Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
En till som sitter på reservplats, hoppade från fyra till tre i andra urvalet:(
Jag skyller på SLU som skickade ut påminnelse-SMS till alla att inte glömma att svara på första urvalet :D

Förhoppningsvis kommer vi båda in på de kurser vi vill gå, jag har några andra som jag kommit in på som jag gärna går med men inte lika gärna (och jag hinner bara med en på 25% vid sidan av jobb och häst)

Jag skyller på SLU som skickade ut påminnelse-SMS till alla att inte glömma att svara på första urvalet :D

Förhoppningsvis kommer vi båda in på de kurser vi vill gå, jag har några andra som jag kommit in på som jag gärna går med men inte lika gärna (och jag hinner bara med en på 25% vid sidan av jobb och häst)
Jo, jag har kommit in på några andra intressanta också, men såklart reserv på den mest intressanta. Nåväl! Något blir det i alla fall.

Efter urvalsomgång 2 är jag fortfarande 1a reserv på kursen som jag så gärna vill gå :(
Vet du om det är många platser på utbildningen? Vet att många förr sa att man skulle dyka upp första dagen ändå, om man var reserv och verkligen ville få en plats, då det var vissa som inte kom på uppropet. Men det känns lite mer ovälkommet i dessa tider kanske. Kan du prata med den som är studievägledare kanske, och förklara att du är beredd att hoppa in med kort varsel?

Vet du om det är många platser på utbildningen? Vet att många förr sa att man skulle dyka upp första dagen ändå, om man var reserv och verkligen ville få en plats, då det var vissa som inte kom på uppropet. Men det känns lite mer ovälkommet i dessa tider kanske. Kan du prata med den som är studievägledare kanske, och förklara att du är beredd att hoppa in med kort varsel?
Tror det var 10 platser i den urvalsgruppen. Sen är den helt på distans, bara en 7,5 hp kurs och och väldigt populär (inte för inte det är lottning mellan alla som har maxvärde)

Det rådet kanske fungerar på utbildningsprogram men jag betvivlar det. Idag brukar de göra ett överintag för att kompensera för de som trillar bort i början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 749
· Visningar
80 821
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008