R
RedQueen
Kommer till jobbet, kaos på alla fronter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Det är Stockholms stad som har tagit fram damcykelsymbolen under några månaders arbete."Att man lägger skattepengar på det här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqVgxo/sveriges-forsta-damcykelsymbol-for-mer-jamstalldhet
Jag har jobbat ett antal av dessa dagar på matvarubutik. Vi hade dessutom världens minsta lager så man fick klättra ovanpå alla pallar som stod inträngda för att komma åt det kunderna verkligen behövde jag tror vi rymde 9 pallar på lager, men fick typ 24 dagen innan midsommarDet var inte så svårt att gissa rätt där va
Jag ansökte om semester men fick det nekat men andra ordinarie verkar ha fått semester och så några sjuka på det
Det kommer att bli en kuuuul eftermiddag
Ja och tänk så många konsulttimmar det måste handlat om!"Det är Stockholms stad som har tagit fram damcykelsymbolen under några månaders arbete."
Det har alltså tagit dem några månaders arbetstid att ta bort ett streck på den befintliga symbolen?!
Ja och tänk så många konsulttimmar det måste handlat om!
Det som stör mig mest är att vi vet ju alla hur det blir så det som borde göras veckorna innan är att verkligen fylla upp butiken med de varor som inte är datumkänsligaJag har jobbat ett antal av dessa dagar på matvarubutik. Vi hade dessutom världens minsta lager så man fick klättra ovanpå alla pallar som stod inträngda för att komma åt det kunderna verkligen behövde jag tror vi rymde 9 pallar på lager, men fick typ 24 dagen innan midsommar
"Det är Stockholms stad som har tagit fram damcykelsymbolen under några månaders arbete."
Det har alltså tagit dem några månaders arbetstid att ta bort ett streck på den befintliga symbolen?!
Hoppas du får det bättre på ditt nya jobb.Just nu stör jag mig på att de tänker sätta mig på en körning nästa vecka (som jag kört innan med min bil) men då ska ja prompt ha en annan bil, men den andra bilen är på verkstad och har körförbud och ersättningsbilen står på samma ort som min bil, kollegans vars bil det ska bli har semester och jag ska tydligen köra den körningen tills jag slutar.
De säger att de inte kan lösa det och får ta det dag för dag, nej jag ställer inte upp på det, antingen kör jag min bil på den körningen eller så kör jag min bil på den körningen den går på den dagen, punkt.
Jag tänker inte köra ett okänt ekipage de 2 sista veckorna jag har kvar när det hände en sak i förrgår som tog en rejäl törn på mitt självförtroende, jag vill köra en bil som jag vet vart jag har och hur den beter sig. Det här är ytterligare en anledning att jag slutar. Morr.
Det tror jag, det som hände igår är bara en liten del av ”isberget” som är anledningen att jag byter.Hoppas du får det bättre på ditt nya jobb.
Och för några vintrar sedan den"feministiska snöröjningen" som skapade mer kaos för gående och totalt för bussar, bilar och varutransporter. Idén var fin men ibland får man lov att lyssna på de som faktiskt jobbar med det.Att man lägger skattepengar på det här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XqVgxo/sveriges-forsta-damcykelsymbol-for-mer-jamstalldhet
Fast nä, snöröjningen har faktiska konsekvenser och har forskats på (sen birde genomförandet varit bättre), medan cyklarna är sån total posturing (svenska?) att det bara är löjligt.Och för några vintrar sedan den"feministiska snöröjningen" som skapade mer kaos för gående och totalt för bussar, bilar och varutransporter. Idén var fin men ibland får man lov att lyssna på de som faktiskt jobbar med det.
Torra ögon?När jag blinkar blir synen suddig ibland. Som om nån hinna hamnar över ögat.
Jag kan nog garantera att det inte är aktivt arbete med att rita en damcykel som det syftas på. Men i den kommunala värden tar det tid att förankra och bereda beslut och då kan det gå ganska lång tid från idé till handling. Det kan tyckas störande och du är knappast ensam om att skratta åt långsamma kommunala processer, men alternativet skulle inte bli särskilt bra det heller..."Det är Stockholms stad som har tagit fram damcykelsymbolen under några månaders arbete."