Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag samma dag som jag fick ett tillbaka ett positivt covidtest får ett brev med ”hej och boka din tredje spruta, det är viktigt och vi har kommit på att det ska vara tre månader i mellan”…. Jotack, jag har redan märkt att man blir sjuk om man väntar 3,5 månader efter andra sprutan men det får nog vänta lite innan jag har lust att blir däckad en vecka till 🙃

Jag stör mig på att jag är så introvert. Vissa människor suger ur all energi ur mig, även om det bara är meddelanden och telefonsamtal. Jag. Orkar. Inte. Vill bara gå under jorden i några dagar/veckor/månader och gömma mig från allt och alla. Jag orkar inte ens förklara varför jag inte orkar svara. Istället är jag en usel vän och bara trycker bort meddelanden som ploppar upp. Dagens dressyrträning blev inställd med kort varsel pga covid och bara för att jag mår så pissigt psykiskt, orkar jag inte åka till stallet och rida. Ibland när jag inte vill träffa någon så åker jag bara dit tidigare på dagen, när ingen annan är där. Nu är det liksom för sent. Nåja. Hästen dör inte av en vilodag.

Kan relatera till alltihop. Det är så jobbigt...
Relaterar med er båda två. :heart

Har precis insett hur man som multisjuk påverkar miljön. Alla mediciner med tabletter i foliekartor och plastburkar och plastförseglingar till plastburkarna för att säkerställa att de inte öppnats. Få mediciner jag behöver ligger i en stor burk och aldrig i så fall i något annat än plast. Alla bipacksedlar i varje förpackning. Osv. Borde det inte vara möjligt med mer hållbara förpackningar etc? Eller behöver så många piller ligga insvepta en och en i folie för att hålla? Måste det vara plastburkar för de piller som kan ligga lösa i burk? Och när man äter alla dessa piller, vad blir det för restprodukter ut i avlopp? Det känns som att allt det (lilla) jag gör annars i vardagen med hänsyn till miljön äts upp av det här :-(

Så många frågor... Ibland kanske man inte ska fundera så mycket.
Stör mig på detta också. Känns som att vården, apoteken, och till och med fitnessbranchen kommer undan med mycket bara för att det handlar om hälsa. Bara för att de är livsnödvändiga betyder det inte att det inte finns utrymme för förbättring utan försämring av vård/medicin mm? Typ som att tandläkare får sätta BPA i munnen på folk trots att det är bevisat farligt. Det måste ju finnas bättre alterntiv? /end rant

Har precis insett hur man som multisjuk påverkar miljön. Alla mediciner med tabletter i foliekartor och plastburkar och plastförseglingar till plastburkarna för att säkerställa att de inte öppnats. Få mediciner jag behöver ligger i en stor burk och aldrig i så fall i något annat än plast. Alla bipacksedlar i varje förpackning. Osv. Borde det inte vara möjligt med mer hållbara förpackningar etc? Eller behöver så många piller ligga insvepta en och en i folie för att hålla? Måste det vara plastburkar för de piller som kan ligga lösa i burk? Och när man äter alla dessa piller, vad blir det för restprodukter ut i avlopp? Det känns som att allt det (lilla) jag gör annars i vardagen med hänsyn till miljön äts upp av det här :-(

Så många frågor... Ibland kanske man inte ska fundera så mycket.
Ja, det är ett elände. Som en god vän brukar säga - när vi dör sorteras vi som riskavfall. Och aldrig i livet att jag skulle gödsla med min egen urin.

Men när jag började i dialys insåg jag att jag innan dess bara varit amatör. Det blir otroliga mängder med engångsmaterial, kompresser slangar och filter m.m. av en dialys. Ingen plastbantning där inte.

