Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flikarna jag tappade finns inte där.

Och saknar ju mest mina sparade jobb på af. Nu får jag liksom börja om och gå igenom alla sidor på nytt om jag ska hitta jobb att söka.
Jag kunde spara annonser när jag var aktiv där, finns det inget sånt alternativ nu? :)

Du behöver en annan pennvässare bara :up: Det finns dom som kan vässa mjuka pennor lite "kortare", den du har gör udden för lång.

Edit: Jag har en med en roterande kula i, man vässar genom att snurra pennan i vässaren, då kan man själv bestämma hur lång eller kort udd man gör och den kan man göra pennan sylvass med :idea:
Aha! Där ser man!

Stör mig på att en jag såg upp till på fb, gjort en 180-grader och postar inlägg efter inlägg om hur farligt covid vaccinet är och vilka hemska biverkningar det ger och uppmanar folk att vakna.
Om det nu vore så hemskt borde de flesta i min närhet fått något biverkning men ingen har det alla är som vanligt, överväger skarpt på att ta bort människan som vän på fb, börjat tappa det helt. Blir nog en rensning snart.

Provat denna? Det finns balsam också. Jag brukar låta det schampot sitta i typ fem minuter ibland innan jag sköljer ur.
Aco Dry Scalp
Använder deras mjällschampo då jag inbillar mig att det är mjäll och inte torrt. Det fungerar efter ett tag, men håret mår inte alls bra av det. Så brukar sluta använda det efter en period, men få kommer klådan och mjället tillbaka igen och jag får börja om..
Vet dock inte vad det är som gör hårbotten såhär, haft det i typ ett år nu.

Använder deras mjällschampo då jag inbillar mig att det är mjäll och inte torrt. Det fungerar efter ett tag, men håret mår inte alls bra av det. Så brukar sluta använda det efter en period, men få kommer klådan och mjället tillbaka igen och jag får börja om..
IMG_20220203_123608.webp

Den här är ganska shyst med håret och snäll med hårbotten!

Aco mjällschampo och denna aco dry scalp är ju inte samma. Jag använder båda.

Låter du håret självtorka eller blåser du det torrt?

Jag får problem med hårbotten om jag låter håret självtorka. Har väldigt tjockt hår och min hårbotten trivs uppenbarligen bäst om den inte är fuktig så jättelänge. Men för andra gäller det omvända.

Har du pratat med nån frisör om vad som skulle kunna hjälpa dig? I synnerhet om det inte bara är ett vinterfenomen pga torr luft utan om du har så här på sommaren också?

Låter du håret självtorka eller blåser du det torrt?

Jag får problem med hårbotten om jag låter håret självtorka. Har väldigt tjockt hår och min hårbotten trivs uppenbarligen bäst om den inte är fuktig så jättelänge. Men för andra gäller det omvända.

Har du pratat med nån frisör om vad som skulle kunna hjälpa dig? I synnerhet om det inte bara är ett vinterfenomen pga torr luft utan om du har så här på sommaren också?
Låter det alltid självtorka, ska testa att börja föna det torrt. Inte tänkt på det.

Jag är kass på att gå till frisören, blir typ en gång i halvåret och då ofta olika frisörer. Men kanske värt att gå dit snart och prata med henne, behöver ju uppenbarligen råd nu.

Jag måste rekommendera Hjärtligts produkter! De har en hårbottengel som ska mjuka upp och motverka torrhetsbesvär. Jag älskar alla deras produkter!
Min pv använde deras schampoo för män 1! gång och han märkte jättestor skillnad i sin hårbotten direkt. :up:

Jag måste rekommendera Hjärtligts produkter! De har en hårbottengel som ska mjuka upp och motverka torrhetsbesvär. Jag älskar alla deras produkter!
Min pv använde deras schampoo för män 1! gång och han märkte jättestor skillnad i sin hårbotten direkt. :up:
Det låter ju underbart om det skulle hjälpa så snabbt!
Ska kolla in. 🙂

Stör mig på en avlägsen släkting som prompt ska ta med sig alla sina 7 husdjur när denne ska hälsa på och som kräver att dessa ska få komma in i huset också. Och som dessutom blev riktigt sur när jag sa nej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
80 086
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 643
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008