Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller i Sverige, allt vanligare även här, min syster har precis fått sin i köket av sin hyresvärd, nyrenoverat kök. En vän hade tvättmaskin i köket för typ 10 år sedan :)
Det hade jag för över trettio år sedan. Enda stället det fanns plats och det var inget ovanligt att folk hade egen toppmatad tvättmaskin i lägenheter då heller.
 
Jag stör mig så sjukt mycket på mina föräldrars mobilmottagning i deras hus och mina föräldrars bristande förmåga att inse att det är på grund av den bristande täckningen inte går att prata i telefon. Varenda samtal här man dom säga ”det hackar så jag hör dig inte” och man svarar ”ja det är för att ni har dålig täckning” och dom svarar ”nej jag står i sovrummet och här brukar det vara bra”. Men sluta bara, det är inte hos mig problemet är. Brukar försöka skicka sms istället men då ”ser dom inte vad det står” alternativt så kommer inte smsen fram.

Edit: Hungrig är jag också och bilen startar inte så jag kan inte åka och handla.
 
Jag stör mig så sjukt mycket på mina föräldrars mobilmottagning i deras hus och mina föräldrars bristande förmåga att inse att det är på grund av den bristande täckningen inte går att prata i telefon. Varenda samtal här man dom säga ”det hackar så jag hör dig inte” och man svarar ”ja det är för att ni har dålig täckning” och dom svarar ”nej jag står i sovrummet och här brukar det vara bra”. Men sluta bara, det är inte hos mig problemet är. Brukar försöka skicka sms istället men då ”ser dom inte vad det står” alternativt så kommer inte smsen fram.

Edit: Hungrig är jag också och bilen startar inte så jag kan inte åka och handla.

Lite som en person som ringer mig av och till, och alltid med högtalarfunktionen. Det skramlar och knastrar och låter som om hon satt inne i en plåtburk, men eftersom jag tydligen är den enda som klagar på dålig kontakt då hon ringer så, då måste problemet vara hos mig 🙄
 
Lite som en person som ringer mig av och till, och alltid med högtalarfunktionen. Det skramlar och knastrar och låter som om hon satt inne i en plåtburk, men eftersom jag tydligen är den enda som klagar på dålig kontakt då hon ringer så, då måste problemet vara hos mig 🙄
Ja men så himla störigt! 😑 Man blir knäpp till sist.
 
Lite som en person som ringer mig av och till, och alltid med högtalarfunktionen. Det skramlar och knastrar och låter som om hon satt inne i en plåtburk, men eftersom jag tydligen är den enda som klagar på dålig kontakt då hon ringer så, då måste problemet vara hos mig 🙄
Jag är visserligen gravt hörselskadad men jag säger ifrån. Använd blåtand eller håll telefonen vid örat för jag hör inte när högtalaren är på. Att ha högtalare på är ett jäkla ofog. Det hörs ju inte vad de säger och alla runt omkring blir störda och det borde varenda kotte veta vid det här laget.
 
Jag är visserligen gravt hörselskadad men jag säger ifrån. Använd blåtand eller håll telefonen vid örat för jag hör inte när högtalaren är på. Att ha högtalare på är ett jäkla ofog. Det hörs ju inte vad de säger och alla runt omkring blir störda och det borde varenda kotte veta vid det här laget.

Jag har sagt ifrån, men varje samtal börjar med "hörs det nu? Nu är jag ute/ inne/ på balkongen /i bilen..."
Som tur är det bara kanske en gång i månaden.
 
Stenkross på fina ridvägar!!! :arghh:

Lagom till skiten har blivit nertryckt till bra underlag igen dom går att rida på, kör de vägen och välter upp det igen.
Borde vara dödsstraff på det. Här har dom gjort så på vägen till våra hagar och en bit upp i skogen. Hästarna har svårt att gå på skiten. Min som är jätteömfotad tycker det är skitjobbigt den lilla biten vi måste ta oss över. Då har hon ändå sulor. Tyvärr så är vi tvungna att gå på det för att ta oss ifrån gården till skogen. Stenarna är så stora att det till och med är svårt att cykla och gå utan att riskera att stuka fötterna. Inget vidare att köra bil på heller.
 
Stör mig på att man skiter i att göra förändringar som faktiskt påverkar folks liv och försöker släta över det med onödigt skräp som inte hjälper någon.
Jag tänker att av alla saker man kan lägga skattebetalarnas pengar på så borde en sån här grej komma väldigt, väldigt långt ner på priolistan. Det är väl en grej om man ändå ska markera om utslitna symboler och samtidigt passar på att förnya men så verkar inte vara fallet här. Totalt obegripligt i mina ögon.
 
Borde vara dödsstraff på det. Här har dom gjort så på vägen till våra hagar och en bit upp i skogen. Hästarna har svårt att gå på skiten. Min som är jätteömfotad tycker det är skitjobbigt den lilla biten vi måste ta oss över. Då har hon ändå sulor. Tyvärr så är vi tvungna att gå på det för att ta oss ifrån gården till skogen. Stenarna är så stora att det till och med är svårt att cykla och gå utan att riskera att stuka fötterna. Inget vidare att köra bil på heller.
Ja det är bedrövligt! Tycker så synd om hästarna men som du skriver måste man ju gå på eländet ändå.
 
Stör mig på kvinnan i Flip or flop. Eller rättare sagt hennes uttal av ”amazing”. Hon uttalar det ”amaizin”, inte ”amaizing”.
Dessutom säger hon det ofta. Amaizin, amaizin, amaizin.
Fast det kanske är nån dialekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 332
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp