Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inte så svårt att gissa rätt där va ;)
Jag ansökte om semester men fick det nekat men andra ordinarie verkar ha fått semester och så några sjuka på det :crazy:
Det kommer att bli en kuuuul eftermiddag :down:
Jag har jobbat ett antal av dessa dagar på matvarubutik. Vi hade dessutom världens minsta lager så man fick klättra ovanpå alla pallar som stod inträngda för att komma åt det kunderna verkligen behövde :laugh: jag tror vi rymde 9 pallar på lager, men fick typ 24 dagen innan midsommar 🤪
 
Just nu stör jag mig på att de tänker sätta mig på en körning nästa vecka (som jag kört innan med min bil) men då ska ja prompt ha en annan bil, men den andra bilen är på verkstad och har körförbud och ersättningsbilen står på samma ort som min bil, kollegans vars bil det ska bli har semester och jag ska tydligen köra den körningen tills jag slutar.
De säger att de inte kan lösa det och får ta det dag för dag, nej jag ställer inte upp på det, antingen kör jag min bil på den körningen eller så kör jag min bil på den körningen den går på den dagen, punkt.

Jag tänker inte köra ett okänt ekipage de 2 sista veckorna jag har kvar när det hände en sak i förrgår som tog en rejäl törn på mitt självförtroende, jag vill köra en bil som jag vet vart jag har och hur den beter sig. Det här är ytterligare en anledning att jag slutar. Morr.
 
Jag har jobbat ett antal av dessa dagar på matvarubutik. Vi hade dessutom världens minsta lager så man fick klättra ovanpå alla pallar som stod inträngda för att komma åt det kunderna verkligen behövde :laugh: jag tror vi rymde 9 pallar på lager, men fick typ 24 dagen innan midsommar 🤪
Det som stör mig mest är att vi vet ju alla hur det blir så det som borde göras veckorna innan är att verkligen fylla upp butiken med de varor som inte är datumkänsliga
Och göra plats för de varor vi vet kommer
Man kan skapa mer plats i butiken om man bara tänker till
Men det blir liksom alltid kaos
Och jag ska ha upplärning av en sommarjobbare ikväll jag tycker inte man lägger sånt en sån här dag :mad:
 
Just nu stör jag mig på att de tänker sätta mig på en körning nästa vecka (som jag kört innan med min bil) men då ska ja prompt ha en annan bil, men den andra bilen är på verkstad och har körförbud och ersättningsbilen står på samma ort som min bil, kollegans vars bil det ska bli har semester och jag ska tydligen köra den körningen tills jag slutar.
De säger att de inte kan lösa det och får ta det dag för dag, nej jag ställer inte upp på det, antingen kör jag min bil på den körningen eller så kör jag min bil på den körningen den går på den dagen, punkt.

Jag tänker inte köra ett okänt ekipage de 2 sista veckorna jag har kvar när det hände en sak i förrgår som tog en rejäl törn på mitt självförtroende, jag vill köra en bil som jag vet vart jag har och hur den beter sig. Det här är ytterligare en anledning att jag slutar. Morr.
Hoppas du får det bättre på ditt nya jobb.
 
Hoppas du får det bättre på ditt nya jobb.
Det tror jag, det som hände igår är bara en liten del av ”isberget” som är anledningen att jag byter.
Det är inte bra när man till och med hör kunder som säger att de inte kommer anlita dom igen. Det om något är ett tecken på att något borde göras, men tyvärr verkar de som bestämmer inte inse det.
Så jag hoppat av det sjunkande skeppet innan det sjunker mer.

Har varit stolt att jobba där en gång i tiden, men kan tyvärr inte säga detsamma idag. Lite störigt är det om inte trist utveckling.
 
Och för några vintrar sedan den"feministiska snöröjningen" som skapade mer kaos för gående och totalt för bussar, bilar och varutransporter. Idén var fin men ibland får man lov att lyssna på de som faktiskt jobbar med det.
Fast nä, snöröjningen har faktiska konsekvenser och har forskats på (sen birde genomförandet varit bättre), medan cyklarna är sån total posturing (svenska?) att det bara är löjligt.
 
"Det är Stockholms stad som har tagit fram damcykelsymbolen under några månaders arbete."

Det har alltså tagit dem några månaders arbetstid att ta bort ett streck på den befintliga symbolen?! :D:rofl:
Jag kan nog garantera att det inte är aktivt arbete med att rita en damcykel som det syftas på. Men i den kommunala värden tar det tid att förankra och bereda beslut och då kan det gå ganska lång tid från idé till handling. Det kan tyckas störande och du är knappast ensam om att skratta åt långsamma kommunala processer, men alternativet skulle inte bli särskilt bra det heller...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 212
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 685
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 328
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp