Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svar! Då blir det INGEN radio idag :stop:
Jag har klarat mig i år :banana: och det trots att jag ofta lyssnar på mix megapol på vardagar när jag kör till jobbet! Det måste vara en bedrift :angel::D

Nej det är mycket djärvt att ha vandrat i dödsskuggans dal på det sättet. Enligt spellistorna har Mix Megapol kört den fyra gånger hittills idag, de hinner nog tre till i alla fall.... om någon saknat att höra den dvs. :laugh:

Ja absolut finns det värre låtar. :) Men Whamageddon-grejen har mindre att göra med vad man tycker om låten i sig, och mer att göra med att den (liksom många andra låtar i samma genre) spelas JÄTTEOFTA i radio, i affärer, på uteställen, överallt den här tiden på året. Som jag läste någonstans, det kunde lika gärna ha varit "All I want for Christmas is you" eller varför inte "Tänd ett ljus", men "Whamageddon" låter klatschigast som koncept betraktat.

Ja absolut finns det värre låtar. :) Men Whamageddon-grejen har mindre att göra med vad man tycker om låten i sig, och mer att göra med att den (liksom många andra låtar i samma genre) spelas JÄTTEOFTA i radio, i affärer, på uteställen, överallt den här tiden på året. Som jag läste någonstans, det kunde lika gärna ha varit "All I want for Christmas is you" eller varför inte "Tänd ett ljus", men "Whamageddon" låter klatschigast som koncept betraktat.
Ok! Just ”tänd ett ljus” tycker jag spelas mer frekvent. Även i skolor mm. Den är ju extremt uttjatad :D

Whammed 24 december kl 10.40. Av jävla P3! Det känns mer bittert än att whammas redan på något julbord i början av månaden. :arghh::arghh::arghh:

I fjol klarade jag mig bara till den 19:e. Men i år har jag inte lyssnat mycket på de "riskabla" kanalerna, inte gått i några riskabla affärer och tänkte nu - så naivt! - att köra till och från stan är ju bara 2 x 15 minuter, det klarar jag nog även med radion på, jag låter P3 vara på för det är nog aningen säkrare än många andra kanaler, har de julmusik så är det nog nyare eller mer alternativt.

Men ack och ve, detta dumdristiga tilltag. Ty redan inom fem minuter strömmar den alltför bekanta musiken fram. Nu var det så länge sedan jag hört den så jag till och med hann börja sjunga med någon rad :eek: innan jag greps av panik, försökte stänga av eländet - men tvingades inse att det är kört i år också. Nästa år ska jag ha P1 och P2 som mina enda radiokanaler i december, det skulle möjligen kunna lyckas.

Haha, jag lyckades whamma mig själv redan i början på december, men man får väl skylla sig själv när man har den på julspellista :rofl:
En vecka eller två senare whammade jag min sambo med samma lista :D

Problemet är att personen vet att jag undanbett mig verkligen all kontakt, och detta just eftersom jag vet att det görs sådant här med baktankar om att "fixa" relationen, att personen anser sig förtjäna att ha en relation genom att göra snälla saker och ge presenter och så vidare för att sedan vända när jag väl är där, och då blir jag behandlad extremt illa. Det blir som utpressning att antingen måste jag kontakta personen för att be den sluta eller så måste jag låta personen fortsätta trots att jag inte vill. Jag har fått brev jag kastat, har blockerat överallt, och varit supertydlig sist vi sågs (för flera år sen) att jag aldrig vill ha kontakt och att personen är död för mig. Så jag blir rädd och pressad av sådant här. Att personen hittar vägar att nå mig genom att nu skicka en hälsning genom välgörenhet.
Om man sagt att man inte vill ha kontakt och personen fortsätter ändå, det borde väl falla under ofredande? Eller stalkning.

Blev väckt i natt av en j...a snorunge som var ute och burna och sladda med sin högljudda bil:devil:. Den hördes genom hela "byn". Jag är redan helt knäckt av trötthet. Har varit i flera veckor. Inget hjälper och det blir fan inte bättre av att bli väckt mitt i natten.

Det är svinkallt hemma. Elementen är varma men det blir inte varmt ändå. Det är kyligt i luften. Det känns mycket kallare än vad det är.
Konstigt, så fort jag råkar nämna att jag har det varmt och skönt så börjar värmen krångla. Slår aldrig fel.

Folk som på riktigt tror att man ska ha pli på en 11veckors valp.

Att ägg är så svårskalade dagen efter de kokats. (Ja, jag sköljde ägget i kallvatten innan skalning, men hjälpte knappt ändå.)

Att jag köpte blandade nötter. Nu är valnötterna och hasselnötterna slut. I botten på skålen ligger nu de nötter som är hopplösa att få av skalet på. Den där mandelsorten och så paranötterna. Efter viss googling framkom att paranötter ska frysas och sedan upphettas igen snabbt, för att få av skalet lättare. Som om.
Nyårslöfte i förväg: Nästa år blir det enbart hassel- och valnötter.

När jag går in på Aftonbladet på nätet och möts av en artikel om att det minnsan är mer synd de som bor på östermalm i sthlm än "vanligt folk"...
*andas i fyrkant* stänger webbläsaren och kommer hit istället ;)

Nu blir jag nyfiken, hur menar de att det är mer synd om dem?:rofl:
(Även om jag ju nog förstår att det i grunden handlar om en clickbiteartikel förstås)

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 926
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008