Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
En del av borriggarna särbon jobbar på har touchskärm istället för manuella reglage. Den reagerar om den får vatten på sig. För att borra behövs det mycket vatten, som ofta stänker som vatten plägar att göra. Det är JÄTTEROLIGT när datorn plötsligt får för sig att vrida upp till fyra tons tryck när de smygkör för att det sjunker bara av vikten på borrsträngen. I de flesta fallen gör det att borrkronan brinner upp och de får dra upp hela strängen, helt i onödan :meh:
Det är sååå skoj med saker designade av någon utan praktisk erfarenhet av användningsområdet.

Vadå? Det fungerar ju jättebra att försöka reglera effekten med blöta fingrar? (Varning, detta meddelande kan innehålla spår av sarkasm)
Alltså antalet gånger lite, lite vatten skvätt ut när det kokar och landat EXAKT så det stänger av hela spisen?? There is no god.

Jag har för övrigt också bäddat rent idag för första gången på alldeles för länge, heja oss! :heart

Sparkade sönder ena baljan i hagen ikväll när jag skulle sparka sönder isen innan jag fyllde på vatten till hästarna, slog sönder isen på den andra baljan och rev upp handleden när jag skulle bryta loss isen trots handskar. :banghead:
Ska köpa nya baljor i morgon och leta reda på handyxan så jag kan fortsätta donera blod istället för att söla ner hästarnas vatten. :cautious:

Sparkade sönder ena baljan i hagen ikväll när jag skulle sparka sönder isen innan jag fyllde på vatten till hästarna, slog sönder isen på den andra baljan och rev upp handleden när jag skulle bryta loss isen trots handskar. :banghead:
Ska köpa nya baljor i morgon och leta reda på handyxan så jag kan fortsätta donera blod istället för att söla ner hästarnas vatten. :cautious:
Skaffa en thermobar, det är Guds gåva till hästarna vintertid.

Tyvärr är de ju rätt dyra så nu stör jag mig på det..

Finns ju billigare varianter dock. Har haft Börjes värmebalja i några år nu, och är jättenöjd med den :) !
Upplevde min thermobar på 40 liter som lite för liten för tre ponnyer så köpte en Willab 60 liter men den är ett riktigt nerköp. Tunn och skranglig, knappt så man törs vippa den med lite vatten i. Nu står thermobaren i hagen igen och jag tar omaket att fylla på extra vatten en gång per dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
80 960
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008