Ja det är hemskt känns nästan som om hela livet raserasKänner igen det där. Blir likadant efter en riktigt bra bok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är hemskt känns nästan som om hela livet raserasKänner igen det där. Blir likadant efter en riktigt bra bok.
Nu åker jag extremt sällan kommunalt på något vis men jag ger mig inte ut utan hörlurar. Att barnskrik ska trigga moderskänslor har helt gått mig förbi, det finns inget värre ljud.Skrikande barn på tåg.
En person har tom flyttat sig och sin bebis till sätet på andra sidan gången från mig, de sitter inte ens i denna del av vagnen egentligen
Stör mig också på mitt känsloliv, as per. Chilla lite fan
Jag har aldrig hört att det skulle trigga något annat än fly hals över huvud så långt bort som möjligt!Nu åker jag extremt sällan kommunalt på något vis men jag ger mig inte ut utan hörlurar. Att barnskrik ska trigga moderskänslor har helt gått mig förbi, det finns inget värre ljud.
Jag har aldrig hört att det skulle trigga något annat än fly hals över huvud så långt bort som möjligt!
Eh... jag har Volvo
Fast inte bakhjulsdriven
Jag har en bakhjulsdriven Volvo.
Men eftersom jag inte ohämmat sladdar runt med den så är den tydligen inte gammal. (-93)
Helt OT och jag ska sluta, men...Sambon kör bakhjulsdriven Mercedes, men den är så ny att något måste kopplas ur för att kunna sladda
På lite dåligt humör över nyårsfixandet som hamnade på mig och sambon. Efter många om och men fick vi svar från gästerna vad de ville ha till mat så nu är det bestämt och beställt. Tog en enväldigt beslut kring förrätt för det fick vi aldrig något svar på och har inte fått någon typ av bekräftelse kring det, eller ens ett tack på att vi beställt maten. Tror radiotystnaden beror på att de egentligen vill att vi ska laga maten själva medans jag och sambon ville ha take away. Men dom kunde aldrig komma med några förslag på mat och dissade förslagen som vi kom med (lyxtacos eller fondue) så då blev det ju såhär. Funderar på att fråga rakt ut om dom vill ses överhuvudtaget eller om det bara anses grälsjukt hos människor som är konflikträdda.
Ring runt på nyårsafton och beklaga men ni har fått magsjukaPå lite dåligt humör över nyårsfixandet som hamnade på mig och sambon. Efter många om och men fick vi svar från gästerna vad de ville ha till mat så nu är det bestämt och beställt. Tog en enväldigt beslut kring förrätt för det fick vi aldrig något svar på och har inte fått någon typ av bekräftelse kring det, eller ens ett tack på att vi beställt maten. Tror radiotystnaden beror på att de egentligen vill att vi ska laga maten själva medans jag och sambon ville ha take away. Men dom kunde aldrig komma med några förslag på mat och dissade förslagen som vi kom med (lyxtacos eller fondue) så då blev det ju såhär. Funderar på att fråga rakt ut om dom vill ses överhuvudtaget eller om det bara anses grälsjukt hos människor som är konflikträdda.
Ja jag känner lite samma sak. De var dessutom dom som drog igång allt. Eller dom frågade om vi skulle ses på nyår och vi vill fira hos oss pga hund men att de var okej att dom kom hit. Nu undrar jag mest om dom ens vill ses överhuvudtaget.Fy vad otacksamt och oartigt. Jag hade inte kommenterat det men helt klart omvärderat bekantskapen (dvs inte bjuda in dem till nyår igen...).
När jag får den typen av stress brukar jag bestämma mig för ett lite mindre projekt, typ jag ska köra en tvättmaskin och hänga den, sen gör jag det. Det kan ibland få det att släppa för då känner jag att jag liksom ändå varit produktiv och åstadkommit något, inte bara "latat mig" även om det var exakt att lata mig som var poängen. Överlag tycker jag att det ofta kan mildra stress och ångest att "få något gjort", något som är litet och lätt, men ändå måste göras.Att jag inte bara kan stänga av. Bestämt att jag är ledig jul till nyår, men så har jag en dålig dag och orkar inte så mycket, och då är jag stressad och sur för att jag inte hinner/orkar... ja, vad? Jag är ju ledig? Men tydligen kan jag aldrig vara ledig på riktigt, för jag har ju ändå femhundra saker att göra och varje stund jag inte är produktiv blir bara stress
Ja det är ju nästan så man hoppas på att barnet vaknar upp med snorig näsa på nyår.Ring runt på nyårsafton och beklaga men ni har fått magsjuka
Ät sen upp all god mat själva
Haha så sant så sant!Nu åker jag extremt sällan kommunalt på något vis men jag ger mig inte ut utan hörlurar. Att barnskrik ska trigga moderskänslor har helt gått mig förbi, det finns inget värre ljud.
Det heter ju faktiskt munskydd! Klart man inte ska ha det på näsanFolk som tycks tro att de enbart andas genom munnen och därför har munskyddet nedanför näsan. Undrar vad de tror att näsan är till för? Dekoration?
Fast där @Mineur bor heter det väl "face mask"...... ?Det heter ju faktiskt munskydd! Klart man inte ska ha det på näsan
Jo tack, det verkar vara lite för många som tar det bokstavligt...Det heter ju faktiskt munskydd! Klart man inte ska ha det på näsan
Japp, så här gäller det att man täcker hela vägen upp till hårfästet! Blir lite besvärligt att se naturligtvis, men vad gör man inte för att skydda samhällets svaga...Fast där @Mineur bor heter det väl "face mask"...... ?
Tyvärr är jag så effektiv normalt sett att jag inte har något småprojekt att ta itu med. Allt hålls efter även på dåliga dagar, men det hjälper inte. Jag "borde" ju städa vedskjulet och bygga mulmholkar och flytta komposten och allt det där, för jag börjar snart på nytt jobb och kommer inte ha tid på minst tre år sen. Jag vet att jag är på bristningsgränsen och borde egentligen vara ledig några månader (eller helst ett år) men det går inte. Kanske om tre år. Kanske aldrig. Livet går inte ihop för mig och jag vill egentligen bara lägga av.När jag får den typen av stress brukar jag bestämma mig för ett lite mindre projekt, typ jag ska köra en tvättmaskin och hänga den, sen gör jag det. Det kan ibland få det att släppa för då känner jag att jag liksom ändå varit produktiv och åstadkommit något, inte bara "latat mig" även om det var exakt att lata mig som var poängen. Överlag tycker jag att det ofta kan mildra stress och ångest att "få något gjort", något som är litet och lätt, men ändå måste göras.
Tänk också på att det är typiskt den överarbetade hjärnan att tänka så som din gör nu, den behöver vila, så även om det skaver och du känner dig lat så är det helt rätt beslut för din hälsa