Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är bedrövligt! Tycker så synd om hästarna men som du skriver måste man ju gå på eländet ändå.
Ja och det värsta är att det är ju dåligt oavsett hur du tar dej fram. Det är bara skogsmaskiner, lastbilar och traktorer som kan ta sig fram utan att märka hur dåligt det faktiskt är. Tycker det är rent av för jävligt faktiskt. På andra vägar häromkring gör dom inte så. Där lägger dom på mindre sten som till slut går ner i backen. Ibland lägger dom på lite grus ovanpå. Men detta är katastrofdåligt. Tog nästan 2 år innan det var hyfsat att gå på. Sen var det nån briljant jävel som kom på att det skulle skrapas upp igen
 
Det är några barn som lagt pinnar på en stig där jag både går med hundarna och cyklar. Jag har inget emot att de leker där men de kanske kan skippa att lägga grejer ivägen. Det finns plats brevid stigen, men är svårare att gå/cykla där :meh:
 
Stör mig på att mitt tålamod börjar ta slut. Jag håller på med upplärning på jobbet och ibland känner jag hur tålamodet tryter för mig men har klarat hålla mig ganska lugn ändå. Men imorgon är dag 4 och jag är rätt trött då vi haft övertid på jobbet också så imorgon blir det nog att jobba hårt på att hålla sig lugn och pedagogisk
 
Det är några barn som lagt pinnar på en stig där jag både går med hundarna och cyklar. Jag har inget emot att de leker där men de kanske kan skippa att lägga grejer ivägen. Det finns plats brevid stigen, men är svårare att gå/cykla där :meh:
Käpphästhoppbana? Men ja är det en cykelväg så är det ju olämpligt
 
Käpphästhoppbana? Men ja är det en cykelväg så är det ju olämpligt
Det är ingen cykelväg som så, men en lagom krånglig stig med gles skog runt om. Det såg inte ut som hinder utan mer sannolikt någon krigslek med olika fort, men det hade funkat lika bra att bygga det några meter bort. Ända skillnaden mot stigen är att det är mer levande mossa.
 
Min hyresvärd har nån konstig begränsning på hur många diskmaskiner de får installera per år så troligen kan jag inte få in en diskmaskin förrän nästa år O_o hörde mig för om jag kunde köpa själv och anlita någon för installationen men då vill de jag ska använda bolaget de använder och hela konkarongen med nytt eluttag och anslutningar behövs så blir rätt många tusenlappar... så surt! Jag har tänkt på det ett bra tag men inte tagit steget pga avvaktade beslut från FK och nu när jag väl har det så måste jag vänta gissningsvis ett halvår iaf! Jag längtar efter en diskmaskin :arghh:
 
När jag efter flera år som medlem äntligen har tid och sett fram emot att få åka med på en av trädgårdsföreningens aktiviteter - en endagsutflykt med spännande platser och trädgårdar att besöka - och så visade det sig vara helt fullbokat mer än en månad i förväg. :arghh: :(

Nu måste jag eventuellt tröstköpa rosor och annat trädgårdsrelaterat för (minst) anmälningsavgiften för att kunna återhämta mig från denna tragiska information. (Som av en händelse så inträffar snart rosdagarna på Fredriksdal. De blir inte fullbokade. :idea: )
 
När jag efter flera år som medlem äntligen har tid och sett fram emot att få åka med på en av trädgårdsföreningens aktiviteter - en endagsutflykt med spännande platser och trädgårdar att besöka - och så visade det sig vara helt fullbokat mer än en månad i förväg. :arghh: :(

Nu måste jag eventuellt tröstköpa rosor och annat trädgårdsrelaterat för (minst) anmälningsavgiften för att kunna återhämta mig från denna tragiska information. (Som av en händelse så inträffar snart rosdagarna på Fredriksdal. De blir inte fullbokade. :idea: )

Jag vill också till Fredriksdal :(
 
Det känns som att min kropp inte är som den ska, som att jag håller på att bli sjuk. Vilket definitivt sabbar min planering för de närmaste dagarna.

Dessutom bara fyra-fem timmar sedan jag bekräftade planetna för glad kompis. Typiskt 🥴
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 332
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp