Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul! Nej, jag har inte gjort någon innan, dessa tillsammans med ett par torn för fladdermöss är nästa steg i att skapa mer mångfald i min skog i väntan på att träden ska bli riktigt gamla (de äldsta är tyvärr bara 250 år, så fortfarande friska och starka, utan hål:sorry:). Naturhistoriska riksmuseet har bra info och längst ner på sidan finns en länk till bygginstruktioner. Jag ska dock göra mina genom att holka ur stora stammar av en trädkrona som föll här för några dagar sedan, och fylla med material! Lite mer jobb men kommer smälta in snyggare i vildmarken sen:D
Åh, sånt måste jag bygga till min trädgård. :)

På grannen som tycker att det är ok att ploga sin väg fram till den gemensamma och sluta där.. De kör mins lika mycket på den gemensamma.. Eller alltså, den gemensamma biten måste de köra på för att ta sig till och från sitt hus..
Och de vill inte heller vara med och dela på plogning vi övriga (två) hushåll får beställa för att få vår del inkl den gemensamma biten körd 😠

På att min brf bestämt att vi inte ska ha snöröjning i år. Vi sparar så mycket pengar då. Störs man av snö och is får man skotta själv. Visst - vi ställer ut lite spadar till hemtjänst, posten, andra bud och sopgubbarna så fixar de såklart glatt en säker gångbana...

På att min brf bestämt att vi inte ska ha snöröjning i år. Vi sparar så mycket pengar då. Störs man av snö och is får man skotta själv. Visst - vi ställer ut lite spadar till hemtjänst, posten, andra bud och sopgubbarna så fixar de såklart glatt en säker gångbana...
Fastighetsägaransvar någon? Ett sådant beslut kan kanske bli dyrt för styrelsens ledamöter om någon väl försäkrad/juridikkunnig halkar och skadar sig

Vet inte om detta ska hit eller till tråden om nyårsmat. Blev plötsligt stört sugen på att ha tiramisu till nyår men går hjärnsläpp och minns inte vad som ska vara i - och på Systembolaget föreslår de att göra den på limocello :nailbiting:O_o kaffe och citrus låter inte gott alls

(å andra sidan är marsala öht inte gott. Och kaffe och choklad är smakkompisar, vilket även chocklad och basilika är, men kaffe och basilika tillsammans är inte gott... så nu stör jag mig både på rådet och på att jag kanske missar en kanonkombo)

Snöröjningen överlag i den här kommunen :down: senast igår var det nån nyinflyttad som undrade om det alltid är lika dåligt. En berättade att hon hade ringt kommunen och undrat varför det var så dåligt plogat. Fick till svar att hon skulle lära sig att köra bättre :eek: lite lustigt eftersom personen i fråga har kört långtradare i Norge i många år och kört i norskt vinterväglag.

Sen stör jag mej på att det är mildväder och regn

En till som stör sig på snöröjning och sandning här! I området är det kanske 50/50 asfalt och grusväg där grusvägarna är de som binder samman gårdar och asfalt är bilvägar. Gissa vilka vägar som inte plogas eller nu grusas, jo gångvägarna. Borde ha tagit skridskorna till Hemköp istället...

Stör mig på att jag pga sjuk inte har riktigt koll på dagarna och dessutom missade att jag blivit uppflyttad till ordinarie plats på spinning ikväll. Självklart efter att fönstret för avbokning var över. :cautious:

En till som stör sig på snöröjning och sandning här! I området är det kanske 50/50 asfalt och grusväg där grusvägarna är de som binder samman gårdar och asfalt är bilvägar. Gissa vilka vägar som inte plogas eller nu grusas, jo gångvägarna. Borde ha tagit skridskorna till Hemköp istället...
Häromdagen när det kom mycket snö så var gångvägen det enda som plogades O_o bilarna kröp fram. Och vägen plogades inte förrän sent dagen efter

Det är trådarna, antagligen kortades de ner för mycket vid insättningen, ex brukade klaga på att han blev stucken ibland. :D

Jag har haft den ett år snart, aldrig känt av den innan. Den sticker mig, inte honom. Det gör inte ont men är sjukt obehagligt!

Hade kopparspiral i tio år innan jag satte in hormon istället. Aldrig varit med om det här innan.

Stör mig på min stora häst!

Skulle rida och när jag kratsar hovarna så har han roterat en baksko typ 3 mm. Förstår inte hur han lyckas, han har sidokappor och alla åtta söm satt som berget. :banghead:

Nu kommer hoven trasas sönder och han får återigen vila. Jaja, hann ju rida två gånger iaf. :up:

Stör mig på släktingar som vill träffas och blir sura när vi säger ifrån pga ökande covid, vi umgås inte till vardags (eftersom vi bor 30 mil ifrån varandra) + att jag är i riskgrupp :down: För "dom är ju vaccinerade" och "det är ju tråkigt att bara sitta hemma" ... :mad: :banghead:

Foodoras idioter till bud. Jag orkar sällan laga mat under årets mörkaste och tråkigaste tid så jag beställer mat hem några gånger i veckan.

Trots att jag valt kontaktfri leverans och dessutom skrivit på övrig info att budet får ställa maten utanför dörren ringer så gott som alla bud på ändå och väntar ihärdigt tills jag öppnar 🤦‍♀️ Jag vill inte ha någon som helst kontakt med deras bud efter att en av deras anställda smsade mig från sin privata mobil efter en leverans och frågade om maten smakade bra, och en annan ställde en massa frågor vid överlämnandet och försökte få igång en konversation.

Please liksom, ställ maten utanför min dörr och dra, hur svårt kan det vara? 🤦‍♀️

Jag blir tokig på folk som envisas med att prata i veckodagar den här tiden om året. Det är ungefär lika förvirrande som folk som pratar i veckonummer om sommaren. "Det fixar vi på fredag" sa sambon. Vaddå FREDAG?! När är det fredag? Imorgon? I övermorgon? Om fem dagar? Vilken dag är det idag? Vilken dag var det igår? Vem är jag? Vem är du? Säg nyårsafton för bövelen, eller ännu hellre den 31:a! Då har undertecknads semesterlediga hjärna åtminstone en liten chans att hänga med.

Mamma var likadan under juldagarna och vi kunde knappt ens prata om några planer för att den ena blev så frustrerad över att den andra kallade dagarna för FEL SAK (hon veckodagar, jag datum). :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
87 88 89
Svar
1 767
· Visningar
81 634
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 665
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008