Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att katten måste stöka just när jag lägger mig för att vila innan nattskift. Jag har lekt med och aktiverat henne under kvällen men det räcker tydligen inte. Likadant jämt. Så fort jag vill ha lite lugn och ro så drar hon igång. Det ska bitas i växter, klösas på soffan eller ställa sig mot TVn - sånt hon enbart gör för att få uppmärksamhet och inte annars.

Jag stör mig på att jag stör mig på scener som är orimliga i filmer som i sig är orimliga. T.ex. att i filmen Jurassic world så springer raptorerna genom djungeln på ön och de följs av ena huvudpersonen på mc och en bil med folk. Genom djungeln kan de köra snabbt utan några som helst hinder som träd, stenar, stubbar... Det stör mig. I en film som handlar om dinosaurier som väckts till liv, dvs hela alltet är ju helt orimligt men det stör mig inte.

stör mig lite på att min granne uppmärksammade mig på att det på nyhetsmorgon skulle lagas "persisk mat". Detta gjordes med en ursvensk kock. Kanske hade det varit lämpligt att ta in ngn med rötterna i den persiska matkulturen?
Också märkligt att det refererades till Persien som land då det var typ hundra år sedan det fanns ett land som hette just Persien. Samt att efterrätten var en "flygande matta" av maränger. Kändes en aning oklart...
Programmet gick nog igår för jag är ganska säker på att jag såg det då. Min tolkning angående Persien var i kontexten av att förklara begreppet "persisk mat". Men i övrigt var inslaget ganska oklart, likt typ alla inslag på Nyhetsmorgon...!

Hoppades på en lugn julafton hemma hos föräldrarna men nu har svärmor bjudit in sig dit, så nu lär det inte bli lugnt och avslappnat, det är alltid så mycket drama när hon är inblandad och jag ORKAR INTE :arghh:

Alltså, självklart hon välkommen och ska inte behöva sitta själv på jul, men det finns så att säga en anledning till att hon inte ens är välkommen hem till någon av sina andra söner på jul och nu har hon bokat färdtjänst och på egen hand planerat att hon ska vara hos mina föräldrar mellan 13 och 21 O_o Har definitivt inte hjärta att lämna dem själva med henne när det är vi som är anledningen till att hon kommer dit, men så länge hade jag definitivt inte tänkt vara hemifrån :crazy: Och hade nog hoppats att hon skulle komma ett par timmar och sedan åka igen så att jag fick i alla fall en liten stunds julfirande utan att behöva tassa på tå :arghh:

I EN "clementin" (liten citrusfrukt av clementinstorleki alla fall ;) ). Tio otäcka kärnor... :nailbiting:
20211221_101005.webp

Hoppades på en lugn julafton hemma hos föräldrarna men nu har svärmor bjudit in sig dit, så nu lär det inte bli lugnt och avslappnat, det är alltid så mycket drama när hon är inblandad och jag ORKAR INTE :arghh:

Alltså, självklart hon välkommen och ska inte behöva sitta själv på jul, men det finns så att säga en anledning till att hon inte ens är välkommen hem till någon av sina andra söner på jul och nu har hon bokat färdtjänst och på egen hand planerat att hon ska vara hos mina föräldrar mellan 13 och 21 O_o Har definitivt inte hjärta att lämna dem själva med henne när det är vi som är anledningen till att hon kommer dit, men så länge hade jag definitivt inte tänkt vara hemifrån :crazy: Och hade nog hoppats att hon skulle komma ett par timmar och sedan åka igen så att jag fick i alla fall en liten stunds julfirande utan att behöva tassa på tå :arghh:
Vilken mardröm! Det går inte att skjutsa hem henne tidigare? Typ vid 17? Jag skulle verkligen vilja få njuta av julen i lugn och ro..

