Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, så här gäller det att man täcker hela vägen upp till hårfästet! :D Blir lite besvärligt att se naturligtvis, men vad gör man inte för att skydda samhällets svaga...

latex-deluxe-medical-face-mask-63677-p.jpg

:angel:

Tyvärr är jag så effektiv normalt sett att jag inte har något småprojekt att ta itu med. Allt hålls efter även på dåliga dagar, men det hjälper inte. Jag "borde" ju städa vedskjulet och bygga mulmholkar och flytta komposten och allt det där, för jag börjar snart på nytt jobb och kommer inte ha tid på minst tre år sen. Jag vet att jag är på bristningsgränsen och borde egentligen vara ledig några månader (eller helst ett år) men det går inte. Kanske om tre år. Kanske aldrig. Livet går inte ihop för mig och jag vill egentligen bara lägga av.

Wow... Dålig dag idag som jag sa:banghead:
Du får härda ut idag bara så kanske det känns lite rimligare imorgon? Släpper inte stressen över en längre tid kanske det hjälper att försöka göra någon sorts plan? Fundera på vad du vill ha ut av ditt jobb, ditt boende osv för att se om du kanske kan göra någon större förändring som vore bra för ditt välmående?

Men ja när allt bara är skit så får man vänta, och finna lite tröst i att det som oftast känns lite lättare om man får sova på det :heart

Helt OT och jag ska sluta, men...
Jag har en Volvo XC70 av -16 års modell - skulle det vara ett hinder menar ni med 4-hjulsdrift och/eller nyare Volvo :confused:
Just sayin' :angel:
Jag har en V70 awd -16, går å sladda fin fint med den när man kopplar ur antisladd å antispinn (går å sladda me dom påkopplade men då kan de ta slut lite snabbare). Kan dela med mig av en film från när jag sladdar med den förra vintern.
Det störiga är dock att inne i bilen kändes sladden jättehäftig men i videon är den så fjösig. 😅🙈😂

https://www.instagram.com/p/CKrvYFiJ8Fr/?utm_medium=copy_link

Varför är det så att när man (jag) har ont i halsen så blir det som Niagarafallen av saliv i munnen?! :cautious: Dessutom så har jag fått en litenliten blåsa på tungspetsen så det gör ont att spotta också. :arghh:
Därför att det gör ont att svälja kanske :confused:
Hoppas det går över snart

Tyvärr är jag så effektiv normalt sett att jag inte har något småprojekt att ta itu med. Allt hålls efter även på dåliga dagar, men det hjälper inte. Jag "borde" ju städa vedskjulet och bygga mulmholkar och flytta komposten och allt det där, för jag börjar snart på nytt jobb och kommer inte ha tid på minst tre år sen. Jag vet att jag är på bristningsgränsen och borde egentligen vara ledig några månader (eller helst ett år) men det går inte. Kanske om tre år. Kanske aldrig. Livet går inte ihop för mig och jag vill egentligen bara lägga av.

Wow... Dålig dag idag som jag sa:banghead:
Mulmholkar? :confused:

Vad spännande! Jag vill också göra sådana. Har du gjort sådana förut? Bild?
Kul! Nej, jag har inte gjort någon innan, dessa tillsammans med ett par torn för fladdermöss är nästa steg i att skapa mer mångfald i min skog i väntan på att träden ska bli riktigt gamla (de äldsta är tyvärr bara 250 år, så fortfarande friska och starka, utan hål:sorry:). Naturhistoriska riksmuseet har bra info och längst ner på sidan finns en länk till bygginstruktioner. Jag ska dock göra mina genom att holka ur stora stammar av en trädkrona som föll här för några dagar sedan, och fylla med material! Lite mer jobb men kommer smälta in snyggare i vildmarken sen:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
81 345
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 655
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008