Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som ringer och ringer och ringer.
När man inte svarar så ringer de ~10ggr i rad.
Ja fy! Det borde vara straffbart!
Fattar inte folk som inte lägger på efter 5-6 signaler och som inte ger det åtminstone 15-20 min innan de ringer nästa gång.

En kollega hade 97!!! missade samtal från ett och samma nr efter att vi haft ett möte som var 1 timme långt. :bag::confused::eek:

Och personen hade inte ens något superviktigt ärende. Hen ville bara "ha svar idag". Men för tusan, skicka ett meddelande eller lämna ett meddelande på svararen då.

Ja fy! Det borde vara straffbart!
Fattar inte folk som inte lägger på efter 5-6 signaler och som inte ger det åtminstone 15-20 min innan de ringer nästa gång.

En kollega hade 97!!! missade samtal från ett och samma nr efter att vi haft ett möte som var 1 timme långt. :bag::confused::eek:

Och personen hade inte ens något superviktigt ärende. Hen ville bara "ha svar idag". Men för tusan, skicka ett meddelande eller lämna ett meddelande på svararen då.
Exakt. Jag hade 40 missade samtal från samma nummer inom en timme en gång. Ringde upp och undrade var det brann? Personen bara, nää jag undrade bara XXX

Jag; ok, men du har ju ringt 40(!) gånger?

Personen; jaha, ojdå

Exakt. Jag hade 40 missade samtal från samma nummer inom en timme en gång. Ringde upp och undrade var det brann? Personen bara, nää jag undrade bara XXX

Personen; jaha, ojdå
Ja man undrar ju hur man tänker när man ringer i snitt varannan minut.

Min mamma har den otroligt irriterande vanan att ringa så länge att det inte går att ringa längre (dvs om man inte använder svarare). Det är väl 18 signaler. Jag har försökt säga att det inte är nån idé att ringa så länge.
Jag svarar inom några signaler OM jag kan svara. Annars hör jag av mig senare. Men pga hög ålder(?) så går det inte riktigt hem.
Som tur ringer hon åtminstone inte mer än 1 gång.

Personen; jaha, ojdå
Jag hade sex missade samtal från samma person på tio minuter idag. Därefter ett mail från växeln om att ringa upp. Jo, det kunde jag räkna ut själv :laugh:

och jag svarar alltså inte pga sjuk (det är på jobbtelefonen det ringer). Jag har lagt mig som sjuk i växeln, men pga att de ringer på mobilnumret säger inte växeln/automeddelandet att jag är sjuk.
Går det inte att aktivera något stör ej läge (tänker om jobbtelefonen är en mobil), för mig att man kan aktivera något sådant och att det skickar sms, men jag är inte helt säker är inte så insatt i det, eller går det att stänga av den telefonen tills du blir frisk kanske?

och jag svarar alltså inte pga sjuk (det är på jobbtelefonen det ringer). Jag har lagt mig som sjuk i växeln, men pga att de ringer på mobilnumret säger inte växeln/automeddelandet att jag är sjuk.
Delvis på samna ämne, bekant som helt tappade det då jag sade upp kontakten i ett meddelande, där jag förklarade varför (bla personens missbruk och gränslösa beteende).

Varpå personen ringer 36 gånger under kvällen, varpå jag blockerade henne.

Och efter detta ringer hon regelbundet med någon månads mellanrum. Varför, kan jag inte låta bli att undra. Hon missbrukar fortfarande så jag är inte intresserad av kontakt, och det är ju ganska klart att gränslösheten också är oförändrad.

Stör mig på att igår la jag upp på fb om att jag har covid, mest för att det är enklast sättet att nå ut till alla samtidigt att inte träffa mig just nu.
Då är det massor som skriver "krya på dig m.m" men inte en man (som jag förövrigt börjat fundera på att plocka bort och nu överväger väldigt mycket), nä han skriver att han "been there done that" och att han haft mansförkylningar som varit värre samt hur lite ork han hade på jobbet efter han va frisk, inget krya på dig ingeting bara "gnäll". Blir så matt.... 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 938
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008