Youtube-videor där ljudvolymen inte är balanserad... Pratet behöver man ha nästan på maxvolym för att när musiken slås igång så sprängs nästan högtalarna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så mycket kan det ju inte vara. Vill ju inte heller tappa allt jag håller på med. Sitter vid datorn från morgon till kväll och håller på med saker.Men du kanske borde fundera på att stänga av datorn på natten när du inte använder den. Jag tror att den drar en hel del ström om den står på.
Bokmärken har ett riktigt bra mappsystem som kanske skulle funka bra?Nej. Jag stänger aldrig av datorn. Bokmärker ibland, men långt ifrån alltid.
Nu passade katten på att gå på datorn när jag gick ifrån en stund. Satt ju och höll på med grejer.
Och alla sparade jobb hos arbetsförmedlingen är borta. Satt med runt 30 sparade jobb och nästan hälften var markerade som sökta. Nu har jag förvisso skrivit upp vilka jobb jag har sökt, men vore ju bra att ha kvar annonserna också. Provade att söka efter en av dem som jag blivit kallad till intervju för, men hittade den inte.
Håller med om att det kan vara förbannat retligt med t ex strömavbrott eller datorhicka när man har många viktiga flikar med websidor uppe.Så mycket kan det ju inte vara. Vill ju inte heller tappa allt jag håller på med. Sitter vid datorn från morgon till kväll och håller på med saker.
Hur gör man det?@Wille Du kan ställa in så din webbläsare kommer ihåg dina flikar. Så slipper du förhoppningsvis att förlora flikar om datorn skulle stängas av.
Vilken webbläsare använder du?Hur gör man det?
FirefoxVilken webbläsare använder du?
Datorn drar inte jättemycket ström, i det stora hela. Men datorn mår ändå bra av att få stängas av ibland, eller åtminstone läggas i viloläge (inte att förväxla med strömsparläge), för att hålla längre. När du har den i viloläge ska allt sparas helt intakt så det bara är att fortsätta jobba när den sätts på igen. En bra sak att göra exempelvis varje dag för längre hållbarhetSå mycket kan det ju inte vara. Vill ju inte heller tappa allt jag håller på med. Sitter vid datorn från morgon till kväll och håller på med saker.
Jag stänger sällan av min dator. Sätter den i strömsparläge och drar ur laddaren. Så, noll strömförbrukning, och jag kan ta vid precis där jag lämnade dagen innan.Men du kanske borde fundera på att stänga av datorn på natten när du inte använder den. Jag tror att den drar en hel del ström om den står på.
Har inte använt firefox på ett tag. Men vad jag kommer ihåg så kan du gå in på menyn och klicka på "options", sedan ska det finnas något som heter "when firefox starts" eller något liknande. Där ska det gå att klicka i "show tabs from last time".Firefox
Jag hittar det tyvärr inte. Vet inte ens riktigt var jag hittar menyn. Är det den som dyker upp när jag klickar på de tre ränderna längst upp till höger under krysset? Där har jag inget "Alternativ" (min webbläsare är svensk).Har inte använt firefox på ett tag. Men vad jag kommer ihåg så kan du gå in på menyn och klicka på "options", sedan ska det finnas något som heter "when firefox starts" eller något liknande. Där ska det gå att klicka i "show tabs from last time".
Då kan du stänga firefox, och när den öppnas igen öppnas den med alla flikar du hade framme senast.
Ja, klicka på de tre ränderna och sen historik, så ska du hitta nyligen stängda flikar eller något liknandeJag hittar det tyvärr inte. Vet inte ens riktigt var jag hittar menyn. Är det den som dyker upp när jag klickar på de tre ränderna längst upp till höger under krysset? Där har jag inget "Alternativ" (min webbläsare är svensk).
Nu ska vi se.Jag hittar det tyvärr inte. Vet inte ens riktigt var jag hittar menyn. Är det den som dyker upp när jag klickar på de tre ränderna längst upp till höger under krysset? Där har jag inget "Alternativ" (min webbläsare är svensk).
Flikarna jag tappade finns inte där.Ja, klicka på de tre ränderna och sen historik, så ska du hitta nyligen stängda flikar eller något liknande
Du behöver en annan pennvässare bara Det finns dom som kan vässa mjuka pennor lite "kortare", den du har gör udden för lång.Dessa pennor som tappar udden när man vässar dem
(Nu hade jag ingen utan udd för tillfället, men det är ett återkommande problem!)
Visa bifogad fil 85154
Ok. Öppnade inställningar. Där fanns "öppna föregående flikar och fönster" direkt på första sidan. Den bockade jag i. Sen fick jag upp samma flikar när jag öppnade webbläsaren på nytt.Har inte använt firefox på ett tag. Men vad jag kommer ihåg så kan du gå in på menyn och klicka på "options", sedan ska det finnas något som heter "when firefox starts" eller något liknande. Där ska det gå att klicka i "show tabs from last time".
Då kan du stänga firefox, och när den öppnas igen öppnas den med alla flikar du hade framme senast.
Mina tappade flikar låg inte där.Ja, klicka på de tre ränderna och sen historik, så ska du hitta nyligen stängda flikar eller något liknande
Bra, då borde den i fortsättningen komma ihåg de flikar du hade framme när datorn/firefox stängdesOk. Öppnade inställningar. Där fanns "öppna föregående flikar och fönster" direkt på första sidan. Den bockade jag i. Sen fick jag upp samma flikar när jag öppnade webbläsaren på nytt.
Kolla om det finns något under historik - nyligen stängda fönster med. Det har räddat mig förr.Ok. Öppnade inställningar. Där fanns "öppna föregående flikar och fönster" direkt på första sidan. Den bockade jag i. Sen fick jag upp samma flikar när jag öppnade webbläsaren på nytt.
Mina tappade flikar låg inte där.