Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här vintern.

Och på att jag har ett arbete som ska lämnas in senast 2/1.. Det är det sista på kursen och misslyckas jag med att skicka in så är ju allt tidigare arbete förgäves.. Jag har inte haft tid och jag har egentligen varken tid eller ork nu heller, bortsett från typ timmarna från 22 och framåt 🥴

Stör mig på att värmeregleringen i mitt boende verkar dra ut på tiden. De tog bort reglagen för över en vecka sedan (som ska till tillbaks när de är färdiga, tills dess ska ingen röra elementen). Just nu har jag 25.5 grader i vardagsrummet och 26 i sovrummet. Både jag och hundarna svettas!

Jag stör mig på att jag inte kommer på vilken kvinnlig alpinåkare som åkte med olika saker på hjälmen. Ngn som vet?

Suck, skulle lägga mig i sängen å kolla på tv medan killen tränar.
Redan när jag sätter mig på sängkanten märker jag att något är konstigt, sängen känns låg. Ska lägga ihop mina kuddar, känner då att den ena kudden inte ens är min ”hårda” tempur utan en av killens mjuka kuddar. Konstigt, så var det inte när jag bäddade.
Lyfter på täckena å hittar min kudde på hans sida, lägger märke till att man ser madrasserna. Det brukar man inte göra.
Den stora bäddmadrassen som brukar ligga i sängen är borta.
Går å säger till killen, då visar det sig att den hamnat på tonåringens rum (det är eg deras mammas vecka men tonåringen ville va här pga sin nya dator han fick i julklapp), killen å jag har inte vart hemma under dagen, tonåringen skulle först enbart stanna över dagen, men ringde å frågade om det gick bra att sova över. När vi kommer hem är han inte ensam, inte sagt till om några gäster (förvisso tjej så lugnt men ändå) å så nu detta med bäddmadrassen å så stod fönstret på hans rum på vid gavel mitt i vintern å huset värms upp me el… killen skulle ha ett snack me honom sen, vill nog inte byta skor med tonåringen.
Lite störigt är det ändå, speciellt med bäddmadrassen, jag får ont i ryggen av sängen som det är, lär få mer ont utan bäddmadrass. Så bra vi hittade den.

Nu stör jag mig på att jag inte kan sova. Mår fortfarande illa, men lite bättre.
Vi gick å la oss halv 10 å titta på lite tv. Halv elva va ja på toa. Tonåringen å tjejen va inte hemma, de hade stuckit ut å dörr va upplåst. Jag låste då det inte ska stå upplåst när vi sover.
Försöker komma till ro, lyckas nästan då ringer killens mobil tjugo i tolv å jag hoppar nästan upp i taket. Tonåringen kommer inte in, nyckeln som ska finnas ute i sitt låsfack har han tagit ur å ligger inne i hallen, den ska alltid finnas i det låsfacket ute. :banghead:

Så den här sömnen lär inte bli nån höjdare, redan passerat midnatt nu å ja känner mig inte ens trött längre trots att jag vet att jag skulle behöva sova.
Rejält varmt under täcket med. Vill sova. 😩

Har frågat flera gånger om det är någon minusmänniska anmäld till minnesstunden och fått till svar att nej, det är det inte, så det är faktiskt skitstörigt att ikväll -när allt ätbart är gjort och klart för begravningen imorgon- få reda på att det kommer 1 -gluten och 2 lakto-ovo vegetarianer..

Innebär att jag måste handla imorgon, sno ihop något lämpligt och dessutom frakta dessa kreationer hemifrån ner till jobbköket, där de ska hämtas upp.
Jag ber om ursäkt om jag är okänslig, jag menar verkligen inte att peta i någonting så känsligt som sorg och planering för minnesstund så du behöver inte svara om du inte vill. I så fall kanske någon annan kan göra det?

Minusmänniska? Jag har aldrig hört det förut, använder man det generellt om det krävs en särskilt meny, om någonting måste exkluderas?

Jag ber om ursäkt om jag är okänslig, jag menar verkligen inte att peta i någonting så känsligt som sorg och planering för minnesstund så du behöver inte svara om du inte vill. I så fall kanske någon annan kan göra det?

Minusmänniska? Jag har aldrig hört det förut, använder man det generellt om det krävs en särskilt meny, om någonting måste exkluderas?
-laktos, -gluten, -mjölk, -ägg osv och det är enklare i vissa sammanhang -som ex vis på forum- att säga minusmänniska än att rabbla upp alla överkänsligheter och personliga preferenser.

-laktos, -gluten, -mjölk, -ägg osv och det är enklare i vissa sammanhang -som ex vis på forum- att säga minusmänniska än att rabbla upp alla överkänsligheter och personliga preferenser.
Jag förstod ju i och med sammanhanget vad det var, jag funderade mest på om det var någonting man frågade om i öppna rummet så att säga, för i så fall skulle jag definitivt kunna missa att specificera.

Jag förstod ju i och med sammanhanget vad det var, jag funderade mest på om det var någonting man frågade om i öppna rummet så att säga, för i så fall skulle jag definitivt kunna missa att specificera.
Nej, officiellt i yrket om man söker den infon så frågar man såklart om det finns några allergier, om någon är minus gluten, laktos, mjölk osv. Något annat är otänkbart.

Har frågat flera gånger om det är någon minusmänniska anmäld till minnesstunden och fått till svar att nej, det är det inte, så det är faktiskt skitstörigt att ikväll -när allt ätbart är gjort och klart för begravningen imorgon- få reda på att det kommer 1 -gluten och 2 lakto-ovo vegetarianer..

Innebär att jag måste handla imorgon, sno ihop något lämpligt och dessutom frakta dessa kreationer hemifrån ner till jobbköket, där de ska hämtas upp.

Men alltså fy vad oförskämt! Har en några dietvarianter som gör att en inte kan ta av vad som helst är det ju verkligen inget konstigt att höra av sig ordentligt i förväg. Och till en begravning dessutom...

Bara jag som töntar loss lite med min sorento när det kommer snö, försöker utmana alla funktioner med antislir, antihalk, autobroms osv osv🙈 Men jag gör det bara när ingen ser:angel: såå... Vi kan säga att det är Volvoförarna som är skyldiga:mad:
Meh :mad: Bara för att man "råkar" ha en Volvo och inte kan förlika sig med en traktor, så att man gör allt för att få den att bete sig som en gokart... *det SKA gå* - *jaaaa, det går ju* :angel:
Mvh/50+ gråhårig "dam" :o

(med vissa rallygener :D)

Eh... jag har Volvo :angel:

Fast inte bakhjulsdriven :( :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 752
· Visningar
81 105
Senast: tictacs
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 653
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008