Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grejen är att hon bor ca 1,5 h bort, vi har skjutsat något år ibland för att hon varit för envis för att boka färdtjänst, och verkligen lobbat för att hon ska använda färdtjänsten hon faktiskt är berättigad till (det är liksom inte jättekul att köra bil 6 h på julafton för två vändor dit...) så nu när det väl är bokat misstänker jag att det är för sent att boka om :cautious:

Håll tummarna för att hon somnar en låååång stund i någon fotölj snälla ni! :sleep:

Förutom att jag själv känner att jag inte orkar hålla på att tassa på tå och vakta varje ord jag säger hela dagen förstår jag verkligen inte hur hon själv tänkt att hon ska orka? Hon tycker liksom att det är jobbigt om vi kommer upp och hälsar på ett par timmar varav stor del av den tiden vi ofta är ute själva, medan hon "vilar upp sig" efter en halvtimmas fika eller så... :rolleyes:

Häll i tanten starkvinsglögg tidigt så hon däckar :angel: Plus att varför tassa på tå? Att ta hänsyn till de som inte tar hänsyn själva går det absolut att strunta i.

Grejen är att hon bor ca 1,5 h bort, vi har skjutsat något år ibland för att hon varit för envis för att boka färdtjänst, och verkligen lobbat för att hon ska använda färdtjänsten hon faktiskt är berättigad till (det är liksom inte jättekul att köra bil 6 h på julafton för två vändor dit...) så nu när det väl är bokat misstänker jag att det är för sent att boka om :cautious:

Håll tummarna för att hon somnar en låååång stund i någon fotölj snälla ni! :sleep:

Förutom att jag själv känner att jag inte orkar hålla på att tassa på tå och vakta varje ord jag säger hela dagen förstår jag verkligen inte hur hon själv tänkt att hon ska orka? Hon tycker liksom att det är jobbigt om vi kommer upp och hälsar på ett par timmar varav stor del av den tiden vi ofta är ute själva, medan hon "vilar upp sig" efter en halvtimmas fika eller så... :rolleyes:
Man kan alltid ringa och höra! Oftast går det att lösa andra tider, jag skulle blivit vansinnig på att gäster själva bestämmer sin tid 🙄😳

Kan någon svara på varför jag plockade ur tjocksockarna från ryggsäcken :arghh: Svinkallt på jobbet idag, sitter med stickad kofta och fleecefilt men fryser ändå, spec om fötterna 🥶 Misstänker de börjar dra ner värmen inför helgen som de alltid gör, men är faktiskt bara den 21:a så lite väl tidigt dra ner värmen 🥶

Efter min operation förra veckan kan jag inte nysa (säkert övergående, men gäller just nu).
När en nysning är på gång "laddar" kroppen som vanligt, sen preciiis när jag ska nysa hugger det till/går som en elstöt i såret och nysningen tvärförsvinner :eek:

SJUKT obehagligt och otillfredsställande

Stör mig på att när jag äntligen hittar ett jobb jag tror mig kunna få, så är tillträdet redan 27 december. Jag slutar inte skolan förrän 27 januari och vill gå klart.

Jag stör mig på att jag inte tog med den tjocka vinterjackan när jag för upp hit. Det är lite väl kallt med den tunnare och har fel storlek för att låna en.. Hoppas på mildväder!

I give to you ELLE 2021

30C7C834-2BB6-4310-B1A4-10063795CC0D.webp

Juletider och då menar jag literally tider på julafton. Detta pusslande med tider och människor som absoluuut inte kan tänka sig att rucka på schemat någon halvtimme hit eller dit för att underlätta. Och ”Tomten” som inte kan komma tidigare utan ”måste” komma på kvällen. Samma visa varenda år. 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 740
· Visningar
80 297
Senast: Squie
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 645
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008