Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det suger, men det är livet för många helt enkelt.
Jag hoppas att du kan tänka att du tar det jobb du kan få just nu för att klara dig, men att det också går att fortsätta söka ifall något som passar bättre dyker upp!
Säsongsjobb går inte att hoppa av så man får pina sig igenom det.

Har ju inte fysiken för att klara jobb jag sökt så jag kommer att vara död all ledig tid.

Stör mig på att folk pratar i högtalartelefon offentligt med hög volym. Jag vill inte höra erat samtal!

Eller såna som kikar på klipp på telefonen med högt ljud offentligt, det finns faktiskt hörlurar.

Stör mig även på att folk inte håller avstånd.

Kombination stötte jag på i måndags. Varit och badat med dottern och skulle luncha på McDonalds. En kvinna står precis utanför dörren och pratar i högtalartelefon. Jag och dottern gick förbi henne och öppnar första dubbeldörren, var sånt litet passage med en dörr innanför. Innan jag har fått upp nästa dörr är hon bak i nacken på oss, wtf :rage:

Alternativ 8 nedan kanske kan fungera för dina vinflaskestora glas? (fast jag har hört att en bara ska hälla en slatt i botten på såna där stora kupor:D)

Many-ways-of-holding-a-wine-glass-900x781.jpg
Jag är en 3:a!

Stör mig på att folk pratar i högtalartelefon offentligt med hög volym. Jag vill inte höra erat samtal!

Eller såna som kikar på klipp på telefonen med högt ljud offentligt, det finns faktiskt hörlurar.

Stör mig även på att folk inte håller avstånd.

Kombination stötte jag på i måndags. Varit och badat med dottern och skulle luncha på McDonalds. En kvinna står precis utanför dörren och pratar i högtalartelefon. Jag och dottern gick förbi henne och öppnar första dubbeldörren, var sånt litet passage med en dörr innanför. Innan jag har fått upp nästa dörr är hon bak i nacken på oss, wtf :rage:
Ja FY BUBBLAN för båda fenomenen.
Jag brukar ge jätteonda ögat till folk som inte använder hörlurar och till folk som måste tränga sig på.

Har tydligen en naturlig talang för att se väldigt sur ut... :angel: ;) :o :laugh:

Människor som ba ”guuud, hur kan inte folk ha lyckats spara ihop till sin första miljon ännu??! Det gjorde jag när jag var ”insert valfri ung ålder. Vad har ni gjooort för alla era pengar?”. Plzz Emma. Alla har inte haft möjlighet att bo gratis hos morsan och farsan till en ålder av 30 och lägga alla pengar på trading. 🙃

Stör mig på att jag blir så jäkla manisk när jag får en idé om något. Såg av en slump en hästannons igår som satte igång en lång j*vla kedja av idéer om att börja rida igen, skaffa egen häst igen osv. Har nu suttit alldeles för många timmar sen igår och kollat på stallplatser, räknat på kostnader osv och hjärnan är helt manisk över denna idén med hästar helt plötsligt. Det är tur att man har hyfsad självkontroll annars hade det inte blivit bra...

Stör mig på att jag blir så jäkla manisk när jag får en idé om något. Såg av en slump en hästannons igår som satte igång en lång j*vla kedja av idéer om att börja rida igen, skaffa egen häst igen osv. Har nu suttit alldeles för många timmar sen igår och kollat på stallplatser, räknat på kostnader osv och hjärnan är helt manisk över denna idén med hästar helt plötsligt. Det är tur att man har hyfsad självkontroll annars hade det inte blivit bra...
Jag är precis likadan!
Har kass impulskontroll också... Vilket är en dum kombination.

Men kul med häst, jag hejar på!

Jag är precis likadan!
Har kass impulskontroll också... Vilket är en dum kombination.

Men kul med häst, jag hejar på!
Absolut är det kul men hjärnan hade ju kunnat ta det lite lugnt tycker jag. Det är ju liksom rimligt att man kanske börjar rida på ridskola först när man inte suttit på en häst på 10 år innan man börjar fundera på att köpa en egen häst. Men nädå, här ska allt hända samtidigt.

Absolut är det kul men hjärnan hade ju kunnat ta det lite lugnt tycker jag. Det är ju liksom rimligt att man kanske börjar rida på ridskola först när man inte suttit på en häst på 10 år innan man börjar fundera på att köpa en egen häst. Men nädå, här ska allt hända samtidigt.
Det är sant, ridskola är nog en bra början. Eller medryttarhäst?

Det är sant, ridskola är nog en bra början. Eller medryttarhäst?
Medryttarhäst är inte riktigt min grej måste jag nog tyvärr säga. Jag har lite svårt att dela saker med andra och det är ju trots allt ägaren som bestämmer hur hästen ska skötas, ridas osv. På en ridskola är det ju ridning för instruktör som är det man betalar för i huvudsak och hela verksamheten är ju uppbyggd på detta konceptet. Det låter kanske lite förmätet men det är svårt att förklara exakt hur jag tänker. Med rätt hästägare, rätt häst och rätt förutsättningar hade det säkert funkat men det är inget som lockar såhär spontant. Då tror jag hellre att jag tar det fulla ansvaret själv (och kostnaden) med en egen häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
81 048
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008