Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att igår la jag upp på fb om att jag har covid, mest för att det är enklast sättet att nå ut till alla samtidigt att inte träffa mig just nu.
Då är det massor som skriver "krya på dig m.m" men inte en man (som jag förövrigt börjat fundera på att plocka bort och nu överväger väldigt mycket), nä han skriver att han "been there done that" och att han haft mansförkylningar som varit värre samt hur lite ork han hade på jobbet efter han va frisk, inget krya på dig ingeting bara "gnäll". Blir så matt.... 🙄

Om du inte vill ta bort honom så går det också att dölja inlägg för enskilda personer. Så har jag gjort ibland med endel, som jag kanske inte velat/kunnat ta bort helt, men som jag velat slippa kommentarer av.

Dock, om du delar något från instagram så måste du minnas att ändra om de inläggen enskilt, för annars kommer de se det. Och händelser delade från instagram går inte att dölja alls, vad jag vet.

Min kvinnliga kollega som kommenterade min manlige kollega hur duktig han är, för han både bakar, syr och mekar. Men XX, svarar jag, det är det ju många kvinnor som gör, t ex du gör ju det? 🙄
Varför är det alltid så jäkla fantastiskt om en karl gör något massor med kvinnor gör varje dag? :banghead:

Min kvinnliga kollega som kommenterade min manlige kollega hur duktig han är, för han både bakar, syr och mekar. Men XX, svarar jag, det är det ju många kvinnor som gör, t ex du gör ju det? 🙄
Varför är det alltid så jäkla fantastiskt om en karl gör något massor med kvinnor gör varje dag? :banghead:
Å andra sidan hade jag varit imponerad av vilken person som helst (vare sig de var man eller kvinna) som kan baka, sy och meka. Jag är bra på att baka. Hyfsat kass på att sy, och kan inte meka alls..... :p

Om du inte vill ta bort honom så går det också att dölja inlägg för enskilda personer. Så har jag gjort ibland med endel, som jag kanske inte velat/kunnat ta bort helt, men som jag velat slippa kommentarer av.

Dock, om du delar något från instagram så måste du minnas att ändra om de inläggen enskilt, för annars kommer de se det. Och händelser delade från instagram går inte att dölja alls, vad jag vet.
Det vet jag, jag tror jag ska ta bort personen i fråga. Valde att inte svara på det inlägget, kan ju förvisso radera det helt också.

Delar inget från instagram på fb och på insta är det bara bilder, som i mer estetiska bilder/konstnärliga, inte om min vardag direk så där har jag inga problem me vem som ser.

Det vet jag, jag tror jag ska ta bort personen i fråga. Valde att inte svara på det inlägget, kan ju förvisso radera det helt också.

Delar inget från instagram på fb och på insta är det bara bilder, som i mer estetiska bilder/konstnärliga, inte om min vardag direk så där har jag inga problem me vem som ser.
Tycker defenitivt att du ska ta bort människan. Jag har rensat min fb som sjutton å det e så skönt. Enda irriterande inlägg jag får upp nu är från en person som spammar hur covid ser ut i deras land varje dag. Innan jag började dölja inläggen var det svårt att hålla iordning feeden. Men det är en bra människa som lyssnade när jag sa att han borde lägga ut bilder på sin trädgård för att jämna ut lite utav spammet med något trevligt.

Tycker defenitivt att du ska ta bort människan. Jag har rensat min fb som sjutton å det e så skönt. Enda irriterande inlägg jag får upp nu är från en person som spammar hur covid ser ut i deras land varje dag. Innan jag började dölja inläggen var det svårt att hålla iordning feeden. Men det är en bra människa som lyssnade när jag sa att han borde lägga ut bilder på sin trädgård för att jämna ut lite utav spammet med något trevligt.
Ska erkänna att jag är väldigt sugen, ska vänta några dagar å låta det lägga sig. Den här personen uppdaterar väldigt mycket politiskt, å vissa saker är jag trött på samt sedan när denne gör jobbresor osv. Minns facket sa att man ska inte uppdatera på sociala medier vart man ska köra.

Jag brukar rensa mina vänlistor med lite jämna mellanrum och nästa rensning så åker personen.

Hmm det alternativet fanns inte när jag kollade på deras hemsida, men oavsett har jag inte riktigt råd med en sån ”onödig” kostnad just nu :down:

Nä jag har inga kanaler alls, kollar bara play/streaming. Oftast kan jag ändå inte kolla live.

Kanske kan du med det mindre Viaplay-paketet, för just 129 kronor per månad, se deras egna kanaler? (Viasat äger Viaplay och TV3, TV6, TV8 och TV10.) Skriv till dem och fråga :)

Präktiga människor, såna som verkligen inte kan se utanför sin egna lilla sfär av duktighet.
Ja, du kan göra this or that. Det innebär inte att alla kan det. Det innebär inte att det är nåt fel på andra, bara att de har andra förutsättningar. Get off your high fucking horse.

Alltså man vill ju bara skrika: VAD VILL DU?!

Herregud, ring, ring en gång till efter en stund…lämna ett meddelande/skicka sms att ”hej, jag har sökt dig och det är lite bråttom. Ring upp när du kan”

Ja, skulle någon ha ringt så många gånger åt mig så skulle jag ju tro att mitt hus har brunnit upp, typ.
Själv brukar jag ringa två (eventuell 3, med långt intervall mellan) gånger om jag vill att någon ska ringa upp (är det viktigt att de ringer upp lägger jag efter det ett meddelande), skulle jag av någon anledning ringt fler gånger än så, så skulle jag känna Att "herregud, nu kommer de ju tro att något hemskt har hänt när de ser på telefon".

Nä, det gör det inte. Men du kan ju kanske trösta dig med att det är tur att du inte har hunnit putsa dem innan stormen ändå, för då hade allt arbete varit ogjort...... :D
Helt ärligt har jag inte putsat dom en enda gång sen jag flyttade inte, inte på utsidan. Kände mig tacksam över det när de målade om huset och målarna blötte ner fönstren när de tvättade fasaden. Har putsat fönstret vid uteplatsen då någon fågel hade övat prickskytte me sitt bajs rätt över hela rutan.... de va nasty.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 926
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008