Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min katt tvättar sig så ljudligt O_o
Bestämt mig för att skippa incheckat bagage på min resa till Edinburgh nästa vecka. Nu slänger min hjärna fram förslag på massor av saker och kläder jag behöver ha med mig. Nej jag behöver inte 4 par byxor eller 2 käppar för 3 nätter :arghh::D
Nog för att det brukar sägas, lite skämtsamt, att vi oftast har fyra årstider på en dag här i Skottland men till och med jag tycker att en handbagageväska borde räcka för 3 nätter :D Dessutom är det ju lite rysk roulette att checka in bagage just nu, med allt strul i alla led på flygplatser världen över, så det är nog lite extra klokt ur den synpunkten!
 
På kollegan som ville ha beröm för hur han städat ur kyltanken. Det var hur jävla mycket skit kvar som helst. Påpekade detta och fick som svar "men du kan ju... blablabla". Varför blir det plötsligt mitt problem att han inte orkar göra det ordentligt?? Likadant med svarven, fick fixa det med. Stör mig även på att jag inte bara fixar att lämna det så kan han stå för den sen utan faktiskt tar hand om det. Jag vill inte göra ett dåligt jobb bara för att han inte orkar anstränga sig.
 
Till mina barn sa jag alltid, "jag ska fundera på det", ibland för att jag faktiskt behövde fundera på det de föreslog/frågade och ibland för att min hjärna faktiskt inte var anträffbar just då.
Jag har väl mest en impuls av att vara till lags. Alltså jag vill egentligen vara trevlig och samarbeta och så vidare, så alla förslag låter bra och fina, sen känner jag efteråt att jag kanske borde varit tydligare med mina egna gränser och behov. Jag är egentligen inte konflikträdd som så, men jag glömmer typ bort att stå upp för mig själv om jag blir överraskad? Vill inte uppfattas som jobbig eller sniken? Jag vet inte.
 
Superpresentkort.
Finns det något krångligare? Hatar det.

(Med reservation för att jag kan ha blandat ihop stegen nedan).

Får mail med en länk.
Klickar på länk i mail.
Kommer till en sida med annan länk, en låååång kod och en sifferrad.
Skriver ner den lååånga koden och siffrorna på ett papper.
Klickar på länken, kommer till en sida där den låååånga koden och siffrorna ska skrivas in. (Kan inte kopiera och klistra in på telefonen).
Klickar på knapp registrera (eller liknande)
Saldot kommer upp.
Letar efter något presentkort jag vill ha. Letar, letar, letar, letar … hittar inte det jag vill ha så väljer Ikea.
Väljer summa.
Väljer att få presentkortet via mail.
Fyller i namn, adress, telnr, mailadress.
Läser villkoren och godkänner dem.
Genomför köpet.
Får en länk via mail …
Klickar på länk
Fyller i mailadress igen. (Man måste verifiera att man är den som ska ha presentkortet. Har jag inte gjort det flera gånger redan eftersom jag fyllt i koder, adress, namn, telnr, mailadress i ett tidigare steg?)
Klickar på bekräfta mail (eller liknande)
NU får jag presentkortet som pdf till min mail!
 
Nog för att det brukar sägas, lite skämtsamt, att vi oftast har fyra årstider på en dag här i Skottland men till och med jag tycker att en handbagageväska borde räcka för 3 nätter :D Dessutom är det ju lite rysk roulette att checka in bagage just nu, med allt strul i alla led på flygplatser världen över, så det är nog lite extra klokt ur den synpunkten!
Det blir bara handbagage vad min hjärna än kommer med för idiotiska förslag! :D
 
Att jag åkte in till stora staden för att kika på några saker på rean, köper en vara på ordinarie pris istället eftersom jag hellre vill ha just den kommer hem ska packa upp, tar fram mobil och ska fota det nyinköpta, vill kolla vilken bakgrund jag använt på tidigare bilder och inser att jag just köpt en dublett...:banghead:

Varför gjorde jag inte som jag tänkte där i butiken och tittade på fotona???
 
Stör mig på nån jävla musik som spelas i byn.
Stör mig på min tjafsiga son som tycker det är oerhört orättvist att han ska följa regler även han.
Stör mig på att jag är på dåligt humör och anar vilken tid i månaden det är.
Stör mig på att jag alltid så lätt mår dåligt över saker numera, och orken har försvunnit sedan länge.
Stör mig på att jag borde äta, men så fort jag mår skit försvinner matlusten som i ett nafs.
Stör mig på att jag ska förnya mitt bostadsbidrag, men orken att rodda med det finns inte, jag vill bara ha lugn och ro.
 
Jag har väl mest en impuls av att vara till lags. Alltså jag vill egentligen vara trevlig och samarbeta och så vidare, så alla förslag låter bra och fina, sen känner jag efteråt att jag kanske borde varit tydligare med mina egna gränser och behov. Jag är egentligen inte konflikträdd som så, men jag glömmer typ bort att stå upp för mig själv om jag blir överraskad? Vill inte uppfattas som jobbig eller sniken? Jag vet inte.
Jag är också väldigt impulsiv och vill vara till lags. Det var just därför jag började säga så eftersom jag ville kunna stå för det jag hade sagt och ibland behövde jag fundera innan jag kunde ge det där svaret som kändes bra även efteråt. Jag hade iallafall inte tyckt att någon som sa, jag ska fundera på det, låter otrevlig på något vis utan snarare tvärtom, då får jag ju ett genomtänkt svar istället för att det blir att de inte kommer/gör det som är sagt.

Det är ju inget som bara löser sig sådär i ett trollslag utan man får träna på att säga det istället för att svara ja direkt. Tillslut blir "jag ska fundera på det" det normala att svara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp