Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hände en incident på jobbet men vi ska inte prata om det för det blir dålig stämning
Tidigare har vi via lapp på anslagstavlan blivit ombedda att hålla våra åsikter för oss själva
Tycker detta är lite störigt faktiskt :meh:
Har verkligen ingen lust att kommunicera med chefen om något överhuvudtaget faktiskt varken bra eller dåligt

Hände en incident på jobbet men vi ska inte prata om det för det blir dålig stämning
Tidigare har vi via lapp på anslagstavlan blivit ombedda att hålla våra åsikter för oss själva
Tycker detta är lite störigt faktiskt :meh:
Har verkligen ingen lust att kommunicera med chefen om något överhuvudtaget faktiskt varken bra eller dåligt
För några år sedan var jag in på min mammas arbetsplats (hon trivdes INTE). Där satt det som en stor plansch på väggen med "trivselsregler".

En massa punkter, en del generella som typ "vi låter varandra tala till punkt" men även en hel del som så uppenbart var hämtat direkt från specifika incidenter typ "Om någon blir upprörd över en kollegas beteende är det inte okej att låsa sin kontorsdörr" typ så. Fruktansvärt obehaglig lista som nästan hängde ut folk. Jag känner många av de som jobbar där och kunde lätt se att vissa punkter absolut handlade om en specifik person.

Satte verkligen tonen för hela arbetsplatsen. Sjukt också att den liksom satt öppet där kunder kunde se.. de måste ju inte fått något vidare intryck.

Ligger i 50 på 50 väg håller gott avstånd till bilen framför. Får en bil i rumpan. Det är halt, svartis och jag har nykastrerad tik i bakluckan. Det blir 30 jag bromsar tydligt. Inte som vanligt bara sänka hastigheten gradvis. Det är nedförsbacke.

Det blir rött ljus och hon är nästan i kofångaren.

Vi startar det är fortfarande 30 och jag markerar med varningsblinkersen.

Hon gasar och kör om över heldraget.

I stripead bil!!! Jag memorerar regnumret.

Ska jag ringa firman eller räcker det med att jag skrivit av mig frustrationen här.

Ligger i 50 på 50 väg håller gott avstånd till bilen framför. Får en bil i rumpan. Det är halt, svartis och jag har nykastrerad tik i bakluckan. Det blir 30 jag bromsar tydligt. Inte som vanligt bara sänka hastigheten gradvis. Det är nedförsbacke.

Ska jag ringa firman eller räcker det med att jag skrivit av mig frustrationen här.
Jag hade ringt företaget!

Ring!

Jag HAR ringt företaget för sådant. Häxan surtant osv :angel: En ska naturligtvis aldrig göra sådant men det är ju extra puckat i en målad bil. Jag vet några här som blev av med jobbet pga en liknande grej.

Jag HAR ringt företaget för sådant. Häxan surtant osv :angel: En ska naturligtvis aldrig göra sådant men det är ju extra puckat i en målad bil. Jag vet några här som blev av med jobbet pga en liknande grej.
Jag hörde av mig till kommunen en gång då en av deras bilar var förbaskat dåligt parkerad, dessutom på en matvarubutik, definitivt inte "ute hos kund". Jag hoppas att den som körde fick lite skit för det.

Broarbete. Jag håller skyltad hastighet - 20km/h. Får en stor bil i häcken.
Broarbetet tar slut och det blir 60 km. Jag gasar upp och blinkar höger för jag ska svänga av. Bilen häääänger sig på tuten och kör om med rivstart.

Hen blev alltså irriterad för att jag höll skyltad hastighet?

Ring, det är INTE bra reklam för den firman. Därför man inte ska köra som ett arsle när man kör firmabil.

Att af inte läser vad jag skriver. Jag har skrivit att min sista a-kassedag är 8 februari och att jag är utförsäkrad från 9 februari. De har tolkat det som att jag är utförsäkrad från 8 februari. Så nu är jag inskriven i joben en dag för tidigt. :banghead:

Har möte kl 14 med skolan och min klass gällande validering istället för LIA. Jag tog upp det på en föreläsning och nu har bollen rullat igång. Vilket är bra men det som är störande är 1) folk som ska lura skolan att de är ute på LIA men istället jobbar för att undvika att valideringen inte godkänns och 2) De som tror att det är en enkelt att validera så man kan jobba istället vilket gör att de gnäller på att vi med jobb har förmåner de inte har.

Suck, jag vill inte logga in och lyssna på mina studentkollegor. Men måste då skolan meddelat att inga individuella svar kommer ges utöver detta tillfälle.

Person som verkar tycka att så fort kursen är slut är det helt okej att inte bli kontaktbar alls någonstans trots att 1, flera studenter inte fått sina resultat inrapporterade och 2, flera studenter behöver få referens till nästa ansökan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 948
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008