Jag skulle försöka hitta på en ursäkt för att hon ska åka hem tidigare 😳 Eller säga att tyvärr har vi inte planerat för gäster så länge, utan vi tänkte avsluta x tid för att ha kvällen för oss själva. :)

Dålig mottagning det är ju hopplöst att försöka föra ett samtal här :mad:
Men chauffören var på väg hoppas han hittar för han hörde uppenbarligen inte vad jag sa :crazy:

Klarna. Eller ja, det är ju jättesmidigt och så, så egentligen kanske jag stör mig mest på mig själv. För nu har jag nästan missat en faktura igen :arghh: Jag lixom handlar, tar faktura och sen glömmer jag bort det…

Vilken mardröm! Det går inte att skjutsa hem henne tidigare? Typ vid 17? Jag skulle verkligen vilja få njuta av julen i lugn och ro..
Jag skulle försöka hitta på en ursäkt för att hon ska åka hem tidigare 😳 Eller säga att tyvärr har vi inte planerat för gäster så länge, utan vi tänkte avsluta x tid för att ha kvällen för oss själva. :)

Grejen är att hon bor ca 1,5 h bort, vi har skjutsat något år ibland för att hon varit för envis för att boka färdtjänst, och verkligen lobbat för att hon ska använda färdtjänsten hon faktiskt är berättigad till (det är liksom inte jättekul att köra bil 6 h på julafton för två vändor dit...) så nu när det väl är bokat misstänker jag att det är för sent att boka om :cautious:

Håll tummarna för att hon somnar en låååång stund i någon fotölj snälla ni! :sleep:

Förutom att jag själv känner att jag inte orkar hålla på att tassa på tå och vakta varje ord jag säger hela dagen förstår jag verkligen inte hur hon själv tänkt att hon ska orka? Hon tycker liksom att det är jobbigt om vi kommer upp och hälsar på ett par timmar varav stor del av den tiden vi ofta är ute själva, medan hon "vilar upp sig" efter en halvtimmas fika eller så... :rolleyes:

Klarna. Eller ja, det är ju jättesmidigt och så, så egentligen kanske jag stör mig mest på mig själv. För nu har jag nästan missat en faktura igen :arghh: Jag lixom handlar, tar faktura och sen glömmer jag bort det…
Av precis den anledningen så använder jag aldrig fakturaalternativet...

Jag brukar, så fort fakturan kommer på mejlen, "nåla fast" den längst upp så att jag ser den varenda gång jag går in på min mejl. På så vis missar jag inte :) !

Testa vårdcentralen.... Varenda j*kla gång jga lämnar prover och trycker fel så man får en liten faktura som kvitto och jag tnker den betalar jag direkt när jag går härifrån och vips så har jag en påminnelse där avgiften är högre än själva summan hos VC

Lä jag mig? Nej... samma visa varenda jäkla gång

Stör mig just nu på folk som ska tro det värsta om andra människor och jämt tror att man har en baktanke med allt man säger. :( Ibland kan det faktiskt vara så att människor är ärliga, vill väl och menar precis vad de säger!

Stör mig också på att förmedlaren till katten jag vill adoptera slutat höra av sig.

Stör mig på människor som kräver att ALL extern kommunikation i jobbet ska ske över telefon, och att sms , mail eller liknande alltid går helt bort!

Äppelskal mellan tänderna:down: Ytterligare en anledning till att jag föredrar päron. Äpplen gör sig bäst i paj...
Jag kan rekommendera att bli kräsen så slipper du skalrester mellan tänderna :D

Jag äter inte oskalad frukt alls, varken äpplen eller päron då jag helt enkelt inte tycker skalet är gott.

Filéar också mina apelsiner, det rekommenderar jag för övrigt alla att prova, blir jättegott utan det hårda membranet plus att man får som en liten juice i skålen man kan dricka efter klyftorna är ätna :d

Jag kan rekommendera att bli kräsen så slipper du skalrester mellan tänderna :D

Jag äter inte oskalad frukt alls, varken äpplen eller päron då jag helt enkelt inte tycker skalet är gott.

Filéar också mina apelsiner, det rekommenderar jag för övrigt alla att prova, blir jättegott utan det hårda membranet plus att man får som en liten juice i skålen man kan dricka efter klyftorna är ätna :d
Jag gillar skalet när det inte är mellan tänderna :D Och halva grejen med frukt är ju att det inte behövs någon förberedelse. Hade aldrig ätit frukt om den skulle skalas och fileeas! Sån lyx är för folk med butler eller massa ledig tid i min värld.

Stör mig på att mitt webbläsarfönster försvunnit sedan igår. Vet inte vart den tagit vägen. Så mina öppna flikar är borta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 742
· Visningar
80 349
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 645
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008