Jo, jag har ju det. Men den påminner mest i början tycker jag. På nåt vis missar jag i alla fall…Du har inte appen? Jag får påminnelse som en push-notis i telefonen några dagar innan en faktura förfaller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har ju det. Men den påminner mest i början tycker jag. På nåt vis missar jag i alla fall…Du har inte appen? Jag får påminnelse som en push-notis i telefonen några dagar innan en faktura förfaller.
Grejen är att hon bor ca 1,5 h bort, vi har skjutsat något år ibland för att hon varit för envis för att boka färdtjänst, och verkligen lobbat för att hon ska använda färdtjänsten hon faktiskt är berättigad till (det är liksom inte jättekul att köra bil 6 h på julafton för två vändor dit...) så nu när det väl är bokat misstänker jag att det är för sent att boka om
Håll tummarna för att hon somnar en låååång stund i någon fotölj snälla ni!
Förutom att jag själv känner att jag inte orkar hålla på att tassa på tå och vakta varje ord jag säger hela dagen förstår jag verkligen inte hur hon själv tänkt att hon ska orka? Hon tycker liksom att det är jobbigt om vi kommer upp och hälsar på ett par timmar varav stor del av den tiden vi ofta är ute själva, medan hon "vilar upp sig" efter en halvtimmas fika eller så...
Man kan alltid ringa och höra! Oftast går det att lösa andra tider, jag skulle blivit vansinnig på att gäster själva bestämmer sin tidGrejen är att hon bor ca 1,5 h bort, vi har skjutsat något år ibland för att hon varit för envis för att boka färdtjänst, och verkligen lobbat för att hon ska använda färdtjänsten hon faktiskt är berättigad till (det är liksom inte jättekul att köra bil 6 h på julafton för två vändor dit...) så nu när det väl är bokat misstänker jag att det är för sent att boka om
Håll tummarna för att hon somnar en låååång stund i någon fotölj snälla ni!
Förutom att jag själv känner att jag inte orkar hålla på att tassa på tå och vakta varje ord jag säger hela dagen förstår jag verkligen inte hur hon själv tänkt att hon ska orka? Hon tycker liksom att det är jobbigt om vi kommer upp och hälsar på ett par timmar varav stor del av den tiden vi ofta är ute själva, medan hon "vilar upp sig" efter en halvtimmas fika eller så...
I förra veckan var det en artikel på aftonbladet där en person väntat på färdtjänsten i två dygn, innan hon liftade hemMan kan alltid ringa och höra! Oftast går det att lösa andra tider, jag skulle blivit vansinnig på att gäster själva bestämmer sin tid
Jag skulle söka ändå och skriva att jag var tillgänglig från 27 januari!Stör mig på att när jag äntligen hittar ett jobb jag tror mig kunna få, så är tillträdet redan 27 december. Jag slutar inte skolan förrän 27 januari och vill gå klart.
Det orkar jag inte. Risken att få ett nej är för stor i förhållande till ansträngningen det är att söka jobbet.Jag skulle söka ändå och skriva att jag var tillgänglig från 27 januari!
Här är länken om någon vill läsa https://www.aftonbladet.se/nyheter/...antade-tva-dygn-pa-fardtjanst--fick-lifta-hemI förra veckan var det en artikel på aftonbladet där en person väntat på färdtjänsten i två dygn, innan hon liftade hem
Hade varit intressant och veta hur många gånger hon ringde bolaget och vad hon fick för svar under tiden.Här är länken om någon vill läsa https://www.aftonbladet.se/nyheter/...antade-tva-dygn-pa-fardtjanst--fick-lifta-hem
Ja, själv hade jag nog ringt minst en gång i timmen till slutHade varit intressant och veta hur många gånger hon ringde bolaget och vad hon fick för svar under tiden.
Det hjälper inte, min granne fick ta vanlig taxi hem när det var stormöte ute vid Arlanda tidigare i vinter. Färdtjänst slängde på luren varenda gång han ringde, de svarade inte ens. Resan tog över två timmar mot normal knappt en och kostade över 2000 kr.Ja, själv hade jag nog ringt minst en gång i timmen till slut