Behöver frosta av frysen men det är omöjligt att komma åt elkontakten och går inte att stänga av på annat sätt. Kyl, frys, överskåp och ett galler sitter ihop och räcker från golv till tak (nästan). Jag kommer ha sönder allting om jag försöker dra ut hela åbäket från väggen. Om hag ens kan.
Kan meddela att jag upptäckte att jag hade fel och att jag åter en gång börjar fundera på om jag helt enkelt är lite korkad. Kanske kan störa mig på det istället? 🙃 Frysen är avfrostad nu i alla fall!

Kan meddela att jag upptäckte att jag hade fel och att jag åter en gång börjar fundera på om jag helt enkelt är lite korkad. Kanske kan störa mig på det istället? 🙃 Frysen är avfrostad nu i alla fall!
För att trösta dig så kan jag säga att jag kommit hem en förmiddag för att se när tre ingenjörer, varav en nu är en framgångsrik företagsledare och en annan mensamedlem med en doktor i materialfysik, har misslyckats med att steka pannkakor för att de inte lyckades få bort barnlåset på spisen… vitvaror är knepiga 😉

Min Fitbit har slutat räkna steg och mäta sömn. Har startat om flera gånger, och direkt efter omstart funkar den. Sen slutar det igen. Mycket störigt. Trodde den skulle hålla längre än drygt två år.
Jag reklamerade min efter nästan två år. Fick pengarna tillbaka utan problem.

Ja den va riktigt onödig. Har redan slirat på ett ställe idag, fruktar en backe jag ska försöka ta mig uppför nu efter lunch. Den är inte grusad. Bara hoppas jag får tillräckligt med fart för att ta mig upp. 🙈
Annars kommer det va störande.

Lycka till,
Vi har också snö och igår när jag var i stallet skulle en granne vara snäll och plogade vid ridhus/backe upp till stall - med resultatet att det blev suuuuuperhalt och jag kom väldigt precis upp med skottkärran som skulle tömmas. Blev stående mitt i backen och kunde inte ta i för då åkte jag baklänges :rofl:

Stör mig som f*n på hur alla anti-vaxxers drar igång på facebook hela tiden. Jag försöker undvika kommentarsfält, men herregud. Någon ung golf talang har dött i Dubai av hjärtattack och hela kommentarsfältet på nyhetstidningen är alla som konspirerar om att det måste minsann vara vaccinets fel. :crazy: Ingen info om att han ens är vaccinerad. Jag tycker folk måste ta det lugnt och jag tycker det är helt sinnessjukt hur "the village idiot" plötsligt har fått sådan utrymme att yttra sig.

Åh vad det stör mig!

Lycka till,
Vi har också snö och igår när jag var i stallet skulle en granne vara snäll och plogade vid ridhus/backe upp till stall - med resultatet att det blev suuuuuperhalt och jag kom väldigt precis upp med skottkärran som skulle tömmas. Blev stående mitt i backen och kunde inte ta i för då åkte jag baklänges :rofl:
Om det ändå hade vart så väl. Ska försöka ta mig upp med lastbil och släp, skulle gissa på att totalvikten hamnar på runt 40 ton.

Hade ungefär samma totalvikt när jag stod å slirade utanför en port med en minimal backe så får se hur detta ska gå. Lite nervöst är det.

Det är en vanlig dröm vad jag förstått, jag hade den ofta i tonåren. Drömde ofta att jag hade hästar i stall som jag glömt bort i flera månader, eller att mitt djur plötsligt blev så pyttelitet att jag tappade bort det. Senast för ett par dagar sedan drömde jag att min hund plötsligt var en liten akvariefisk, och att jag råkat släppa ut honom i havet och nu i ren panik gav mig ut med en plastburk för att försöka finna honom och fiska upp honom, även om jag innerst inne visste att jag i praktiken redan dödat honom. Hade sjuk ångest när jag vaknade!
Åh gammalt inlägg, men jag har haft såna drömmar med. Jag har drömt att jag glömt bort min första häst i stallet och han inte fått mockat eller fixat mat på flera månader. Den ångest va så fruktansvärt jobbig :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 748
· Visningar
80 707
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008