Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medryttarhäst är inte riktigt min grej måste jag nog tyvärr säga. Jag har lite svårt att dela saker med andra och det är ju trots allt ägaren som bestämmer hur hästen ska skötas, ridas osv. På en ridskola är det ju ridning för instruktör som är det man betalar för i huvudsak och hela verksamheten är ju uppbyggd på detta konceptet. Det låter kanske lite förmätet men det är svårt att förklara exakt hur jag tänker. Med rätt hästägare, rätt häst och rätt förutsättningar hade det säkert funkat men det är inget som lockar såhär spontant. Då tror jag hellre att jag tar det fulla ansvaret själv (och kostnaden) med en egen häst.
Jag förstår dig helt!
Ridskola låter roligt och ett bra steg. 👍🙂

Stör mig på att folk pratar i högtalartelefon offentligt med hög volym. Jag vill inte höra erat samtal!

Eller såna som kikar på klipp på telefonen med högt ljud offentligt, det finns faktiskt hörlurar.

Stör mig även på att folk inte håller avstånd.

Kombination stötte jag på i måndags. Varit och badat med dottern och skulle luncha på McDonalds. En kvinna står precis utanför dörren och pratar i högtalartelefon. Jag och dottern gick förbi henne och öppnar första dubbeldörren, var sånt litet passage med en dörr innanför. Innan jag har fått upp nästa dörr är hon bak i nacken på oss, wtf :rage:
Det får mig att tänka på killen, som inte har högtalartelefonen på när han inte har headset, men i gengäld håller han telefonen typ 10-20cm ifrån örat och man kan höra den andra personen ändå. Lite störigt.

Nu har jag lärt mig, ingen biff eller rökt skinka ligger framme längre.
De samarbetar tror jag, en slänger bollen på mig så jag är distraherad medan den andra smyger iväg med biffen. 😺 Försökte ta covid-test hemma före jobbet så jag var väl lite mer förvirrad än vanligt.

Mormor och morfars siameser (som var kullsyskon) samarbetade när de öppnande dörrar: Honan som var liten och nätt hoppade upp och hängde på handtaget medan den bastantare hanen puttade upp dörren :laugh: Morfar fick lov att montera om alla handtag så de lutade uppåt, då klarade de inte av att öppna :D

Nu har jag lärt mig, ingen biff eller rökt skinka ligger framme längre.
De samarbetar tror jag, en slänger bollen på mig så jag är distraherad medan den andra smyger iväg med biffen. 😺 Försökte ta covid-test hemma före jobbet så jag var väl lite mer förvirrad än vanligt.
Jag var väldigt förvånad när de skulle få lite mat innan jag åkte till jobbet och de redan hade försett sig. 😜

Mormor och morfars siameser (som var kullsyskon) samarbetade när de öppnande dörrar: Honan som var liten och nätt hoppade upp och hängde på handtaget medan den bastantare hanen puttade upp dörren :laugh: Morfar fick lov att montera om alla handtag så de lutade uppåt, då klarade de inte av att öppna :D
Myran släppte ju ut sig själv och följde efter om jag inte hade dörren låst när jag gick ut i trädgården + Kissungen öppnade ju även på vintern så jag har för vana att alltid ha ytterdörren låst hemma.

Stör mig på att jag blir så jäkla manisk när jag får en idé om något. Såg av en slump en hästannons igår som satte igång en lång j*vla kedja av idéer om att börja rida igen, skaffa egen häst igen osv. Har nu suttit alldeles för många timmar sen igår och kollat på stallplatser, räknat på kostnader osv och hjärnan är helt manisk över denna idén med hästar helt plötsligt. Det är tur att man har hyfsad självkontroll annars hade det inte blivit bra...

Jag är exakt likadan. Fick för mig en sommardag när jag slösurfade runt att "nämen, att lära sig rida islandshäst på riktigt vore kanske roligt". Samma dag var jag anmäld till ridskola, ett halvår senare skrev jag papper på min egna islandshäst.

Jag tröstar mig med att sådana "maniska" (i brist på bättre ord) perioder oftast leder till att mitt liv blir väldigt mycket rikare. Däremellan har jag en tendens att köra fast i gamla hjulspår och bara harva på. Samma typ impulser har tagit mig på flera äventyr utomlands och fått mig att byta jobb. Men det kan vara jobbigt när hjärnan låser sig på någonting och man rationellt vet att man borde göra en liten mental halvhalt och fundera på vad som faktiskt är det kloka beslutet i en situation...

När jag hade en hund som snodde så stängde jag in saker i micron.

T.ex. när folk kom och hade fikabröd med sig. In i micron, medan vi gick ut och hälsade på hästarna.
Jag testade att låta en julskinka svalna i micron för massor med år sedan, den stod uppe på kylen med dörren på glänt. Syrrans katt som var på besök fiskade ut den till mina små oskyldiga änglar och med gemensamma krafter slaktade de den innanför ytterdörren. Finns att läsa en mer ingående beskrivning under katt. 😻

Jag testade att låta en julskinka svalna i micron för massor med år sedan, den stod uppe på kylen med dörren på glänt. Syrrans katt som var på besök fiskade ut den till mina små oskyldiga änglar och med gemensamma krafter slaktade de den innanför ytterdörren. Finns att läsa en mer ingående beskrivning under katt. 😻
Amatör :D

Det gäller att ha luckan ordentligt stängd :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 962
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008