Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en kommun stänger av enda stora vägen för tyngre trafik till vår andra gård. Det finns tre andra vägar, men de innebär mindre broar som varken har bredd eller klarar för tung trafik. Känns inte helt genomtänkt att stänga av vägen från mitten av januari till mitten av maj. De ska bygga nytt bostadsområde i samhället ett par kilometer bort...

Att jag alltid tar på mig någon typ av projektledarroll vid sociala sammanhang. Den här gången har jag avsagt mig allt ansvar eftersom alla mina förslag sågades utan motförslag.. kan lova att jag förväntas rädda hela nyåret på fredag med noll planering och dåliga förutsättningar.. jag pallar verkligen inte att behöva stressa ihjäl mig för att fixa sånt som kunde varit kul att göra om jag fick göra det i tid. Vill helst ställa in hela alltet nu.

Har frågat flera gånger om det är någon minusmänniska anmäld till minnesstunden och fått till svar att nej, det är det inte, så det är faktiskt skitstörigt att ikväll -när allt ätbart är gjort och klart för begravningen imorgon- få reda på att det kommer 1 -gluten och 2 lakto-ovo vegetarianer..

Innebär att jag måste handla imorgon, sno ihop något lämpligt och dessutom frakta dessa kreationer hemifrån ner till jobbköket, där de ska hämtas upp.

Att jag alltid tar på mig någon typ av projektledarroll vid sociala sammanhang. Den här gången har jag avsagt mig allt ansvar eftersom alla mina förslag sågades utan motförslag.. kan lova att jag förväntas rädda hela nyåret på fredag med noll planering och dåliga förutsättningar.. jag pallar verkligen inte att behöva stressa ihjäl mig för att fixa sånt som kunde varit kul att göra om jag fick göra det i tid. Vill helst ställa in hela alltet nu.
Då hade jag sagt nej och stannat hemma hela helgen

Har frågat flera gånger om det är någon minusmänniska anmäld till minnesstunden och fått till svar att nej, det är det inte, så det är faktiskt skitstörigt att ikväll -när allt ätbart är gjort och klart för begravningen imorgon- få reda på att det kommer 1 -gluten och 2 lakto-ovo vegetarianer..

Innebär att jag måste handla imorgon, sno ihop något lämpligt och dessutom frakta dessa kreationer hemifrån ner till jobbköket, där de ska hämtas upp.
Fy så oförskämt!

Nej självklart inte! Men de få jag sett göra det har varit gamla Volvos. Finns säkert fler som gör det men inte på väg till mitt jobb 😂
Bara jag som töntar loss lite med min sorento när det kommer snö, försöker utmana alla funktioner med antislir, antihalk, autobroms osv osv🙈 Men jag gör det bara när ingen ser:angel: såå... Vi kan säga att det är Volvoförarna som är skyldiga:mad:

Bara jag som töntar loss lite med min sorento när det kommer snö, försöker utmana alla funktioner med antislir, antihalk, autobroms osv osv🙈 Men jag gör det bara när ingen ser:angel: såå... Vi kan säga att det är Volvoförarna som är skyldiga:mad:
Meh :mad: Bara för att man "råkar" ha en Volvo och inte kan förlika sig med en traktor, så att man gör allt för att få den att bete sig som en gokart... *det SKA gå* - *jaaaa, det går ju* :angel:
Mvh/50+ gråhårig "dam" :o

(med vissa rallygener :D)

Tänkte beställa hem lite grejer från IKEA, hemleverans till dörren för endast 200:- så jag jublade... tills sidan varnade för att den möbel jag anser viktigast inte kan levereras på det sättet :meh: finns i lager både online och i närmaste butik så gissningsvis är den för stor fast den är i förpackning. Kan förstå det men så störigt ändå :mad:

Kom hit istället, projektet består av att jag tänker köpa en färdig efterrätt. Skita i varmrätten för jag orkar inte å leva på hemmagjort toast Skagen under kvällen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
81 024
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008