Svärmor...
Jag har inte träffat henne sen julen 2019 men efter fem minuter i går så fick jag nog.
Välkommen i klubben. Svärmor är det mest störande jag har…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svärmor...
Jag har inte träffat henne sen julen 2019 men efter fem minuter i går så fick jag nog.
Och jag har varit ensam precis hela julen. Saknar min familj så mycket. Det är 5 år sedan vi sågs.Skriver under på den..
Under jul nu när man är omgiven av familj och känner att man ändå har en samhörighet. Tills man inser att alla andra ju är där med sin partner och själv är man ja, ensam..
Fast då kan man ju inte vara med i utlandet ju! Wham är i alla fall internationellt.Ok! Just ”tänd ett ljus” tycker jag spelas mer frekvent. Även i skolor mm. Den är ju extremt uttjatad
Jag är bra på att ignorera och har undvikit min svärmor så mycket det bara går under dessa femtio (!) år av påtvingad relation.Välkommen i klubben. Svärmor är det mest störande jag har…
Av annan anledning kollade jag upp vilka som är de mest spelade jullåtarna. STIM har en lista.Ok! Just ”tänd ett ljus” tycker jag spelas mer frekvent. Även i skolor mm. Den är ju extremt uttjatad
Svälj stoltheten? Berätta det för dem?Och jag har varit ensam precis hela julen. Saknar min familj så mycket. Det är 5 år sedan vi sågs.
Reklamera?Stör mig på min nya diskmaskin.
I min värld är diskmaskiner okomplicerade saker som man stoppar disk i och det kommer ut rent.
Men icke. Den här (billiga...) diskmaskinen kräver att man ställer saker glest och exakt. Annars blir det bara att diska om.
Jag hade ingen aning om att det kunde vara sån skillnad på maskiner.
Påminn mig om att aldrig mer köpa billigt.
Och jag har också en billig diskmaskin, i 3tkr klassen och den diskar alltid rent!Stör mig på min nya diskmaskin.
I min värld är diskmaskiner okomplicerade saker som man stoppar disk i och det kommer ut rent.
Men icke. Den här (billiga...) diskmaskinen kräver att man ställer saker glest och exakt. Annars blir det bara att diska om.
Jag hade ingen aning om att det kunde vara sån skillnad på maskiner.
Påminn mig om att aldrig mer köpa billigt.
Samma här. Den ungefär billigaste bänkdiskmaskinen, av ett udda-märke, och den har faktiskt varit riktigt bra !Och jag har också en billig diskmaskin, i 3tkr klassen och den diskar alltid rent!
Vilken stolthet? Du menar att jag ska låtsas att jag inte har något trauma? Att jag ska utsätta mig för risken att bli skadad igen?Svälj stoltheten? Berätta det för dem?
Ja? Berätta att de sårade dig. Att du skulle vilja träffas utan drama och sårade känslor.Vilken stolthet? Du menar att jag ska låtsas att jag inte har något trauma? Att jag ska utsätta mig för risken att bli skadad igen?
Du är inte ensam.Stör mig på att när jag skriver från mobilen smyger det sig in småfel i texten, t ex. skulle skriva hamnar och det istället blev hamnat då r och t är nära varandra och jag inte märkte det förrän det var försent för att ändra.
Jag och mina tjocka fingrar.
Jag har försökt men skuldbeläggs bara. Jag har förstått att allting var mitt fel. Och jag kan inte utsätta mig för risken att skuldbeläggas igen och straffas igen med social uteslutning om jag gör något fel jag inte rår för.Ja? Berätta att de sårade dig. Att du skulle vilja träffas utan drama och sårade känslor.
Jag misstänker att de har en helt annan version av händelsen. De kanske behöver få insikt i din?
Dessutom, om det gått fem år - kan det inte vara dags att ta tag i det?
Kan du skilja det som hände från vad du kände?Jag har försökt men skuldbeläggs bara. Jag har förstått att allting var mitt fel. Och jag kan inte utsätta mig för risken att skuldbeläggas igen och straffas igen med social uteslutning om jag gör något fel jag inte rår för.
Jag förstår inte vad du menar. Det jag känner är ju en direkt följd av hur jag behandlats.Kan du skilja det som hände från vad du kände?
Och lämna det första och försöka närma dig via det andra?
Det du känner är en följd av hur du upplevde att du behandlades.Jag förstår inte vad du menar. Det jag känner är ju en direkt följd av hur jag behandlats.