Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så har jag också haft, visdomstanden växte framåt mot tanden före. Fick ta bort båda. Tandläkaren sa att båda behöver dras ut men jag fick åka till en spec. mottagning och där tyckte tandläkaren att man bara behövde dra ut visdomstanden så han lämnade den andra. Året efter när jag var till ordinarie tandläkare sa han igen att den behöver dras ut så fick en tid igen på spec mottagningen. Tio dagar innan den skulle dras ut sprack den och en stor bit lossnade.Jag har tydligen hål i en tand och måste laga.
Orsaken är en visdomstand som trycker mot tanden ifråga.
Att dra ut visdomstanden tycktes däremot lite onödigt
Ajfan, det låter desto drygare!Så har jag också haft, visdomstanden växte framåt mot tanden före. Fick ta bort båda. Tandläkaren sa att båda behöver dras ut men jag fick åka till en spec. mottagning och där tyckte tandläkaren att man bara behövde dra ut visdomstanden så han lämnade den andra. Året efter när jag var till ordinarie tandläkare sa han igen att den behöver dras ut så fick en tid igen på spec mottagningen. Tio dagar innan den skulle dras ut sprack den och en stor bit lossnade.
Är det självtested du gör?Fick ett sms från chefen att kollegan jag löst av i helgen testat positivt, så nu måste jag göra ett nytt test och gräva runt i näsan så tårarna rinner!
Bara för det tänker jag ta lite vin och grissinis i soffan, hundarna fick sen frukost så de kan vänta lite till innan middag. Katterna har fått i omgångar men inte varit nöjda med blötfodret utan försökt bryta sig in i torrfoderpåsen, det serveras inte svensk utskuren biff alla dagar.
Ja, antigen vi fått från jobbet.Är det självtested du gör?
Stör mig på @Pegasus63 och dess tråd jag bara kliar mig i huvudet av
Nä det gjorde det inte men men ingen ko på isenInte alls konstigt att du känner så, finns ju inget att läsa mellan raderna, utan allt står i klartext...
Sov så himla bra när det var dags att gå upp tidigare. Hade helt klart inte sovit färdigt.
Vaknade dessutom upp till SNÖ
Ja idag hade det inte varit så kul att halka in till kontoretSuperskönt att ha distans idag...
Kan relatera till alltihop. Det är så jobbigt...Jag stör mig på att jag är så introvert. Vissa människor suger ur all energi ur mig, även om det bara är meddelanden och telefonsamtal. Jag. Orkar. Inte. Vill bara gå under jorden i några dagar/veckor/månader och gömma mig från allt och alla. Jag orkar inte ens förklara varför jag inte orkar svara. Istället är jag en usel vän och bara trycker bort meddelanden som ploppar upp. Dagens dressyrträning blev inställd med kort varsel pga covid och bara för att jag mår så pissigt psykiskt, orkar jag inte åka till stallet och rida. Ibland när jag inte vill träffa någon så åker jag bara dit tidigare på dagen, när ingen annan är där. Nu är det liksom för sent. Nåja. Hästen dör inte av en vilodag.