Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att en av barnens äldre (nära) släktingar köpt kläder i julklapp i helt fel storlekar. Stl 1-2 mån till fyramånadersbebisen och stl 2-3 år till barnet som visserligen är tre nu men stor för sin ålder och fyller fyra om en månad. Det hade inte varit jättesvårt att i förbifarten (då hen ändå hör av sig ofta) fråga vilka storlekar som passar.

Nu blir besväret med att byta vårt istället. Om man ens kan det i en butik i en helt annan stad.

Och ja, jag stör mig också på att jag känner mig otacksam...

Har varit och gjort ett nytt covid test eftersom det förra blev något fel med. Det var -11 ute och min bil hann kylas av rejält när jag hämtade testet.
När jag sen kommer till proceduren spotta i kopp för att sen röra runt med testpinnen är det så kallt att slottet liksom hann bli segt och trådigt :eek::yuck::laugh:

Jag stör mig på att en av barnens äldre (nära) släktingar köpt kläder i julklapp i helt fel storlekar. Stl 1-2 mån till fyramånadersbebisen och stl 2-3 år till barnet som visserligen är tre nu men stor för sin ålder och fyller fyra om en månad. Det hade inte varit jättesvårt att i förbifarten (då hen ändå hör av sig ofta) fråga vilka storlekar som passar.

Nu blir besväret med att byta vårt istället. Om man ens kan det i en butik i en helt annan stad.

Och ja, jag stör mig också på att jag känner mig otacksam...
Jag förstår mycket bra att du stör dig. Jag har haft det problemet under hela barnens uppväxt. De har båda visserligen varit stora för sin ålder, men storlekarna de fått har ibland varit helt absurda.

Sonen på 160 cm fick en tröja i 136 för "den fanns inte i större" O_o Då han var 6 år fick han en mössa i storlek 6 mån. :meh: Barnen har båda upprepade gånger fått storlek 5-6 år någon månad innnan de fyllt 7. Och någon strykful (och alldeles för liten) tröja då "den butiken höll på sluta med barnkläder i sortimentet så det fanns inte så mycket kvar".

Det är farmor samt pappans syskon som stått för de här presenterna, och jag har ett antal gånger bett honom meddela dem före jul vilka storlekar barnen har, ifall någon vill ge kläder. Antar att han inte gjort det. En gång gav jag honom de för små presenterna och bad honom byta. Blev inte gjort.

Det värsta är ändå att vi bor i en småstad långt från allting, med mycket begränsat urval klädbutiker. Så oftast har jag inte haft möjlighet att åka någonstans där jag hade kunnat byta till lämpligare storlekar, i de fall jag ens lyckats lista ut var plaggen är köpta.

Nu verkar släktingarna dock ha slutat köpa kläder då barnen är tonåringar. :)

Har tydligen slut på timmar i min BookBeat app?! O_o Hallå? Jag vill ju fortsätta lyssna på Harry Potter! Och nu förstår jag inte riktigt vad som händer om jag uppgraderar, betalar jag 149kr för en vecka (som är kvar) eller bara 50 kr upp från 99:confused:

Edit: Jag betalar visst bara 13kr extra, kan nog vara värt det :laugh:

Åkte skridskor med barnen igår, eller försökte iaf för mina fötter gjorde så ont. Har aldrig haft problem med det innan vilket är riktigt störande för två av mina tre pojkar gillar att åka skridskor. Jag vill ju åka med dom :arghh:
Tricket är invärmda skridskor som sitter bra på foten och att vänja fötterna innan dvs sitta med dom på när man ser på tv och liknande. Det är kul att åka skridskor med barnen.

Jag förstår mycket bra att du stör dig. Jag har haft det problemet under hela barnens uppväxt. De har båda visserligen varit stora för sin ålder, men storlekarna de fått har ibland varit helt absurda.

Sonen på 160 cm fick en tröja i 136 för "den fanns inte i större" O_o Då han var 6 år fick han en mössa i storlek 6 mån. :meh: Barnen har båda upprepade gånger fått storlek 5-6 år någon månad innnan de fyllt 7. Och någon strykful (och alldeles för liten) tröja då "den butiken höll på sluta med barnkläder i sortimentet så det fanns inte så mycket kvar".

Det är farmor samt pappans syskon som stått för de här presenterna, och jag har ett antal gånger bett honom meddela dem före jul vilka storlekar barnen har, ifall någon vill ge kläder. Antar att han inte gjort det. En gång gav jag honom de för små presenterna och bad honom byta. Blev inte gjort.

Det värsta är ändå att vi bor i en småstad långt från allting, med mycket begränsat urval klädbutiker. Så oftast har jag inte haft möjlighet att åka någonstans där jag hade kunnat byta till lämpligare storlekar, i de fall jag ens lyckats lista ut var plaggen är köpta.

Nu verkar släktingarna dock ha slutat köpa kläder då barnen är tonåringar. :)
Det där påminner mig om julklapparna barnen fick från mina föräldrar när de var små. Böcker, alltid böcker som var köpta på bokrean så de inte gick att byta. Ofta samma bok flera gånger och absolut inga böcker som barnen faktiskt ville ha. Jag sa ifrån så många gånger men lyssna går såklart inte. Nu har de slutat med det. Nu pysslar de med att köra hem gammal skit som ingen vill ha till mig istället. Att jag säger nej tack spelar såklart ingen roll. Endel är bara så konstiga.

Att jag glömde påsen i bilen där jag hade kylvaror i. Trodde dem låg i påsen jag fick med in, men ikke.
Tänket dock inte gå ut igen utan det får klara sig över natten till imorgon. Är ost bara så bör vara lugnt. Tur det är minusgrader och inte sommarvärme. 😅

Vårdmottagningar där en måste hänga på telefonen 0800 för att kanske, möjligen få en plats i telefonkön.
Nu kanske det var en annan inrättning i ditt fall men ett hett tips för att få kontakt med sin hälsocentral är att gå in på 1177 och skicka ett meddelande där om att man vill bli kontaktad, då brukar de ringa nästa dag. Väldigt smidigt så man slipper försöka hinna i kön, alternativt inte kan göra sådant på jobbet :)

Vi hade tänkt fira ett lite lugnt nyår med några vänner på besök.
Nu har maken precis testat positivt för coronan så alla planer avbokade och nyåret blir verkligen superlugnt på tumanhand :arghh::arghh:

Han är bara lite snuvig och hängig, så jag hoppades in i det sista på en vanlig förkylning men NÄHÄPP.

Vi som varit så otroligt försiktiga hela pandemin.

Tricket är invärmda skridskor som sitter bra på foten och att vänja fötterna innan dvs sitta med dom på när man ser på tv och liknande. Det är kul att åka skridskor med barnen.

Du tänker typ så man gör med nya skor? Jag har haft dessa skridskor i flera år så tycker att de borde passa mina fötter vid det här laget dock :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
81 030
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008