Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nä, snöröjningen har faktiska konsekvenser och har forskats på (sen birde genomförandet varit bättre), medan cyklarna är sån total posturing (svenska?) att det bara är löjligt.
Fast det var kaos, och vintern efter ändrades koncept och det blev bättre. Utförandet var uruselt första året. Och jag skrev att idén var fin, tyvärr drabbades alla av ett nybörjarår.
 
Fast det var kaos, och vintern efter ändrades koncept och det blev bättre. Utförandet var uruselt första året. Och jag skrev att idén var fin, tyvärr drabbades alla av ett nybörjarår.
Sen gillar jag inte uttrycket "feministiskt snöröjning", snacka om att dra alla över en kant. I detta fall en snövall.
 
Att jag inte gillar uttrycket eller att alla gående cyklade fick ta sig igenom en upplogad vall?

Jag förstår inte heller.
 
Du gillar konceptet när det är väl utfört men tycker inte det är feministiskt? Eller?
Feministisk snöröjning...l
Du gillar konceptet när det är väl utfört men tycker inte det är feministiskt? Eller?
Gillar inte uttrycket feministisk snöröjning. Det har de sista 20 åren det varit skit med med snöröjningen. Var det feministiskt innan? Nä. Snöröjningen sköttes.
Iden att ploga trottoaret o dyl är gammal. Och att ta bort vallar.

Tycker det var populistisk. Sköt snöröjningen så behövs inga definitioner.
 
Jag kan nog garantera att det inte är aktivt arbete med att rita en damcykel som det syftas på. Men i den kommunala värden tar det tid att förankra och bereda beslut och då kan det gå ganska lång tid från idé till handling. Det kan tyckas störande och du är knappast ensam om att skratta åt långsamma kommunala processer, men alternativet skulle inte bli särskilt bra det heller...

Jo, jag förstår ju att det är det som det handlar om, men formulerar man sig sådär, eller ens tycker att det är något som är värt att nämna till tidningen, så får man nog stå ut med att folk tycker det låter lustigt :D
 
Feministisk snöröjning...l

Gillar inte uttrycket feministisk snöröjning. Det har de sista 20 åren det varit skit med med snöröjningen. Var det feministiskt innan? Nä. Snöröjningen sköttes.
Iden att ploga trottoaret o dyl är gammal. Och att ta bort vallar.

Tycker det var populistisk. Sköt snöröjningen så behövs inga definitioner.

Fast uttrycket feministisk snöröjning är ett nidord som skapades av folk (manliga sådana) för att håna fenomenet att prioritera plogning till vård och omsorgsställen (detta för att de insåg att folk inte åker till jobbet om de tex inte kan lämna sina barn på dagis). Det har inget med feminism att göra öht.
 
Jo, jag förstår ju att det är det som det handlar om, men formulerar man sig sådär, eller ens tycker att det är något som är värt att nämna till tidningen, så får man nog stå ut med att folk tycker det låter lustigt :D
Fast det är ju tidningens formulering, inte ett citat... Det är ju även tänkbart att journalisten begärt ut handlingar i ärendet och därför sett när iden kom in, vilken tid beredningen tagit etc.

/Tristkvisten som är trött på tjänstepersons- och politikerförakt
 
Klåda!
Jag har någon mjäll och har haft återkommande länge. Inte alls som den senaste tiden, utan jag har använt mjällschampo och det har blivit ok igen. Nu. nu är det inte ok vad jag än gör. Det kliar i hårbotten och när jag drar fingrarna igenom håret mot botten flyger flager av. Det kliar ner över nacken, ner över pannan och öronen och även ögonbrynen numera (???!!!).

När det är soligt och varmt upplever jag det värre, utan att jag ens är svettig, men om solen lyser i hårbotten och värmer huden och håret lite kliar det gräsligt.

Rent generellt kliar det överallt på min kropp denna veckan- benen, armarna, händerna, anklarna, ögonen, kinderna, RYGGEN som jag inte riktigt når för att jag är för tjock för att nå helt på hela ryggen....

BLIR GALEN! Brukar inte vara så här illa, brukar bara vara mjälligt i håret, som går över med mjällschampo!
 
Klåda!
Jag har någon mjäll och har haft återkommande länge. Inte alls som den senaste tiden, utan jag har använt mjällschampo och det har blivit ok igen. Nu. nu är det inte ok vad jag än gör. Det kliar i hårbotten och när jag drar fingrarna igenom håret mot botten flyger flager av. Det kliar ner över nacken, ner över pannan och öronen och även ögonbrynen numera (???!!!).

När det är soligt och varmt upplever jag det värre, utan att jag ens är svettig, men om solen lyser i hårbotten och värmer huden och håret lite kliar det gräsligt.

Rent generellt kliar det överallt på min kropp denna veckan- benen, armarna, händerna, anklarna, ögonen, kinderna, RYGGEN som jag inte riktigt når för att jag är för tjock för att nå helt på hela ryggen....

BLIR GALEN! Brukar inte vara så här illa, brukar bara vara mjälligt i håret, som går över med mjällschampo!
Provat allergitabletter?
Jag fick Deslortiadin utskrivet mot min klåda, som orsakas av min njursvikt.
 
Fast uttrycket feministisk snöröjning är ett nidord som skapades av folk (manliga sådana) för att håna fenomenet att prioritera plogning till vård och omsorgsställen (detta för att de insåg att folk inte åker till jobbet om de tex inte kan lämna sina barn på dagis). Det har inget med feminism att göra öht.
Manliga sådana? Lena Melin t ex är ingen man

Det har av beslutande i Stockholm kallats jämställd snöröjning och även feministisk. Exakta ordval kommer jag inte ihåg.

Håna? Nåja.
 
Provat allergitabletter?
Jag fick Deslortiadin utskrivet mot min klåda, som orsakas av min njursvikt.
Japp, ingen effekt, men det funkade mot pollenallergin som läkaren påstod jag inte hade ;) Har dock inte testat det denna omgången. Har testat schampo på apoteket också, två olika, lindrig effekt av det ena och det andra fungerade inte alls, men det som hade effekt fungerade bara tills jag slutade med det och mjällschampo en lång period var effektivare- och billigare, bättre för håret med.

Funderar på att på apotea beställa det schampot igen samt allergitabletter och ge det en chans nu. Innan jag har tappat allt mitt hår dessutom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 486
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 690
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 328
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp