Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min rygg och nacke som aldrig kan fungera som de ska. Enda svaret man får från vården är att man måste träna mer.
Man får ju inte ens tid på vc utan skickas bara direkt till fysioterapeut som egentligen inte gör någonting. Vi har löpband som jag försöker använda men det slutar alltid med att jag får avbryta pga ryggvärk from hell. Kör yoga och försöker dansa efter en app jag laddat ner, går dit jag ska så mycket det går osv. Försöker alla fall träna så mycket det går och finns tid till. Men nej, det är aldrig tillräckligt och samma problem återkommer om och om igen. Måste man köra ett 2 timmars gympass varenda dag eller vad?

Min rygg och nacke som aldrig kan fungera som de ska. Enda svaret man får från vården är att man måste träna mer.
Man får ju inte ens tid på vc utan skickas bara direkt till fysioterapeut som egentligen inte gör någonting. Vi har löpband som jag försöker använda men det slutar alltid med att jag får avbryta pga ryggvärk from hell. Kör yoga och försöker dansa efter en app jag laddat ner, går dit jag ska så mycket det går osv. Försöker alla fall träna så mycket det går och finns tid till. Men nej, det är aldrig tillräckligt och samma problem återkommer om och om igen. Måste man köra ett 2 timmars gympass varenda dag eller vad?
Byt fysio! Det finns privata som är kopplade till sjukvården så att man betalar lika mycket, dom är ofta mer mån om sina patienter.
"Min" privata fysio gör speciella träningsunderlag till mig beroende på vad problematiken är - inte ett generellt schema (som jag får om jag går till vc´s fysio).

Byt fysio! Det finns privata som är kopplade till sjukvården så att man betalar lika mycket, dom är ofta mer mån om sina patienter.
"Min" privata fysio gör speciella träningsunderlag till mig beroende på vad problematiken är - inte ett generellt schema (som jag får om jag går till vc´s fysio).
Då ska jag kolla det.
Den fysion jag skickades till gav dom sagt ett generellt schema som inte har hjälpt ett skit, svarade lite snäsigt att jag kunde ju jobba på dagar och kvällar och träna på nätterna om jag inte hann med. 🙄

Touchknappar, vem var idioten som tyckte att det var en bra idé att använda till allt?
Framförallt till spisen..
Att jag fick vitt vin i julklapp. Säkert gott men på vintern vill jag dricka rött vin! Så nu kan jag inte smaka på min julklapp förrän om flera månader :down: (ja, orimlig störning)
Flera månader, då är det ju gammalt.. :D

Jag förstår inte vad du menar. Det jag känner är ju en direkt följd av hur jag behandlats.
Alltså kan du inte skilja på dem?

Kan du inte bara prata om hur du kände? Att älta du sa det och jag sa det etc - det brukar sällan leda nån vart.

Men att prata om vad du kände kanske kan leda till förståelse - om det är ömsesidigt och man förmår lyssna på varann.

Touchknappar, vem var idioten som tyckte att det var en bra idé att använda till allt?
speciellt eftersom den piper så fort man kommer åt den elelr ställer en kastrull eller plåt för nära.

Den har också en tendens att ställa plattan på stormkokning om det kokar över... Vore mer logiskt om den stängde av så det inte fortsatte stormkoka när det väl råkat koka över.

Alltså kan du inte skilja på dem?

Kan du inte bara prata om hur du kände? Att älta du sa det och jag sa det etc - det brukar sällan leda nån vart.

Men att prata om vad du kände kanske kan leda till förståelse - om det är ömsesidigt och man förmår lyssna på varann.
Det är ingen idé.

Vadå? Det fungerar ju jättebra att försöka reglera effekten med blöta fingrar? (Varning, detta meddelande kan innehålla spår av sarkasm)

En del av borriggarna särbon jobbar på har touchskärm istället för manuella reglage. Den reagerar om den får vatten på sig. För att borra behövs det mycket vatten, som ofta stänker som vatten plägar att göra. Det är JÄTTEROLIGT när datorn plötsligt får för sig att vrida upp till fyra tons tryck när de smygkör för att det sjunker bara av vikten på borrsträngen. I de flesta fallen gör det att borrkronan brinner upp och de får dra upp hela strängen, helt i onödan :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 948
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008