Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kollega, igen... :meh:
K: Det visste jag inte, det har ingen sagt till mig.
Jag(i huvudet): Jag vet med 200% säkerhet att jag sagt och visat minst! 1 gång :banghead::banghead::banghead:

Haha! Jag hade en chef en gång (boomer) som alltid ba ”nej men det mailet har jag inte fått, det måste försvunnit nånstans på vägen”. Man ba ja jo förmodligen ut i kosmos i en loop

Jag: Jag har sagt flera gånger att min häst inte kan lämnas helt ensam ute i hagen då han (just nu) blir stressad av att bli lämnad
Annan hästägare: Det har inte jag sett
Jag: :banghead:

Efter att sagda hästägare lämnat min häst ensam vilket då ledde till att hästen gick igenom staketet.

Min kollega är i 30 årsåldern och verkar ha minne som en guldfisk. Det är bara jag och hen som jobbar i mellandagarna. :arghh: Jag kommer få psykbryt! :arghh:

Kaos. Du får spela in allt med ngn dold ljudupptagning som du sen refererar till.
Min boomer-chef hade ofta besvarat mailen hen påstod hade försvunnit så jag tog oftast en print screen som jag SKREV UT och la på hens skrivbord. Men hen slutade efter en inte alltför lång tid. Hade tydligen gjort fler tabbar än försvunna mail i kosmos. Bland annat påstod hen också att hens version av dropbox var HELT annorlunda än alla andras på företaget. Sjukt märkligt kan tyckas.

Kaos. Du får spela in allt med ngn dold ljudupptagning som du sen refererar till.
Min boomer-chef hade ofta besvarat mailen hen påstod hade försvunnit så jag tog oftast en print screen som jag SKREV UT och la på hens skrivbord. Men hen slutade efter en inte alltför lång tid. Hade tydligen gjort fler tabbar än försvunna mail i kosmos
Jag får väl vara glad åt att det inte kommer vara speciellt mycket att göra åtminstone. :p Ta med en bok och gömma mig på kontoret när jag stoppat proverna i maskin. :angel1:

Men gah jag har en exakt likadan. Hon frågar en sak, man svarar, och sen efter en timme har hon INGEN aning om saken och sen är hon sååå ledsen och ojar sig "åååh jag VISSTE INTE ÅÅÅH FÖRLÅT". Sen gör hon det igen.
Exakt så! Eller rena rutinsaker man borde ha koll på vid det här laget! :crazy:

Exakt så! Eller rena rutinsaker man borde ha koll på vid det här laget! :crazy:
Ja och registrerar inget alls av vad man säger.
Jag: vi har bara fyra X nu så det är lugnt! Jag fixar dem, så du gör klart det du håller på med.
Hon: ah okej tack, vad snällt!
Tio minuter senare
Hon: du, hur många X har vi? Jag tänkte om det är okej om jag gör klart här nu?
Jag: Som jag NYSS SA SÅ ÄR DET FYRA (4!)
Hon: ahaaa okej men tack allt jag visste inte.

Ja och registrerar inget alls av vad man säger.
Jag: vi har bara fyra X nu så det är lugnt! Jag fixar dem, så du gör klart det du håller på med.
Hon: ah okej tack, vad snällt!
Tio minuter senare
Hon: du, hur många X har vi? Jag tänkte om det är okej om jag gör klart här nu?
Jag: Som jag NYSS SA SÅ ÄR DET FYRA (4!)
Hon: ahaaa okej men tack allt jag visste inte.
Personen håller inte på att bli utbränd eller så? När jag är stressad blir jag precis sådär, kan lyssna intensivt men två minuter senare så är allt borta..

Stör mig något grönjävligt på att folk måste vara så oärliga i bilannonser.
Skriv att bilen ska besiktigas om en månad och skatten förfaller i januari, inte "skattad och besiktigad".
Eller som den senaste jag hitta "bara tuta och köra", nää för skatten förföll i augusti och är fortfarande obetald = bilen får inte användas på vägen om du vill köra lagligt.
Eller "så ledsen behöva göra mig av med min älskade pärla". Ah, den du köpte för mindre än en vecka sen?
Allt går ju kolla hos transportstyrelsen så varför ens bemöda dig med att ljuga :banghead:
Blir så trött

Juletider och då menar jag literally tider på julafton. Detta pusslande med tider och människor som absoluuut inte kan tänka sig att rucka på schemat någon halvtimme hit eller dit för att underlätta. Och ”Tomten” som inte kan komma tidigare utan ”måste” komma på kvällen. Samma visa varenda år. 🙃
Har du informerat dem om att SVT har ändrat tiden för Kalle Anka än? Om inte så gör det gärna genom ett videosamtal som du spelar in så att vi andra kan få se, jag tänker att det kan bli en riktigt intressant studie i Saker Som Gör Svenskar Förbannade (förutom ludd i torktumlaren alltså)!

Har du informerat dem om att SVT har ändrat tiden för Kalle Anka än? Om inte så gör det gärna genom ett videosamtal som du spelar in så att vi andra kan få se, jag tänker att det kan bli en riktigt intressant studie i Saker Som Gör Svenskar Förbannade (förutom ludd i torktumlaren alltså)!
Nej jag har inte meddelat det än. Lär väl bli rikskaos. 🤷‍ Herregud liksom, vem kom på att flytta Kalle Anka FEM MINUTER! Lika bra att ställa in hela julafton.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 745
· Visningar
80 591
Senast: NilHe
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 648
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008