Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir tokig på folk som envisas med att prata i veckodagar den här tiden om året. Det är ungefär lika förvirrande som folk som pratar i veckonummer om sommaren. "Det fixar vi på fredag" sa sambon. Vaddå FREDAG?! När är det fredag? Imorgon? I övermorgon? Om fem dagar? Vilken dag är det idag? Vilken dag var det igår? Vem är jag? Vem är du? Säg nyårsafton för bövelen, eller ännu hellre den 31:a! Då har undertecknads semesterlediga hjärna åtminstone en liten chans att hänga med.

Mamma var likadan under juldagarna och vi kunde knappt ens prata om några planer för att den ena blev så frustrerad över att den andra kallade dagarna för FEL SAK (hon veckodagar, jag datum). :laugh:

Förstår känslan, men kan även tycka att det är något befriande över att inte behöva ha koll på dagarna, så att det har en chans att bli sådär förvirrande :D

Förstår känslan, men kan även tycka att det är något befriande över att inte behöva ha koll på dagarna, så att det har en chans att bli sådär förvirrande :D
Ja precis! Och det är för att jag så gärna vill vara kvar i den härliga känslan som jag blir så irriterad när folk tvingar mig att definiera dagarna efter deras "namn"! Det känns så mycket härligare och mer abstrakt att säga "jag börjar jobba den 5:e" än att säga "jag börjar jobba på onsdag". Jag behöver liksom inte relatera till det på samma sätt.

Jag köpte torrjäst idag för jag tänkte göra blinier i morgon. Nu har jag ingen aning om vart jag gjort av jästen.

Luddgrimmor! :arghh:
Jobbar lite extra under julen i stall och har utvecklat ett ganska omfattande hat mot dessa otympliga grimmor täckta i tjockt ostyrigt ludd. Värdelöst att få på och av grimmor smidigt.
Detta plus alla tjocka klädlager gör att jag starkt funderat på att leda ut hästen i bara grimskaft.

Det är så varmt och fuktigt inne!! Hade lyckats ställa in något jäkla eko-program på tumlaren nere i tvättstugan så allt var bara vamt och fuktigt så fick hänga upp tvätten i lägenheten.. Dessutom behöver jag koka potatis till i morgon, vilket inte hjälper fuktigheten...

Jobbar lite extra under julen i stall och har utvecklat ett ganska omfattande hat mot dessa otympliga grimmor täckta i tjockt ostyrigt ludd. Värdelöst att få på och av grimmor smidigt.
Detta plus alla tjocka klädlager gör att jag starkt funderat på att leda ut hästen i bara grimskaft.
Repgrimma om dom inte har grimmor i hagen. Så är ju det smidigast men förstår dig♥️

Ja precis! Och det är för att jag så gärna vill vara kvar i den härliga känslan som jag blir så irriterad när folk tvingar mig att definiera dagarna efter deras "namn"! Det känns så mycket härligare och mer abstrakt att säga "jag börjar jobba den 5:e" än att säga "jag börjar jobba på onsdag". Jag behöver liksom inte relatera till det på samma sätt.
Jamen precis, som när folk envisas med att fråga av när man börjar jobba igen när man har semester, jag vill som inte alls vara tvungen att landa i kalendern före jag är tvungen.

Ja varför finns de ens? Tacka vet jag rejäla lädergrimmor! Lätta att ta av och på och inget krångel.

Stör mig på vädret och min skröpelkropp i kombo.

Det ska regna och frysa på omväxlande. Misstänker starkt att min gårdsplan kommer att förvandlas till isbana, alternativt att det kommer att plogas upp en vall av blötsnö vi infarten - som sen fryser till is. Eller båda.

Var och slängde en soppåse. Någon hade lämnat en påse framför nedkastet, hur svårt kan det vara att öppna luckan och faktiskt slänga påsen? Dessutom är det någon som grisar med kaffepulver eller nåt där på golvet. Släng i påse för f*n!

Störning två: nån hade lämnat en elsparkcykel på gatan. :rage:

Störning tre: fastighetsskötaren har inte åtgärdat gnisslande, smällande dörr(ar) i allmänna utrymmen under min lägenhet trots flera felanmälningar. Gissa hur enerverande det är med ”gnissel…smäll” - ibland 5-7 ggr på raken. :rage:

Lax. Varenda gång man säger att man inte äter lax så ska det alltid tjatas om att ja men den här laxen måste du prova tillochmed jag äter den här laxen etc. Detta existerar inte med något annat, säger att jag inte äter broccoli är det ingen som tjatar om att jag måste testa deras broccoli.

Lax. Varenda gång man säger att man inte äter lax så ska det alltid tjatas om att ja men den här laxen måste du prova tillochmed jag äter den här laxen etc. Detta existerar inte med något annat, säger att jag inte äter broccoli är det ingen som tjatar om att jag måste testa deras broccoli.
Eller fisk överhuvudtaget :yuck: // Hälsningar en som inte äter fisk alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
87 88 89
Svar
1 767
· Visningar
81 634
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 665
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008