cykelvägar in till stan hade en lådcykel med elmotor varit ett alternativ, även om det hade tagit en hel dag. Och jag tror nog det hade varit billigare för mig med en häst till och rusta upp vagnen, men som sagt, vägarna.

Oavsett hur jag löser det är det störigt. Gör mig vardag mycket dyrare och jobbigare hur jag än gör.
Nu kanske det inte heller är ett alternativ mtp att taxi var tveksamt, men har du kollat närtrafik (typ buss på beställning) eller vad det nu heter i din kommun? Nåt många kommuner har, men vad jag uppfattat det, inte många vet om att det finns 😊
 
@LillaMy84 Västtrafik har så, där Taxi (ev. Taxibuss) som kör närtrafiken. Åkte förr sådan men var inte glesbygd utan ersatt första morgonbussen istället med närtrafik, fancy glida in på Skövde station med taxi 😎
 
Böjde mig ner för att plocka upp en grej från gräsmattan. Värden snurrade till och jag föll handlöst. De förbaskade kristallerna igen :banghead:

Landade med armen under mig och har knäckt till ett revben med armbågsleden. Finns det överhuvud taget nåt sätt att lindra smärtan? Eller är det (som så många gånger tidigare. ) bara att härda ut
Tyvärr inte revben :( det får självläka.
 
Är det? Beror väl på var upphämtningshållplatserna är, men annars har jag uppfattat det som bättre än bussen. Här körs de med minibuss eller ibland taxi vad jag förstått.
De kör en gång om dagen till närmsta kollektivtrafik, inte till närmsta matbutik, och tiden anpassas inte.
 
Har flera störningar idag. Folk som inte kan respektera butikpersonalens tid. Åkte förbi Maxi två minuter efter stängning och där stod fortfarande bilar på parkeringen. Att folk tycker det är okej att köra jättenära bara för att det är stadsmiljö. Min kollega, som vanligt. Att jag är så jävla bitter.
 
Har ingen ugn och ingen ugnsplåt :D
Brukar sätta tidningar på badrumsgolvet och hålla till där. Lätt att bara vika ihop tidningarna sen och slänga.
Jag har ju trädgård, så jag kan plantera ute. Sedan har vi ett stort rum i källaren som fungerar som förråd. Där kan jag söla med. Bara att sopa upp.
 
De kör en gång om dagen till närmsta kollektivtrafik, inte till närmsta matbutik, och tiden anpassas inte.
Men vad konstigt. Här kan vi beställa när och vart vi vill åka. Det finns typ fem olika ställen man kan kliva av på i stan. Så korkat att det inte funkar samma i hela landet.
 
Men vad konstigt. Här kan vi beställa när och vart vi vill åka. Det finns typ fem olika ställen man kan kliva av på i stan. Så korkat att det inte funkar samma i hela landet.
De menar ju att de tar mig till närmsta stad/samhälle, där jag sedan kan åka vidare med kollektivtrafiken, och det gör de ju. Och hur jag skulle ta mig hem med mina 5-10 matkassar sen, och innan allt fryst smälter... Nej, jag tror inte närtrafiken någonstans går att storhandla med?
 
De menar ju att de tar mig till närmsta stad/samhälle, där jag sedan kan åka vidare med kollektivtrafiken, och det gör de ju. Och hur jag skulle ta mig hem med mina 5-10 matkassar sen, och innan allt fryst smälter... Nej, jag tror inte närtrafiken någonstans går att storhandla med?
Vad trist. Här verkar det fungera lite olika. Här är tider som vi kan åka på. Så här skulle det funka att storhandla. Alternativet är ju att ta vanlig taxi hem.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220713-004257_Chrome.webp
    Screenshot_20220713-004257_Chrome.webp
    65,8 KB · Visningar: 44
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 334
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp