Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir tokig på min hårbotten, kliar och mjällar. Hittar inget bra schampo som får den att slappna av och sluta störa mig heller. Eller ja, ett schampo, men det förstör mitt hår istället.
Rejält störande.
Apoteket har en gel för torr hårbotten som hjälpte mig för många år sen när jag hade problem med kliande hårbotten en period 🙂

Jag stör mig på att jag ofta vaknar 15-20 min innan väckarklockan ska ringa. Kroppen, bara låt mig sova den lilla stunden till?!

Jamen skiiiit också. Lina stängde ner min webbläsare och jag fick starta om. Mina flikar var borta. Men vad som är ännu värre är att alla mina sparade jobb på arbetsförmedlingen är precis puts väck! Har inte ett enda jobb kvar. :arghh:

På att vi haft zoom-föreläsningar i typ 1,5 år nu, och folk fortfarande inte dubbelkollar om de är mutade eller inte.... nu under denna föreläsningen har folk prasslat, någon hade 1177 på högtalaren, en har hostat till. Är det bara jag som konstant kollar om jag är mutad eller inte? O_o

Jamen skiiiit också. Lina stängde ner min webbläsare och jag fick starta om. Mina flikar var borta. Men vad som är ännu värre är att alla mina sparade jobb på arbetsförmedlingen är precis puts väck! Har inte ett enda jobb kvar. :arghh:
Får du inte upp din web-historik om du trycker ”ctrl” och ”h”?

ctrl+shift+t

Räddaren av mången liknande situation

(Öppnar senast stängda flik. MEN, startar man om webbläsaren tar den upp alla flikar i nyligen stängt fönster)

Får du inte upp din web-historik om du trycker ”ctrl” och ”h”?
Mina flikar kan vara åtskilliga veckor gamla. Så det är ju ingen lätt sak att hitta just de flikarna jag hade uppe.

ctrl+shift+t

Räddaren av mången liknande situation

(Öppnar senast stängda flik. MEN, startar man om webbläsaren tar den upp alla flikar i nyligen stängt fönster)
Det hände absolut ingenting när jag tryckte på de tangenterna.

Dessa pennor som tappar udden när man vässar dem :arghh:
(Nu hade jag ingen utan udd för tillfället, men det är ett återkommande problem!)
89A3AF5C-CBAF-4F23-A0B0-5615D10D5C27.webp

Mina flikar kan vara åtskilliga veckor gamla. Så det är ju ingen lätt sak att hitta just de flikarna jag hade uppe.

Det hände absolut ingenting när jag tryckte på de tangenterna.
Men stänger du inte av din dator dagligen :confused: ? Annars är väl det enklaste att börja spara som bokmärken i stället, så försvinner ju inget för dig.

Men stänger du inte av din dator dagligen :confused: ? Annars är väl det enklaste att börja spara som bokmärken i stället, så försvinner ju inget för dig.
Nej. Jag stänger aldrig av datorn. Bokmärker ibland, men långt ifrån alltid.

Nu passade katten på att gå på datorn när jag gick ifrån en stund. Satt ju och höll på med grejer.

Och alla sparade jobb hos arbetsförmedlingen är borta. Satt med runt 30 sparade jobb och nästan hälften var markerade som sökta. Nu har jag förvisso skrivit upp vilka jobb jag har sökt, men vore ju bra att ha kvar annonserna också. Provade att söka efter en av dem som jag blivit kallad till intervju för, men hittade den inte.

Nej. Jag stänger aldrig av datorn. Bokmärker ibland, men långt ifrån alltid.

Nu passade katten på att gå på datorn när jag gick ifrån en stund. Satt ju och höll på med grejer.

Och alla sparade jobb hos arbetsförmedlingen är borta. Satt med runt 30 sparade jobb och nästan hälften var markerade som sökta. Nu har jag förvisso skrivit upp vilka jobb jag har sökt, men vore ju bra att ha kvar annonserna också. Provade att söka efter en av dem som jag blivit kallad till intervju för, men hittade den inte.
Men du kanske borde fundera på att stänga av datorn på natten när du inte använder den. Jag tror att den drar en hel del ström om den står på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 742
· Visningar
80 349
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 645
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008